• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Förmodligen blir det en SPWG 283 i mitt fall, efter att ha funderat ett tag.
Inte klart, men det lutar Ät det. En SPWP231 fast blÄ. Den Àr synnerligen vacker.

/P

Bilagor

• F4E5BAC1-06F4-4EC7-81C5-BF49DC266A78.jpeg
    F4E5BAC1-06F4-4EC7-81C5-BF49DC266A78.jpeg
    318.5 KB · Visningar: 17
Har en SBGA283 frÄn 2021 pÄ ingÄng frÄn Chrono24 som jag lyckades köpa för 30k
Ska bli sÄ nice att fÄ Àntligen Àga en Grand Seiko med spring drive om nÄgra dagar. :cool::happyhappy:
Kommer posta en bild

Senast Àndrad:
Wow! Vad har du för ref pÄ denna?
Takk. Det er SBGP005. En herlig, tynn og lett 9F85 quartz. Denne 9F har "GMT" funksjon, sÄ man kan justere timeviser uten at klokkens sekundviser stanser i posisjon 1. 9F har ogsÄ hackingfunksjon i posisjon 2.

SBGP005 er sÄpass lite solgt at den jeg kjÞpte denne uken er produsert november 2019 og batterimerkelppen er stemplet "20-01". Det betyr at batteriet allerede er 3 Är og klokken er produsert pre-Covid. Artig. :)

Verkar som att inte ens gs Ă€r helt perfekta, sĂ„g att det Ă€r damm pĂ„ tavlan innanför glaset nĂ€r jag skulle ta pĂ„ mig den nu pĂ„ morgonen. Har inte sett det förens nu sĂ„ fattar inte hur det kommit dit😞
Vet inte om jag orkar lÀmna in den och bli av med den i 2 mÄnader dÄ man bara ser det i vissa vinklar

214D886D-2C34-4AF8-906F-60FBF647C295.jpeg

KÀnns det vÀldigt lÀtt pÄ handleden? GÄr den att bestÀlla via klockmÀster Globen?
KÀnns inte sÄ mycket lÀttare Àn en likadan i stÄl (vÀldigt lÄg vikt frÄn början).
GÄr nog inte att bestÀlla lÀngre. 400st endast utanför Japan och vad jag vet fick Globen bara en.
Verkar tagit slut pÄ GS Boutique on-line store redan första dagen.

Finns ju en blÄtavlad i Ti (SBGW259) i standardsortimentet.

KÀnns inte sÄ mycket lÀttare Àn en likadan i stÄl (vÀldigt lÄg vikt frÄn början).
GÄr nog inte att bestÀlla lÀngre. 400st endast utanför Japan och vad jag vet fick Globen bara en.
Verkar tagit slut pÄ GS Boutique on-line store redan första dagen.

Finns ju en blÄtavlad i Ti (SBGW259) i standardsortimentet.
Tyckte inte blĂ„tavlad har samma dragningskraft som denna med svart och guld. Hittade en pĂ„ Chrono24 men dock i Japan. Kanske dyker upp en inom EU inom en snar framtid. 😅

hehe nÀÀ kommer nog bada med den tids nog men inte med lĂ€derbandet😉 Ă€r bara nyfiken pĂ„ hur folk tĂ€nker:)
Jag har en sbgx055 frÄn 2011. Trycktes tÀt till 200m i höstas i samband med batteribyte. Ej skruvad krona. Inga badproblem om man mÄste, men skulle ÀndÄ anvÀnda annat dÄ jag Àr mer orolig för att repa/skada den.

• Like
Reactions: C-J
Jag har en sbgx055 frÄn 2011. Trycktes tÀt till 200m i höstas i samband med batteribyte. Ej skruvad krona. Inga badproblem om man mÄste, men skulle ÀndÄ anvÀnda annat dÄ jag Àr mer orolig för att repa/skada den.
DÄ jag Àr i Spanien brukar jag bara ha klockan pÄ vid morgondoppet, under dagen dÄ man ligger pÄ stranden brukar den fÄ vara av dÄ det badas. Mest för att det Àr oskönt med en saltklibbig lÀnk om det dröjer innan man kan skölja av.

• Like
DÄ jag Àr i Spanien brukar jag bara ha klockan pÄ vid morgondoppet, under dagen dÄ man ligger pÄ stranden brukar den fÄ vara av dÄ det badas. Mest för att det Àr oskönt med en saltklibbig lÀnk om det dröjer innan man kan skölja av.
Finns ju inget bĂ€ttre Ă€n att dĂ„sa i skuggan med bara en kletig klocka att titta pĂ„đŸ˜ƒ sorry för off topic.

• Like
Verkar som att inte ens gs Ă€r helt perfekta, sĂ„g att det Ă€r damm pĂ„ tavlan innanför glaset nĂ€r jag skulle ta pĂ„ mig den nu pĂ„ morgonen. Har inte sett det förens nu sĂ„ fattar inte hur det kommit dit😞
Vet inte om jag orkar lÀmna in den och bli av med den i 2 mÄnader dÄ man bara ser det i vissa vinklar

214D886D-2C34-4AF8-906F-60FBF647C295.jpeg

Tycker 2 mÄnader kÀnns lÀnge för ett ynka litet dammkorn.
Ett dammkorn pÄ tavlan borde vÀl gÄ att ta bort lokalt utan att skicka ivÀg nÄnstans?
För en urmakare tar det ju bara nÄgra minuter och sen en provtryckning om man Àr en orolig sjÀl.

Tillbaka
Topp