• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Noterade att garanticertifikatet till min nya GS ser annorlunda ut Àn tidigare. Scannar man qr-koden pÄ certet fÄr man fram alla garantivillkor. Hur lÀnge har de sett ut sÄhÀr?

5A02AA8D-3A53-4FE5-92B4-76F798779B2F.jpeg
D0F2F794-C3A1-43BA-89D4-15D3AFCDD897.jpeg
608BA301-149C-42F1-85F4-D1FD953DDF90.jpeg

Senast Àndrad:
Var pĂ„ besök hos en högprofilerad klockhandlare som INTE sĂ€ljer GS. Han hĂ€vdade att GS attraherar ĂŒbernördiga kunder. Nu Ă€r jag en mycket hĂ€ngiven GS entusiast men jag vet inte om jag Ă€r speciellt nördig. Men kan det vara sĂ„ att GS folket Ă€r nördigare Ă€n andra mĂ€rkesentusiaster?

Noterade att garanticertifikatet till min nya GS ser annorlunda ut Àn tidigare. Scannar man qr-koden pÄ certet fÄr man fram alla garantivillkor. Hur lÀnge har de sett ut sÄhÀr?

5A02AA8D-3A53-4FE5-92B4-76F798779B2F.jpeg
D0F2F794-C3A1-43BA-89D4-15D3AFCDD897.jpeg
608BA301-149C-42F1-85F4-D1FD953DDF90.jpeg

Dom har slutat med kataloger ochsÄ om man ber om en sÄ fÄr man en QR kod att scanna.
Snart kanske dom fysiska klockorna försvinner ochsÄ?

För lĂ€nge sedan stod jag och tittade pĂ„ en GS Quartz med glasbaksida hos Klockmaster Globen och blev vĂ€ldigt förtjust i vad jag sĂ„g. TyvĂ€rr föll inte klockan mig i smaken, sĂ„ det blev inget köp. Ångrade det senare, men dĂ„ hittade jag ingen ny nĂ„gonstans.
Men nu hĂ€nde det igen, GS slĂ€ppte en Quartz med glasbaksida och Svante pĂ„ Klockmaster Globen ordnade en Ă„t mig 🙂

5345C7DF-1025-4938-8278-95A0FB885F5E.jpeg
46F8FA77-1950-45B6-A4FC-7B427D67E475.jpeg

Var pĂ„ besök hos en högprofilerad klockhandlare som INTE sĂ€ljer GS. Han hĂ€vdade att GS attraherar ĂŒbernördiga kunder. Nu Ă€r jag en mycket hĂ€ngiven GS entusiast men jag vet inte om jag Ă€r speciellt nördig. Men kan det vara sĂ„ att GS folket Ă€r nördigare Ă€n andra mĂ€rkesentusiaster?
VaddĂ„ ville handlaren inte ha ĂŒbernördiga kunder? Det Ă€r vĂ€l en hyfsat köpstark grupp tĂ€nker jag

Ang SBGX med eller utan GS-logga över 6. Vilken version tycker ni mest om. Jag har lÀst pÄ forum att den med "SEIKO" vid 12 uppfattas som billigare just pga detta. Personligen tycker jag "GS" vid 6 ger en bra balans pÄ tavlan och störs inte av att det stÄr "SEIKO" högst upp. Tycker ocksÄ att GS vid 6- tavlan Àr lite sportigare.

Synpunkter?

EDIT BILDER:

SBGX071.jpg

vs

53608932_6.jpg

Ang SBGX med eller utan GS-logga över 6. Vilken version tycker ni mest om. Jag har lÀst pÄ forum att den med "SEIKO" vid 12 uppfattas som billigare just pga detta. Personligen tycker jag "GS" vid 6 ger en bra balans pÄ tavlan och störs inte av att det stÄr "SEIKO" högst upp. Tycker ocksÄ att GS vid 6- tavlan Àr lite sportigare.

Synpunkter?

EDIT BILDER:

SBGX071.jpg

vs

53608932_6.jpg
Jag tycker det rĂ€cker med 2 x Seiko pĂ„ tavlan🙂

Synpunkter?

EDIT BILDER:

SBGX071.jpg

vs

53608932_6.jpg
Det Àmnet avhandlades utförligt 2017 ;) Jag har haft bÄda, men den som Àr kvar Àr en av de första som slÀpptes 2017 med nya layouten.
Personligen ser jag det pÄ tvÄ sÀtt.
Med Seiko pÄ tavlan = Lite hemligare och lite roligare dÄ inte alla förstod vad det var. BÀttre estetisk balans pÄ just kvartsarna.
Utan Seiko pÄ tavlan = En GS helt enkelt. Lite beroende pÄ hur lÀnge man gillat eller Àgt GS kan den uppfattas lite naken pÄ tavlan.
Att de med Seiko pÄ tavlan uppfattas billigare/simplare var en del av charmen för mig. Men min Äsikt var antagligen inte charmig nog dÄ det skulle lanseras i USA ;)

Det Àmnet avhandlades utförligt 2017 ;) Jag har haft bÄda, men den som Àr kvar Àr en av de första som slÀpptes 2017 med nya layouten.
Med Seiko pÄ tavlan = Lite hemligare och lite roligare dÄ inte alla förstod vad det var. BÀttre estetisk balans pÄ just kvartsarna.
Utan Seiko pÄ tavlan = En GS helt enkelt. Lite beroende pÄ hur lÀnge man gillat eller Àgt GS kan den uppfattas lite naken pÄ tavlan.
Att de med Seiko pÄ tavlan uppfattas billigare/simplare var en del av charmen för mig. Men min Äsikt var antagligen inte charmig nog dÄ det skulle lanseras i USA ;)
Haha jag Àr sen pÄ bollen. Tack för svar

Var det 2017 nya tavlan utan GS vid 6 kom?

Tillbaka
Topp