• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Skiftet til Baby Blue.

6w4fsq.jpg

_1240319-blue1.jpg

Tjena gÀnget!

Efter att ha införskaffat mig min första GS (SBGA704G aka. ”Skyflake”) sĂ„ skulle jag vilja införskaffa mig en Grand Quartz som vardagsklocka och dĂ„ gĂ€rna 9943-8000. NĂ„gon som har ett tips pĂ„ hur man ska gĂ„ tillvĂ€ga? LĂ€st nĂ„got om ”japamart.com” som jag kikat pĂ„ lite.

Tacksam för respons!

Tjena gÀnget!

Efter att ha införskaffat mig min första GS (SBGA704G aka. ”Skyflake”) sĂ„ skulle jag vilja införskaffa mig en Grand Quartz som vardagsklocka och dĂ„ gĂ€rna 9943-8000. NĂ„gon som har ett tips pĂ„ hur man ska gĂ„ tillvĂ€ga? LĂ€st nĂ„got om ”japamart.com” som jag kikat pĂ„ lite.

Tacksam för respons!
Äh, slĂ€ng skyflaken pĂ„ ett nato sĂ„ har du din vardagsbeater
20220915_134246.jpg

Wako vilket stÀlle, det skulle man vilja besöka om man Àr Japan nÄgon gÄng. NÄgon som varit dÀr?

Gick förbi dÀr för ett par timmar sen men gick inte in.
Var inne dÀr i somras och försÀljaren var sÄ otrevlig sÄ jag hÄller mig dÀrifrÄn nu.
Besökte Citizens Flagship store istÀllet.

Vad Ă€r anledningen, om det nu finns nĂ„gon, till att GS har sina lĂ€derband Ă„t ”fel hĂ„ll”? AlltsĂ„ spĂ€nnet nedĂ„t istĂ€llet för uppĂ„t

Vad Ă€r anledningen, om det nu finns nĂ„gon, till att GS har sina lĂ€derband Ă„t ”fel hĂ„ll”? AlltsĂ„ spĂ€nnet nedĂ„t istĂ€llet för uppĂ„t
Tre forhold:

• PĂ„ alle klokker (Rolex, m. fl.) er rĂ„det at det er fĂŠrre ledd pĂ„ kl. 6 siden enn kl. 12 siden av urkassen - for bedre komfort
  • GS fĂžlger dette prinsippet altsĂ„ pĂ„ lĂŠrreimene ogsĂ„
  • For andre enn den som bĂŠrer klokken, sĂ„ ser GS sin tilnĂŠrming mer estetisk ut for andre (man ser ikke spennen pĂ„ samme mĂ„te som for "vestlig" tilnĂŠrming der spennen peker ut mot andre)

Tillbaka
Topp