• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

God jul!
4950BBAF-B2CA-4BB2-BEB6-8AC8018CD875.jpeg
34021F3D-40D7-4D3C-ADCB-9C6FBCF78A97.jpeg

Lite sugen pÄ att slutligen hoppa in i Grand Seiko-vÀrlden och testa nÄgot enkelt. Var letar man lÀmpligen efter nÄgot instegsobjekt för upp till 15 tkr ca? Finns mycket pÄ Chrono24 men ofta Àr lÀnkarna korta och verkar svÄrt att fÄ tag i lÀnkbitar till exempelvis en SBGX063? NÄgon som har tips?

Lite sugen pÄ att slutligen hoppa in i Grand Seiko-vÀrlden och testa nÄgot enkelt. Var letar man lÀmpligen efter nÄgot instegsobjekt för upp till 15 tkr ca? Finns mycket pÄ Chrono24 men ofta Àr lÀnkarna korta och verkar svÄrt att fÄ tag i lÀnkbitar till exempelvis en SBGX063? NÄgon som har tips?
HÄll koll pÄ K&S alternativt lÀgga upp en köpes annons, kan vara ett alternativt.
Ett annat Àr att kolla japanska yahoo tex, via proxytjÀnst typ buyee och köpa direkt frÄn Japan. Tillkommer ju moms och Àr generellt lite klurigt med objektbeskrivning osv. Med Google translate, men kan vara ett alternativ.

Sakura watches har lite rabatter nu, men inte sĂ„ mycket pĂ„ GS. Men en sbgx263 gĂ„r loss pĂ„ ca. 18k, sĂ„ ~23k med moms och frakt. SĂ„ kör de 30% eller sĂ„, kan det vara ett alternativ att köpa nytt dĂ€rifrĂ„n, dĂ„ begagnatpriserna ibland Ă€r oskĂ€ligt höga hĂ€r uppe i norr đŸ€Ł

Om det ÀndÄ skulle bli begagnat - gÄr det att köpa lÀnkbitar via AD som t.ex KM Globen eller Àr det svÄrare Àn sÄ att fÄ tag pÄ?

Om det ÀndÄ skulle bli begagnat - gÄr det att köpa lÀnkbitar via AD som t.ex KM Globen eller Àr det svÄrare Àn sÄ att fÄ tag pÄ?
Jag kontaktade KM globen och det var inga problem att ta hem. Detta till min lite Àldre sbgx055 som jag efter ett tag insÄg saknade 2 halvÀnkar. SÄ torde inte vara problem med nyare heller. Kan tÀnka mig att mÄnga lÀnkbitar passar mellan modeller dÄ jag upplever dom identiska.

HÄll koll pÄ K&S alternativt lÀgga upp en köpes annons, kan vara ett alternativt.
Ett annat Àr att kolla japanska yahoo tex, via proxytjÀnst typ buyee och köpa direkt frÄn Japan. Tillkommer ju moms och Àr generellt lite klurigt med objektbeskrivning osv. Med Google translate, men kan vara ett alternativ.
Har kikat pÄ buyee tidigare men aldrig vÄgat testa. Hur tyckte du att det funkade att handla via dem?

FörstÄr att man mÄste vara lite noggrann dÄ man fortfarande i grunden handlar frÄn Ebay men det Àr en annan femma. :)

Har kikat pÄ buyee tidigare men aldrig vÄgat testa. Hur tyckte du att det funkade att handla via dem?

FörstÄr att man mÄste vara lite noggrann dÄ man fortfarande i grunden handlar frÄn Ebay men det Àr en annan femma. :)
Har inte anvÀnt just den tjÀnsten, eller nÄgon för att handla frÄn Japan specifikt, sÄ kan inte ge nÄgon mer input tyvÀrr.

Var inne pÄ Buyee och kollade men det verkade lite krÄngligt sÄ jag fÄr nog hÄlla mig till C24 eller KS just nu. Vill ha en klassisk modell men tror att SBGV223 eller 221 Àr det jag Àr ute efter. Gillar sportigheten i den lite större boetten jÀmfört med SBGX-modellerna samt Àven bra med 20mm bandbredd. Hittat nÄgra intressanta objekt pÄ C24 och testat en köpes hÀr ocksÄ sÄ fÄr vi se om nÄgon nappar.

Vafasen om ingen klipper den hĂ€r för 20k snart sĂ„ mĂ„ste ju nĂ€stan jag göra det, galet bra prisđŸ€©đŸ€©

Vafasen om ingen klipper den hĂ€r för 20k snart sĂ„ mĂ„ste ju nĂ€stan jag göra det, galet bra prisđŸ€©đŸ€©
Faktiskt ett löjligt lÄgt pris. Otroligt nöjd med min.

Galet sugen, men hade ju bestĂ€mt mig för att vĂ€nta in en SBGN001 istĂ€llet. Kanske mĂ„ste tĂ€nka om đŸ€Ł

Galet sugen, men hade ju bestĂ€mt mig för att vĂ€nta in en SBGN001 istĂ€llet. Kanske mĂ„ste tĂ€nka om đŸ€Ł
Problemet med SBGN001 Ă€r att du förmodligen kommer fĂ„ vĂ€nta vĂ€ldigt lĂ€nge, de kommer inte ut sĂ„ ofta dessvĂ€rre😅 Köp den dĂ€r tills vidare tycker jag👍

Samtidigt har @Dahlc denna köpesannons ute 🙄

KÀnns som att de gÄr om varandra lite hÀr

Tillbaka
Topp