@loevhagen kan man bestÀlla ett kort pÄ din SBGH271, den Àr sÄ galet bra....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den grÞnne med gull er veldig jul.@loevhagen kan man bestÀlla ett kort pÄ din SBGH271, den Àr sÄ galet bra....
Den Àr bara sÄ jÀkla bra, tack!Den grÞnne med gull er veldig jul.
HÄll koll pÄ K&S alternativt lÀgga upp en köpes annons, kan vara ett alternativt.Lite sugen pÄ att slutligen hoppa in i Grand Seiko-vÀrlden och testa nÄgot enkelt. Var letar man lÀmpligen efter nÄgot instegsobjekt för upp till 15 tkr ca? Finns mycket pÄ Chrono24 men ofta Àr lÀnkarna korta och verkar svÄrt att fÄ tag i lÀnkbitar till exempelvis en SBGX063? NÄgon som har tips?
Sakura watches har lite rabatter nu, men inte sÄ mycket pÄ GS. Men en sbgx263 gÄr loss pÄ ca. 18k, sÄ ~23k med moms och frakt. SÄ kör de 30% eller sÄ, kan det vara ett alternativ att köpa nytt dÀrifrÄn, dÄ begagnatpriserna ibland Àr oskÀligt höga hÀr uppe i norrLite sugen pÄ att slutligen hoppa in i Grand Seiko-vÀrlden och testa nÄgot enkelt. Var letar man lÀmpligen efter nÄgot instegsobjekt för upp till 15 tkr ca? Finns mycket pÄ Chrono24 men ofta Àr lÀnkarna korta och verkar svÄrt att fÄ tag i lÀnkbitar till exempelvis en SBGX063? NÄgon som har tips?
Jag kontaktade KM globen och det var inga problem att ta hem. Detta till min lite Àldre sbgx055 som jag efter ett tag insÄg saknade 2 halvÀnkar. SÄ torde inte vara problem med nyare heller. Kan tÀnka mig att mÄnga lÀnkbitar passar mellan modeller dÄ jag upplever dom identiska.Om det ÀndÄ skulle bli begagnat - gÄr det att köpa lÀnkbitar via AD som t.ex KM Globen eller Àr det svÄrare Àn sÄ att fÄ tag pÄ?
Har kikat pÄ buyee tidigare men aldrig vÄgat testa. Hur tyckte du att det funkade att handla via dem?HÄll koll pÄ K&S alternativt lÀgga upp en köpes annons, kan vara ett alternativt.
Ett annat Àr att kolla japanska yahoo tex, via proxytjÀnst typ buyee och köpa direkt frÄn Japan. Tillkommer ju moms och Àr generellt lite klurigt med objektbeskrivning osv. Med Google translate, men kan vara ett alternativ.
Har inte anvÀnt just den tjÀnsten, eller nÄgon för att handla frÄn Japan specifikt, sÄ kan inte ge nÄgon mer input tyvÀrr.Har kikat pÄ buyee tidigare men aldrig vÄgat testa. Hur tyckte du att det funkade att handla via dem?
FörstÄr att man mÄste vara lite noggrann dÄ man fortfarande i grunden handlar frÄn Ebay men det Àr en annan femma.
Faktiskt ett löjligt lÄgt pris. Otroligt nöjd med min.Vafasen om ingen klipper den hÀr för 20k snart sÄ mÄste ju nÀstan jag göra det, galet bra pris
Avslutad - Grand Seiko SBGN003 PB
Hej KS! Semesterbump, 20000kr prutat och klart! SÀljer hÀrmed en kalasfin SBGN003, Klockan Àr uttagen 12/1-2022 sÄ snart ett Är. Skicket Àr vÀldigt fint, nÄgra enstaka smÄ smÄ hairlines pÄ boett och nÄgra pÄ lÀnk. Men överlag riktigt fin! Inga djupa mÀrken eller dings. TidshÄllningen Àr ju...klocksnack.se
Galet sugen, men hade ju bestÀmt mig för att vÀnta in en SBGN001 istÀllet. Kanske mÄste tÀnka omVafasen om ingen klipper den hÀr för 20k snart sÄ mÄste ju nÀstan jag göra det, galet bra pris
Hej KS! Semesterbump, 20000kr prutat och klart! SÀljer hÀrmed en kalasfin SBGN003, Klockan Àr uttagen 12/1-2022 sÄ snart ett Är. Skicket Àr vÀldigt fint, nÄgra enstaka smÄ smÄ hairlines pÄ boett och nÄgra pÄ lÀnk. Men överlag riktigt fin! Inga djupa mÀrken eller dings. TidshÄllningen Àr ju...klocksnack.se
Problemet med SBGN001 Àr att du förmodligen kommer fÄ vÀnta vÀldigt lÀnge, de kommer inte ut sÄ ofta dessvÀrre Köp den dÀr tills vidare tycker jagGalet sugen, men hade ju bestÀmt mig för att vÀnta in en SBGN001 istÀllet. Kanske mÄste tÀnka om
Köp den, tills en 001 dyker upp. SÀlj 003 och köp 001. SÄnt vi gör hÀr... GÀrna till lite förlust ocksÄ.Galet sugen, men hade ju bestÀmt mig för att vÀnta in en SBGN001 istÀllet. Kanske mÄste tÀnka om
Finns en risk att det blir sĂ„, men hade ju tĂ€nkt lĂ„ta bli att trilla i den âfĂ€llanâ och trĂ€na upp lite karaktĂ€rKöp den, tills en 001 dyker upp. SĂ€lj 003 och köp 001. SĂ„nt vi gör hĂ€r... GĂ€rna till lite förlust ocksĂ„.
KaraktĂ€r.. Det var lĂ€ngesedan jag trĂ€ffade den liraren..Finns en risk att det blir sĂ„, men hade ju tĂ€nkt lĂ„ta bli att trilla i den âfĂ€llanâ och trĂ€na upp lite karaktĂ€r
Samtidigt har @Dahlc denna köpesannons uteVafasen om ingen klipper den hÀr för 20k snart sÄ mÄste ju nÀstan jag göra det, galet bra pris
Försökte köpa ovan nÀmnd klocka men nÄgon annan hann före. DÀrefter kom köpesannonsen ut.
Aha, det förklarar saken. Men du vet vad man sĂ€ger: -âIf you snooze, you loseâFörsökte köpa ovan nĂ€mnd klocka men nĂ„gon annan hann före. DĂ€refter kom köpesannonsen ut.
Haha precis! Semesterdag, snoozade och loseade stenhĂ„rt.Aha, det förklarar saken. Men du vet vad man sĂ€ger: -âIf you snooze, you loseâ
Hoppas du fÄr tag i en annan 03:a