• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Det finns tydligen mÄnga modiga mÀnniskor i den hÀr vÀrlden. ;) PÄ en lite billigare klocka kan jag förstÄ att man kanske vill testa att byta armband. Att rÄka repa en Casio eller en Vostok för under tusenlappen fÄr man vÀl leva med men skulle man repa en sÄ hiskeligt dyr klocka skulle man ju fÄ Ängest tÀnker jag...
OcksÄ gravt nojig över att repa pga klantande vid bandbyte, men nÄgra bitar tejp pÄ bandhornen brukar kunna ta bort det mesta av den risken

• Like
Reactions: SUL
OcksÄ gravt nojig över att repa pga klantande vid bandbyte, men nÄgra bitar tejp pÄ bandhornen brukar kunna ta bort det mesta av den risken
NÀr jag för första gÄngen testade att öppna baksidan pÄ en klocka (jo jag vet att det har en fackterm, boett..., tror jag... nu fÄr jag skÀmmas ocksÄ...) med sÄdana dÀr budget-verktyg till klockor man kan köpa i form av en uppsÀttning olika verktyg för strax under 200:- sÄ satt jag dÀr med en Vostok. Och Àven om jag var sÄ försiktig jag bara kunde sÄ var det omöjligt att inte slinta nÀr man skulle skruva av bakstycket. Det gjorde ont i hjÀrtat och den kostade under tusenlappen. Med den erfarenheten vet jag inte om jag skulle vÄga mig pÄ att öppna nÄgon dyrare klocka, möjligen spelar det roll vilka verktyg man har, de kanske var för simpla?

Senast Àndrad:
Nu sÄ har jag fÄtt min SBGA283G och fÄtt in en bra fit :snaphappy: :nailbiting:
8EC45287-AF9D-422B-A19B-A2F59AE84184.jpeg

Bilagor

• 7D436C34-9366-47DC-B26C-469AC3255093.jpeg
    7D436C34-9366-47DC-B26C-469AC3255093.jpeg
    504.8 KB · Visningar: 12
FrÀsch :cool:
Tack för tipset kring vad för typ av lÀderband som funkar med en "champagne" urtavla.
Har du lust att lÀnka vilket band det Àr du har ? :D
Absolut, Àr ett sÄnt hÀr:)

Hej!
NÄgon som har förslag pÄ en app som kan mÀta gÄngavvikelse pÄ en quartz klocka?
Jag rekommenderar "Twelve O Clock" https://apps.apple.com/ro/app/twelve-oclock/id1570977980
AnvÀnder den sjÀlv och fungerar prima. Det enda den gör Àr att den rÀknar ut tidsskillnader pÄ de tider du klockar in, typ 1 gÄng per dag eller 1 gÄng per vecka och dylikt. Dock ingen timegrapher som man kanske efterfrÄgar.

Ett exempel:
IMG_4955.PNG

• Like
Reactions: C-J
HÀrliga bilder du postar! Jag Àr sjÀlv sedan lÀnge vÀldigt sugen pÄ en Sbgx261, alltsÄ den svarta. Har sedan dess börjat vela mellan den och den kritvita Sbgx259. (Som förövrigt verkar ha utgÄtt? Finns inte lÀngre pÄ GS hemsida). Men tack vare dig har jag Àven fÄtt upp ögonen för sbgx263 som jag frÄn början betraktade som för feminin pga tavlan. Dina bilder har dock Àndrat min uppfattning. Fa-an! Vad svÄrt det blev nu dÄ.

SlÀnger med en bild som jag ofta Äterkommer till dÄ jag testade sbgx261 och blev hÀnförd.

1EAD7A92-94D5-4E60-92ED-47F2D8E62E16.jpeg

Tillbaka
Topp