Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den Àr dÀr sedan i torsdagsFirst mover er alltid en vinner. Blir den i kolleksjonen?
Det Àr vÀl inte bandet den kom pÄ? Var det inget bekvÀmt/snyggt, eller vill du bara spara det i nyskick?Inleder helgen med SBGW295. Mycket trevlig bekantskap.
SÄ jÀkla fin den dÀrFörmodligen blir det en SPWG 283 i mitt fall, efter att ha funderat ett tag.
Inte klart, men det lutar Ät det. En SPWP231 fast blÄ. Den Àr synnerligen vacker.
/P
Den kommer med tvÄ band. Det andra fÄr vila i lÄdan.Det Àr vÀl inte bandet den kom pÄ? Var det inget bekvÀmt/snyggt, eller vill du bara spara det i nyskick?
svÄrt att hitta en bÀttre klocka, helt unbiased !GS SBGN003 idag igen
Wow! Vad har du för ref pÄ denna?En herlig dag med noe som skinner sterkt og klart pÄ himmelen. Etter litt browsing pÄ WWW fant jeg ut at det sterke lyset er noe man kaller "Sol".
Takk. Det er SBGP005. En herlig, tynn og lett 9F85 quartz. Denne 9F har "GMT" funksjon, sÄ man kan justere timeviser uten at klokkens sekundviser stanser i posisjon 1. 9F har ogsÄ hackingfunksjon i posisjon 2.Wow! Vad har du för ref pÄ denna?
KÀnns det vÀldigt lÀtt pÄ handleden? GÄr den att bestÀlla via klockmÀster Globen?Inleder helgen med SBGW295. Mycket trevlig bekantskap.
KÀnns inte sÄ mycket lÀttare Àn en likadan i stÄl (vÀldigt lÄg vikt frÄn början).KÀnns det vÀldigt lÀtt pÄ handleden? GÄr den att bestÀlla via klockmÀster Globen?
Den Àr ju skitcoolSBGX335, inte lika fin som @Chrisse dykare, men en bit pÄ vÀgen.
9F61 kalibern hÄller +/- 10 sekunder per Är.
Jag kan inte sÀga favorit lÀngre, eftersom jag sÀger om det om i princip alla mina klockor, men den hÀr fÄr mycket tid pÄ handleden.
kommer svaren avgöra hur du sjÀlv kommer att göra?Vare sig det Àr lÀnk eller lÀder sÄ Àr den grym En liten frÄga till de som har 100m grand seikos utan skruvad krona, brukar ni bada med dom ÀndÄ?
hehe nÀÀ kommer nog bada med den tids nog men inte med lÀderbandet Àr bara nyfiken pÄ hur folk tÀnkerkommer svaren avgöra hur du sjÀlv kommer att göra?
Tyckte inte blÄtavlad har samma dragningskraft som denna med svart och guld. Hittade en pÄ Chrono24 men dock i Japan. Kanske dyker upp en inom EU inom en snar framtid.KÀnns inte sÄ mycket lÀttare Àn en likadan i stÄl (vÀldigt lÄg vikt frÄn början).
GÄr nog inte att bestÀlla lÀngre. 400st endast utanför Japan och vad jag vet fick Globen bara en.
Verkar tagit slut pÄ GS Boutique on-line store redan första dagen.
Finns ju en blÄtavlad i Ti (SBGW259) i standardsortimentet.
Jag har en sbgx055 frÄn 2011. Trycktes tÀt till 200m i höstas i samband med batteribyte. Ej skruvad krona. Inga badproblem om man mÄste, men skulle ÀndÄ anvÀnda annat dÄ jag Àr mer orolig för att repa/skada den.hehe nÀÀ kommer nog bada med den tids nog men inte med lÀderbandet Àr bara nyfiken pÄ hur folk tÀnker
LÄter helt rimligtJag har en sbgx055 frÄn 2011. Trycktes tÀt till 200m i höstas i samband med batteribyte. Ej skruvad krona. Inga badproblem om man mÄste, men skulle ÀndÄ anvÀnda annat dÄ jag Àr mer orolig för att repa/skada den.
DÄ jag Àr i Spanien brukar jag bara ha klockan pÄ vid morgondoppet, under dagen dÄ man ligger pÄ stranden brukar den fÄ vara av dÄ det badas. Mest för att det Àr oskönt med en saltklibbig lÀnk om det dröjer innan man kan skölja av.Jag har en sbgx055 frÄn 2011. Trycktes tÀt till 200m i höstas i samband med batteribyte. Ej skruvad krona. Inga badproblem om man mÄste, men skulle ÀndÄ anvÀnda annat dÄ jag Àr mer orolig för att repa/skada den.
Finns ju inget bÀttre Àn att dÄsa i skuggan med bara en kletig klocka att titta pÄ sorry för off topic.DÄ jag Àr i Spanien brukar jag bara ha klockan pÄ vid morgondoppet, under dagen dÄ man ligger pÄ stranden brukar den fÄ vara av dÄ det badas. Mest för att det Àr oskönt med en saltklibbig lÀnk om det dröjer innan man kan skölja av.
Haha, det Àr f*n lika illa som att ha saltklegg pÄ glasögonenFinns ju inget bÀttre Àn att dÄsa i skuggan med bara en kletig klocka att titta pÄ sorry för off topic.
Verkar som att inte ens gs Àr helt perfekta, sÄg att det Àr damm pÄ tavlan innanför glaset nÀr jag skulle ta pÄ mig den nu pÄ morgonen. Har inte sett det förens nu sÄ fattar inte hur det kommit dit
Vet inte om jag orkar lĂ€mna in den och bli av med den i 2 mĂ„nader dĂ„ man bara ser det i vissa vinklarâŠ