• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

E1D9C4FE-2811-4F7C-82A3-06D9C78F112F.jpeg
Trevlig present frÄn Klockmaster Globen igÄr!
Cool grej!

Var köpte du verktygen och vad behöver man för att lösa det sjÀlv?
Öppnaren kommer frĂ„n eBay. Bergeonprodukt, dĂ€rmed rĂ€tt dyr. Men det gĂ„r med en JAXA-nyckel ocksĂ„. Dock större risk att repa klockan.
BlÄsverktyget, pincetten (Bergeon) kommer ocksÄ frÄn eBay. Stiftverktyget Àr Bergeon Àven det men köptes pÄ forumet.
Allt behövs, men det finns alternativa utföranden av alltihop.

Öppnaren kommer frĂ„n eBay. Bergeonprodukt, dĂ€rmed rĂ€tt dyr. Men det gĂ„r med en JAXA-nyckel ocksĂ„. Dock större risk att repa klockan.
BlÄsverktyget, pincetten (Bergeon) kommer ocksÄ frÄn eBay. Stiftverktyget Àr Bergeon Àven det men köptes pÄ forumet.
Allt behövs, men det finns alternativa utföranden av alltihop.
FĂ„r leta upp en sĂ„n öppnare vill inte riskera repa klockan.👍

Man fÄr tÀnka pÄ att bra verktyg bara Àr en del och desto viktigare Àr hur man hantera dom.
Jag har en liknande som jag bara anvÀnder pÄ extra hÄrt och dumt dragna lock
Det finns en del som felaktigt tror att klockan blir tÀtare eller sÀkrare om man anvÀnder er sÄnt verktyg till att dra locket extremt hÄrt.
Cyanakrylatlim och mutter ju billigt Àr enkelt och helt sÀkert ocksÄ för att öppna.

Senast Àndrad:
Jag var och klÀmde pÄ en sbgx261 idag och oj, vad bra den var. Blev jÀkligt sugen men slog inte till dÀr och dÄ. Ska sova pÄ saken. Skulle vara min första GS isf.

E4E26025-90CF-4323-AF8A-213D3362477B.jpeg
Den dÀr seglade upp och hamnade pÄ favoritlistan direkt efter att jag sÄg klippet ovan. Har du koll pÄ vad butikspriset Àr dÀr du testade? Och rÄkade du testa den nÄgonstans i eller nÀra Stockholm?

Den dÀr seglade upp och hamnade pÄ favoritlistan direkt efter att jag sÄg klippet ovan. Har du koll pÄ vad butikspriset Àr dÀr du testade? Och rÄkade du testa den nÄgonstans i eller nÀra Stockholm?
Priset ligger ganska exakt pÄ 25k. Jag testade den pÄ Bergströms i Uppsala, de hade Àven den med vit tavla inne nÀr jag var dÀr i lördags.

Adrian Barker har en del gott att sĂ€ga om den modellen 😊

Alltid kul nÀr kvarts fÄr lite + :) (men lite trist nÀr de som ger recensioner inte Àr sÄ pÄlÀsta).
*för att förtydliga. Han kallar modellen "fairly new" trots att den kom 2017 och föregÄngaren sbgx061 redan 2010. Han gillar heller inte GS lÀnkar (och blandar sÀkert som sÄ mÄnga andra ihop lÀnk med lÄs).

Tillbaka
Topp