• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

PĂ„ semester med GS.
Första stopp, Malmö!
PXL_20230514_130147096.jpg

Är det nĂ„gon i trĂ„den som Ă€ger eller har Ă€gt en SBGP009? IsĂ„fall skulle jag gĂ€rna bolla lite frĂ„gor och funderingar 🙏 Enormt sugen pĂ„ en.
IMG_1730.jpeg

bild frÄn Google
Har en sbgx263 som ser likadan ut fast 37mm sĂ„ kanske kan svara pĂ„ lite frĂ„gor😊

• Like
Reactions: C-J
Är det ngn hĂ€r som nyligen registrerat en nyköpt GS pĂ„ GS9 Club?

Jag fyllde i all information ( i Tisdags), fick ett svarsmail i vilket det stÄr att jag ska fÄ min bekrÀftelse inom 48 timmar.
Har dock inte hört ngt Àn.

Samma för mig. VÀntar pÄ accept :)

SBGW231? Vore kul att höra vad du tycker om den, sett att nÄgra pÄ nÀtet klagat pÄ bubblor typ i caset.
StÀmmer, sbgw231.

Jag tycker den Àr grym, ett riktigt bra dressaralternativ till de mer klassiska mÀrkena/modellerna. Haft den i snart 1,5 Är och har varken tröttnat eller haft nÄgra problem med den. Bubbelproblemet har jag ocksÄ hört om men upplever inte att min Àr drabbad i alla fall.

VÀl vÀrd att testa om man Àr sugen!

Skulle ni sÀga att det Àr lÀmpligt att bada med en SBGX063, utan skruvkrona? Den ska ju klara 100m, men kronan gör mig nojig

Är det nĂ„gon i trĂ„den som Ă€ger eller har Ă€gt en SBGP009? IsĂ„fall skulle jag gĂ€rna bolla lite frĂ„gor och funderingar 🙏 Enormt sugen pĂ„ en.
IMG_1730.jpeg

bild frÄn Google
Det bÀsta vore om du kan besöka nÄn AD som har modellen inne :)

Men om jag fÄr tycka, om du kan bÀra upp en större boett sÄ tycker jag absolut att den Àr bÀttre Àn sbgx263 (37mm boetten)

BÀttre finish pÄ sekundvisare (en hatt), on the go timjustering (smidigt om du reser mycket eller inte vill stanna klockan för omjustering av tiden), bÀttre kontrast pÄ tidsvisningen (polerade tim och minutvisare mot en ljus tavla) och sist men inte minst, applicerad index kl3.

En aning kallare ton pÄ tavlan Àn pÄ sbgx263 men det Àr smaksak!

Tillbaka
Topp