• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Hur ser tavlorna pÄ dina 62GS, SBGH271 och SBGH273 ut i vanlig "rumsbelysning", Àr de lika fantastiska som utomhus?

Downlights (halogen) gir klare farger i urskivene og sparkly visere og timemarkĂžrer. Annet mer vanlig/diffust innelys og lamper gjĂžr at alle klokker ser like ut.

_1240533.jpg

Skulle stille SBGN005 én time tilbake i dag, og det er helt crazy - fordi den gÄr med 0 sekunders avvik etter alle disse mÄnedene. Kjekt med en 9F quartz GMT man kan stille timeviser separat uten Ä stoppe sekundviseren (hacking).

đŸ€“
Jag har bara mÀrkt max 1 sekunds avvikelse sedan jag köpte min 2018, har stÀllt om den ett par gÄnger men det sÀger nÄgot om hur bra den hÄller tiden.

NÄr jeg hentet SBGW231 hos AD tidligere denne uken, sÄ tenkte jeg at den originale reimen ikke var noe sÊrlig - da i forhold til en litt tykkere alligatorreim fra 3. part.

MEN - jeg tok skammelig feil.

Originalreima er super comfy!

:)

_1240563.jpg

Har ocksĂ„ det bandet till min, men aldrig anvĂ€nt det. Kanske ska ge det ett försök 👍

Tillbaka
Topp