• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Åh fan, snyggt! Trodde inte de hade dessa i 19mm? Eller har du klĂ€mt ihop det? Hur bygger det pĂ„ höjden, gĂ„r den plant ut mot bandhornen hela vĂ€gen?

@RobinBanks - FÄs i 19mm i bÄde sort og blÄtt: https://watchwear.se/produkt/gummi-curved-bla/

Takk for tipset @AB :) Er reimen veeeeldig soft?
Gillar det hÀr bandet, mjukt och i bra kvalitet, kÀnns vÀldigt prisvÀrt. Personligen gillar jag detta mer Àn Barton, om man ser till gummit, keeper etc.

Bifogar lite bilder pÄ passformen. Sluter vÀl mot boetten, inte hela vÀgen upp men helt klart good enough IMO. Kör man gummi eller annat band som inte Àr boettanpassat blir ju glappet i höjd Ànnu större i och med att lugghÄlen sitter lÄngt ned mot handleden. Summa summarum, helt klart vÀrt pengarna och bra alternativ till lÀnken för denna klocka. KrÀvs runda bandstift för att fÄ pÄ plats, vÀrt att nÀmna.

1477E76F-E2B8-461B-B8F7-BD2EA12B25C5.jpeg
5CADA21D-1533-4AD7-B359-1997BF214D8E.jpeg
FD7955D0-A72D-4976-AEEA-AD746BF66A10.jpeg

Gillar det hÀr bandet, mjukt och i bra kvalitet, kÀnns vÀldigt prisvÀrt. Personligen gillar jag detta mer Àn Barton, om man ser till gummit, keeper etc.

Bifogar lite bilder pÄ passformen. Sluter vÀl mot boetten, inte hela vÀgen upp men helt klart good enough IMO. Kör man gummi eller annat band som inte Àr boettanpassat blir ju glappet i höjd Ànnu större i och med att lugghÄlen sitter lÄngt ned mot handleden. Summa summarum, helt klart vÀrt pengarna och bra alternativ till lÀnken för denna klocka. KrÀvs runda bandstift för att fÄ pÄ plats, vÀrt att nÀmna.

1477E76F-E2B8-461B-B8F7-BD2EA12B25C5.jpeg
5CADA21D-1533-4AD7-B359-1997BF214D8E.jpeg
FD7955D0-A72D-4976-AEEA-AD746BF66A10.jpeg

Stort tack för bra bilder och info!
Passformen gör dock att det gÄr bort. Medveten om att det i stort sett Àr omöjligt att hitta perfekt passform, om det inte Àr sÄ att bandet Àr skapt just till modellen. Men dÄ blir ett band med rak Ànde betydligt bÀttre i mitt tycke.

• Like
Reactions: AB
Synes fit mot klokken er bra, jeg. :) Husk at lug holes er ganske lavt nede pÄ SBGN00x, sÄ alle aftermarket band vil ligge sÄpass langt nede. Ulempen er at man mÄ benytte kurvede springbars.

Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: AB
NĂ„gon som har en SBGP003 och vill dela med sig av lite intryck / upplevelsen av klockan?
Bifogar en bild, Àrligt snodd frÄn www, bara för att den Àr sÄ jÀkla snygg.
48B0F5C6-B0F6-4B6F-98A7-0DF9B1A799C1.jpeg

NĂ„gon som har en SBGP003 och vill dela med sig av lite intryck / upplevelsen av klockan?
Bifogar en bild, Àrligt snodd frÄn www, bara för att den Àr sÄ jÀkla snygg.
48B0F5C6-B0F6-4B6F-98A7-0DF9B1A799C1.jpeg
Det Àr ju samma klocka som gamla SBGV207, bara ett nytt urverk. Du bör kunna hitta massor av intryck/upplevelser av den klockan nÄgonstans i trÄdens 500+ sidor :)

Har spanat ett tag och till slut fick jag tag pÄ en. 4522-8000. Skapligt skick och hÄller tiden bra. TillrÀckligt anvÀnd för att jag inte ska behöva noja nÀr den bÀrs. Nu fÄr ni ursÀkta för nu mÄste jag gÄ och trÄla efter 61 och 62...
4522.jpg

Tillbaka
Topp