• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Sbgx263😍
Passade riktigt bra pĂ„ lĂ€der ocksĂ„đŸ‘Œ
4D84ED0C-112E-4ED4-AF35-95CEE6B490CA.jpeg
Har faktiskt aldrig provat min pÄ band, tÀnker att klockan Àr för hög för att det ska se bra ut.

TÀnkte sticka in med ett inlÀgg tidigare om att jag haft min egna i ett par Är nu och tycker den Àr kanon (och inte alls sÀrskilt topptung, men dÄ har jag ocksÄ i regel vÀldigt tighta lÀnkar), men du verkar ha landat i att den Àr grym pÄ egen hand (gött!)! SÄ jag bjuder pÄ en bild frÄn varmare tider istÀllet!

286FE7C8-C8D3-4DAA-A2A7-90CAC4774D98.jpeg
Tackar! En frÄga bara angÄende tavlan. Den Àr ju uppenbarligen vÀldigt mörk och i ljuset lite marin eller navy blÄ om jag förstÄr saken rÀtt. Men pÄ en del bilder verkar den dra ganska starkt mot lila. Hur upplever du det i verkligheten?

Tackar! En frÄga bara angÄende tavlan. Den Àr ju uppenbarligen vÀldigt mörk och i ljuset lite marin eller navy blÄ om jag förstÄr saken rÀtt. Men pÄ en del bilder verkar den dra ganska starkt mot lila. Hur upplever du det i verkligheten?
Ja den beskrivs vÀl pÄ hemsidan som midnattsblÄ / sÄ nÀra svart en blÄ tavla kommer eller nÄgot liknande*, sÄ den Àr ju vÀldigt mörk. Upplever den som att den skiftar just mellan mörkblÄ (i solljus med sunburststrukturen) och svart. DÀremot aldrig upplevt den som lila alls - man fÄr nog ha vÀldigt lika klÀder för att den ska upplevas sÄ(?).

HÀr Àr en oredigerad bild som jag tycker Àr rÀttvisande i typiskt svenskt och trist muletvÀder.

82306EF9-2508-429C-9244-8D501A5C2F80.jpeg

*Edit ”The dial of midnight blue as close to black as possible
” https://www.grand-seiko.com/us-en/collections/sbga375g

Ni vet hur det Ă€r nĂ€r man hittar en ny modell att fördjupa sig i 😃. Efter nĂ„gra dagars grĂ€vande i denna sĂ„ fĂ„r jag nog sĂ€ga att den Ă€r ett riktigt bra alternativ faktiskt. PR pĂ„ tavlan Ă€r Ă€ndĂ„ riktigt snyggt utförd, bra fĂ€rg och riktigt vettigt pris. GĂ„r att ta hem frĂ„n Tyskland o Spanien (just nu iaf) för strax över 50. Den kan bli svĂ„r att hĂ„lla tillbaka pĂ„... tack för tips igen!
Kan verkligen rekommendera SBGA375!

Bilagor

• 331CEBA7-12F3-4A91-9D3A-B29D68E25ADB.jpeg
    331CEBA7-12F3-4A91-9D3A-B29D68E25ADB.jpeg
    540.6 KB · Visningar: 22
Ja den beskrivs vÀl pÄ hemsidan som midnattsblÄ / sÄ nÀra svart en blÄ tavla kommer eller nÄgot liknande*, sÄ den Àr ju vÀldigt mörk. Upplever den som att den skiftar just mellan mörkblÄ (i solljus med sunburststrukturen) och svart. DÀremot aldrig upplevt den som lila alls - man fÄr nog ha vÀldigt lika klÀder för att den ska upplevas sÄ(?).

HÀr Àr en oredigerad bild som jag tycker Àr rÀttvisande i typiskt svenskt och trist muletvÀder.

82306EF9-2508-429C-9244-8D501A5C2F80.jpeg

*Edit ”The dial of midnight blue as close to black as possible
” https://www.grand-seiko.com/us-en/collections/sbga375g
Svinbra! Tack!

Heads-up:

463 Ă€r den uppdaterade ref’n, detta Ă€r 031.
Just det, 231 eller hur?
PÄ nÄgra Är har jag gÄtt frÄn att tycka att GS dykare varit pÄ grÀnsen till groteska till att dom blivit all time favoriter.
Desto mer man lÀser om dom och kollar in detaljer desto mer fastnar man för dom. Just titandykarna har det dÀr lilla extra.

Det blir en ny svÀng till Sydney och Singapore om nÄgon vecka. Kikade runt lite i GS butikerna sist men bÄde utbud och priser var snarlikt det i Sverige.
Finns det nÄgon hÀr som har ngt bra tips pÄ vintage eller preowned GS butiker?

Just det, 231 eller hur?
PÄ nÄgra Är har jag gÄtt frÄn att tycka att GS dykare varit pÄ grÀnsen till groteska till att dom blivit all time favoriter.
Desto mer man lÀser om dom och kollar in detaljer desto mer fastnar man för dom. Just titandykarna har det dÀr lilla extra.

De första var 029 och 031, stÄl och titan.
Sen kom 229 och 231, med ny text pÄ tavlan

Och nu 2021 kom 461 och 463

Men de Àr ju typ samma klocka fast uppgraderade

Tillbaka
Topp