Hvis man gjÞr det forsiktig (tape og tannpirker) fÄr man ikke riper. All good.Er du ikke redd Ä repa klokken eller noe slikt? Jeg trur aldri jeg skulle vÄga Ä bytte pÄ armbÄnd pÄ en sÄ dyr klokke - du er modigare enn meg...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hvis man gjÞr det forsiktig (tape og tannpirker) fÄr man ikke riper. All good.Er du ikke redd Ä repa klokken eller noe slikt? Jeg trur aldri jeg skulle vÄga Ä bytte pÄ armbÄnd pÄ en sÄ dyr klokke - du er modigare enn meg...
OcksÄ gravt nojig över att repa pga klantande vid bandbyte, men nÄgra bitar tejp pÄ bandhornen brukar kunna ta bort det mesta av den riskenDet finns tydligen mÄnga modiga mÀnniskor i den hÀr vÀrlden. PÄ en lite billigare klocka kan jag förstÄ att man kanske vill testa att byta armband. Att rÄka repa en Casio eller en Vostok för under tusenlappen fÄr man vÀl leva med men skulle man repa en sÄ hiskeligt dyr klocka skulle man ju fÄ Ängest tÀnker jag...
Det höres ut som at du har styr pÄ dine klokker, sÄ jeg ska forsöke Ä slutte Ä oroa meg...Hvis man gjÞr det forsiktig (tape og tannpirker) fÄr man ikke riper. All good.
NÀr jag för första gÄngen testade att öppna baksidan pÄ en klocka (jo jag vet att det har en fackterm, boett..., tror jag... nu fÄr jag skÀmmas ocksÄ...) med sÄdana dÀr budget-verktyg till klockor man kan köpa i form av en uppsÀttning olika verktyg för strax under 200:- sÄ satt jag dÀr med en Vostok. Och Àven om jag var sÄ försiktig jag bara kunde sÄ var det omöjligt att inte slinta nÀr man skulle skruva av bakstycket. Det gjorde ont i hjÀrtat och den kostade under tusenlappen. Med den erfarenheten vet jag inte om jag skulle vÄga mig pÄ att öppna nÄgon dyrare klocka, möjligen spelar det roll vilka verktyg man har, de kanske var för simpla?OcksÄ gravt nojig över att repa pga klantande vid bandbyte, men nÄgra bitar tejp pÄ bandhornen brukar kunna ta bort det mesta av den risken
FrÀschHa en go fredag!
Absolut, Àr ett sÄnt hÀrFrÀsch
Tack för tipset kring vad för typ av lÀderband som funkar med en "champagne" urtavla.
Har du lust att lÀnka vilket band det Àr du har ?
Lite grand en klassisk 50-tals Omega Seamaster för 2000-talet.Det er noe magisk enkelt med SBGW231.
Eller lite grann av en 60-tals GS för 2000-taletLite grand en klassisk 50-tals Omega Seamaster för 2000-talet.
Lite grand en klassisk 50-tals Omega Seamaster för 2000-talet.
Eller lite grann av en 60-tals GS för 2000-talet
Ser ut som han inte fick med det andra bandet, skumt.Den kommer med tvÄ band. Det andra fÄr vila i lÄdan.
Syns ju frÄn 2:10Ser ut som han inte fick med det andra bandet, skumt.
Sant spolade förbi den delenSyns ju frÄn 2:10
AnvÀnder en som heter ToolwatchHej!
NÄgon som har förslag pÄ en app som kan mÀta gÄngavvikelse pÄ en quartz klocka?
Nice!, har samma och anvÀnt den till mekaniska klockor men visste inte om man kunde anvÀnda den pÄ quartzAnvÀnder en som heter Toolwatch
Det Àr vÀl bara att den loggar tid tvÄ gÄnger, gör den nÄgot mer som pÄverkas av typ av urverk?Nice!, har samma och anvÀnt den till mekaniska klockor men visste inte om man kunde anvÀnda den pÄ quartz
Vet faktiskt inte, man ska ju fylla i urverk, mÀrke och modell pÄ klockan men tror bara det Àr för Àn sjÀlv och pÄverkar ju inte resultatet.Det Àr vÀl bara att den loggar tid tvÄ gÄnger, gör den nÄgot mer som pÄverkas av typ av urverk?
Jag rekommenderar "Twelve O Clock" https://apps.apple.com/ro/app/twelve-oclock/id1570977980Hej!
NÄgon som har förslag pÄ en app som kan mÀta gÄngavvikelse pÄ en quartz klocka?
Tack för förslag, verkar fungera likadant som toolwatch appenJag rekommenderar "Twelve O Clock" https://apps.apple.com/ro/app/twelve-oclock/id1570977980
AnvÀnder den sjÀlv och fungerar prima. Det enda den gör Àr att den rÀknar ut tidsskillnader pÄ de tider du klockar in, typ 1 gÄng per dag eller 1 gÄng per vecka och dylikt. Dock ingen timegrapher som man kanske efterfrÄgar.
Ett exempel:
HÀrliga bilder du postar! Jag Àr sjÀlv sedan lÀnge vÀldigt sugen pÄ en Sbgx261, alltsÄ den svarta. Har sedan dess börjat vela mellan den och den kritvita Sbgx259. (Som förövrigt verkar ha utgÄtt? Finns inte lÀngre pÄ GS hemsida). Men tack vare dig har jag Àven fÄtt upp ögonen för sbgx263 som jag frÄn början betraktade som för feminin pga tavlan. Dina bilder har dock Àndrat min uppfattning. Fa-an! Vad svÄrt det blev nu dÄ.Ha en go fredag!