Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker ju det Ă€r en sportklocka i nĂ„gon mening och 10 bar WR Ă€r ju mer Ă€n de tvĂ„ metrarna vatten jag badar i men sĂ€ljaren var tveksam. -âVarför skulle du?âden har ju 10 bar WR, sĂ„ det ska ju vara lugnt
Den dÀr blÄa tavlan Àr sjukt snygg.Skyflake pÄ originallÀder idag
SĂ€ljaren har inte en aning om hur vattenresistensen fungerar. Köp den och bada pĂ„.Jag tycker ju det Ă€r en sportklocka i nĂ„gon mening och 10 bar WR Ă€r ju mer Ă€n de tvĂ„ metrarna vatten jag badar i men sĂ€ljaren var tveksam. -âVarför skulle du?â
Har Springdrive verket 9RA5 termokompensering? Den som vet fÄr gÀrna tagga mig med informationen
Coolt, vart hittade du den infon?Jo det verket ser ut att ha termokompensering.
"Developed by movement designer Eiichi Hiraya, 9RA5 features a number of important updates and innovations.
First, Hiraya and team developed a new IC package (shown here) for the movement. Now thermo-compensated via a shielded thermal sensor, the movement can better measure temperature and ensure that the reading matches the ambient temperature affecting the quartz crystal.
Consequently, accuracy is improved to +-0.5 seconds per day, or +-10 seconds per month. Standard Spring Drive offers +-15 seconds per month, which is already highly impressive."
Coolt, vart hittade du den infon?
Saknaden Àr stor.
Vad gÄr dem loss för nya nu för tiden? KlockmÀster globen va? (SBGX261)
Jag har börjat snegla lite pĂ„ sbga231. Vad skiljer mot den som jag förstĂ„r Ă€r den uppdaterade versionen sbga463? Tillverkas bĂ„da nya? Ăr det vĂ€rt att lĂ€gga till för att hugga den senare och vad Ă€r rimligt att betala för respektive klocka i bra skick, fullset? Verkar inte ha sĂ„lts sĂ„ mĂ„nga 231 och kanske ingen 463 hĂ€r pĂ„ KS!?
Otroligt fin. Jag vÀntar som vanligt pÄ att de ska göra nÄgon (som denna) av sina magiska tavlor mindre (<35mm)
Spring drive magi. SBGY003
Man kan inte fÄ allt med GS. Denna har man iaf fÄtt riktigt tunn och Àr bara 38mm men den bÀr ganska stort trots allt.Otroligt fin. Jag vÀntar som vanligt pÄ att de ska göra nÄgon av sina magiska tavlor mindre (<35mm)
Riktigt riktigt bra den dĂ€r mĂ„ste jag sĂ€gaOm nĂ„gon Ă€r sugen pĂ„ en SBGP017 sĂ„ funderar jag pĂ„ att slĂ€ppa vidare min. Ăr ett PM bort
Ja den Àr riktigt fin! NÄgon mer av de dyrare klockorna mÄste bort och den hÀr ligger lite pyrt till, men lÀr vÀl hinna Àndra mig nÄgra gÄnger tillRiktigt riktigt bra den dÀr mÄste jag sÀga
DessvÀrre lite halvtomt pÄ klockkontot f.n
Och den ser dessutom ut att kosta huggorm. Men riktigt fin, första gÄngen jag sjÀlv sÄg den dÀr. Och deras HAQ ocksÄ, kan inte bli mycket bÀttre.
Classic dig Alltid nÄt som ska flippas!!Ja den Àr riktigt fin! NÄgon mer av de dyrare klockorna mÄste bort och den hÀr ligger lite pyrt till, men lÀr vÀl hinna Àndra mig nÄgra gÄnger till
Har allt man kan önska sig av en GS quartz: magisk struktur, stjÀrnan pÄ tavlan, tunn boett, open caseback och +/-5 sek per Är