• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Classic dig 😉 Alltid nĂ„t som ska flippas!!
Men jag kan Ă€rligt talat sĂ€ga att jag spanat pĂ„ GS till och frĂ„n under en lĂ€ngre tid. Och den dĂ€r tickar de flesta boxar. Optimal size imho, tavlan, urverk m.m som du sĂ€ger. Jag har dessvĂ€rre sjukt mycket trĂ„kiga och ”onödiga” utgifter pĂ„ ingĂ„ng. Annars hade jag klippt den direkt. Men det gick ju en slant och i princip tömde kag klockkontot nĂ€r jag köpte min nya BB s&g och det tar lĂ€ngre tid Ă€n brukligt med pĂ„fyllning đŸ€Ł
Haha sĂ„klart! Mitt bĂ€sta tips för att fĂ„ in pengar till klockbudgeten Ă€r ju att svĂ€lta och spara
 nĂ€dĂ„ skoja, att flippa det man har, det borde du testa nĂ„n gĂ„ng😜 FĂ„r se helt enkelt, nu nĂ€r vi började prata om den sĂ„ blev jag sugen pĂ„ att behĂ„lla😂

Haha sĂ„klart! Mitt bĂ€sta tips för att fĂ„ in pengar till klockbudgeten Ă€r ju att svĂ€lta och spara
 nĂ€dĂ„ skoja, att flippa det man har, det borde du testa nĂ„n gĂ„ng😜 FĂ„r se helt enkelt, nu nĂ€r vi började prata om den sĂ„ blev jag sugen pĂ„ att behĂ„lla😂
Haha. Jag gör inte annat Ă€n svĂ€lter och sparar 😬
Och jag kan ocksĂ„ flippa! SĂ„lt bĂ„de pannan och doxan i Ă„r ju. Men för det mesta gör jag eftertĂ€nksamma och kloka inköp 😉 Som det ser ut nu blir det antingen wempe (fĂ„r man kanske inte sĂ€ga i den hĂ€r trĂ„den) eller en gs nĂ€sta gĂ„ng. KĂ€nner sug efter en kvarts sĂ„ man har en grab’n’go!! Jag tycker du ska behĂ„lla den dĂ€r, Ă„tminstone till slutet av oktober om vi ses pĂ„ gtg đŸ€—

Snöflingan idag i ett morgontrött levande-ljus-ljus
A0504B9A-F3C7-4776-8E98-491AB24FCB67.jpeg

Varför dÄ? MÄnga Àgare av just den klockan hÀr
DÀrför att den inte Àr kategoriserad som det nÄgon annanstans. Eller Àr det bara trollande för att starta en meningslös diskussion om en klocka som finns omnÀmnd hur mÄnga gÄnger som helst i de 528 sidor trÄden innehÄller? Vad ska vi som kunder kunna sÀga om hur just den butiken vÀljer att kategorisera den, och varför frÄgade du inte om du var dÀr?

DÀrför att den inte Àr kategoriserad som det nÄgon annanstans. Eller Àr det bara trollande för att starta en meningslös diskussion om en klocka som finns omnÀmnd hur mÄnga gÄnger som helst i de 528 sidor trÄden innehÄller? Vad ska vi som kunder kunna sÀga om hur just den butiken vÀljer att kategorisera den, och varför frÄgade du inte om du var dÀr?
Nej, det Àr inget trollande. Vad har du för anledning att tro det? Jag har inte varit pÄ plats i butiken. Och just den hÀr frÄgan Àr inte omnÀmnd i trÄden, efter att ha sökt pÄ det.

Nej, det Àr inget trollande. Vad har du för anledning att tro det? Jag har inte varit pÄ plats i butiken. Och just den hÀr frÄgan Àr inte omnÀmnd i trÄden, efter att ha sökt pÄ det.
Att trolla Ă€r precis sĂ„ som du gjorde, slĂ€nga in en frĂ„ga med sĂ„ lite fakta som möjligt kring, för att sedan fĂ„ andra att posta i Ă€mnet. Med fördel utan att ha lĂ€mnat en egen stĂ„ndpunkt först, sĂ„ man kan Ă€ndra sig vartefter vilket hĂ„ll diskussionen pekar. Klockan ifrĂ„ga Ă€r redan postad massor av gĂ„nger, och har mĂ„nga Ă€gare i trĂ„den som lĂ€mnat sina tankar kring den pĂ„ mĂ„nga sidor i trĂ„den. Vill du diskutera klockan eller den specifika butikens kategoriserande? Om du ville tillföra nĂ„got hade DU först kunnat frĂ„ga butiken, och sedan berĂ€ttat i trĂ„den vad dom svarade. Nu valde du att be trĂ„den spekulera och ge sina egna Ă„sikter om hur den enskilda butiken skyltar. Kommer det komma nĂ„gon fakta som berikar trĂ„den ur det? Jag tror inte det, och det Ă€r dĂ€rför jag kallar det ”trollande”. Jag Ă€r inte moderator i trĂ„den, men vill dom avlĂ€gsna mina poster som inte berikar trĂ„den i detta Ă€mne Ă€r det helt fint :)

Behöver lite smakrĂ„d. TĂ€nkte köpa mig nĂ„got trevlig Molequin-lĂ€der till min SBGP017. Är lite sugen pĂ„ ett svart band, men frĂ„gan Ă€r vilket av dessa fyra? Lutar just nu Ă„t alternativ 2 eller 3😁
2BC0713A-D23C-48BA-A20E-A07A9F015BD1.jpeg
3793E4FB-40D0-44F7-A26B-1558683BA82B.jpeg
E57F8BCF-A56F-42E8-9E98-080B4E6E27D4.jpeg
9E5F0776-7710-4511-BFB3-2914C5AC207C.jpeg

Och klockan i frÄga ser ju ut sÄ hÀr:
B49CBA4B-CA9E-4EF5-84CD-354FE364E251.png

Behöver lite smakrĂ„d. TĂ€nkte köpa mig nĂ„got trevlig Molequin-lĂ€der till min SBGP017. Är lite sugen pĂ„ ett svart band, men frĂ„gan Ă€r vilket av dessa fyra? Lutar just nu Ă„t alternativ 2 eller 3😁
2BC0713A-D23C-48BA-A20E-A07A9F015BD1.jpeg
3793E4FB-40D0-44F7-A26B-1558683BA82B.jpeg
E57F8BCF-A56F-42E8-9E98-080B4E6E27D4.jpeg
9E5F0776-7710-4511-BFB3-2914C5AC207C.jpeg

Och klockan i frÄga ser ju ut sÄ hÀr:
B49CBA4B-CA9E-4EF5-84CD-354FE364E251.png
Jag gillar lite vintage sĂ„ den sista tycker jag Ă€r vĂ€ldigt fin. Vet dock inte om det Ă€r för stor kontrast till den ”moderna” urtavlan.

Vill inte verka ful och snika in en försÀljning (moderator fÄr ta bort om olÀmpligt) men om du Àr intresserad av en GS buckle (16mm), vet inte om det passar de armband du tittar pÄ, sÄ finns det en fin ute pÄ köp&sÀlj.

Tillbaka
Topp