• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Tadaaa!!

A187EA7A-D3EC-49F0-8179-CD9F8A80F7A1.jpeg
SÄdÀr ja, snyggt! Nu kommer du snart Äka pÄ armbands-sjukan dÄ den dÀr klockan gör sig otroligt bra pÄ en uppsjö band ;). RÀtt var det Àr har du X antal nya band pÄ posten att hÀmta ut hehe.

Behöver lite hjÀlp, vad har ni för Äsikter om den hÀr för 1000eur?
Förvisso polerad, men ser hyffsat bra gjort ut, och vissa flÀckar pÄ tavlan.

Har en SBGN009, fĂ„r ju bifoga en bild för ordningens skull, som jag funderar pĂ„ att komplettera med ett blĂ„tt gummi. Är total noob pĂ„ bandbyten, men det ska nog reda sig sĂ„ lĂ€nge man har rĂ€tt verktyg.
Vad behöver jag för att ta av lÀnken? Ser att dÀr Àr borrade lug holes, rÀcker det dÄ med pinnen pÄ ett bergeon 6767f exempelvis? Och om man vill ha en skruvmejsel till de mikroskopiska skruvarna pÄ lÀnken, nÄn som har en rekommendation pÄ vilken mm den mejseln bör ha? RÀcker det med en skruvmejsel, eller mÄste man ha tvÄ för att kunna "hÄlla emot" pÄ motsatt sida? Tacksam för lite klarhet i lördagsförmiddagens funderingar! :)
IMG_20220827_114810.jpg
IMG_20220827_114907.jpg

Har kĂ€rat ner mig i sbgw231. Har vi nĂ„gon sĂ„dan i trĂ„den, och som kan tĂ€nkas dela med sig av lite trevliga bilder? 😊

• Like
Reactions: Eqn
Tillbaka
Topp