• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Dykarklocka🐠🐟🐠
IMG_5212.jpeg
IMG_5216.jpeg
IMG_5214.jpeg
IMG_5222.jpeg

För er info sÄ har Magnussons ur rea pÄ Grand Seiko just nu.

Pratade med Klockmaster/Liljas Ur om GS framtid i Sverige. Liljas har som mÄnga av Er redan vet blivit av med rÀttigheterna att sÀlja GS i framtiden.
I dagarna har de tydligen fÄtt information frÄn GS huvudkontor om att priserna ska höjas i Sverige. De hÀnvisar till valutajustering.
Ett exempel Àr SBGA413 som listat 73950 kronor sedan lanseringen i Sverige början 2022. Den klockan listar nu 81000 kronor.

Även om Liljas inte ska sĂ€lja GS i framtiden sĂ„ ombads de att revidera upp priserna pĂ„ de klockor de har kvar i lager.

* Edit: sÄg att Àven KlockMaster Hansson har justerat upp priserna ordentligt pÄ kvarvarande modeller.
Samma sak gÀller Àven hos KM Globen/FÀltöversten.

Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: C-J
GrÄ lördag.
614x-8020 Àr nog en av dom mest udda boetterna som har anvÀnts av GS.
Tavla och visare Àr vÀldigt tidigt 70tal och jag skulle tycka det vore kull att ha dom i en vanlig 8000 boett och med den hÀr lÀnken anpassad.
Funderar skarp pÄ att bygga en sÄn bastard.

9362F225-CF21-44D8-992C-381ADDA525B3.jpeg

Senast Àndrad:
Det Ă€r nĂ„got speciellt med SBGN serien! 😍
Är lite sugen pĂ„ en blĂ„. NĂ„gon som haft blĂ„ och svart och kan dela upplevelse?

20230524_101930-01-01-01.jpeg
Ja de Ă€r grymma, riktigt trevlig klocka för pengen! Har testat alla tre SBGN: 001, 003, 005. För mig sĂ„ kommer de i den ordningen, tycker 003 Ă€r snĂ€ppet vassare Ă€n 005. BĂ„de för att jag upplever ett större djup i tavlan och sĂ„ föredrar jag personligen orangea före röda detaljer😊

Ja de Ă€r grymma, riktigt trevlig klocka för pengen! Har testat alla tre SBGN: 001, 003, 005. För mig sĂ„ kommer de i den ordningen, tycker 003 Ă€r snĂ€ppet vassare Ă€n 005. BĂ„de för att jag upplever ett större djup i tavlan och sĂ„ föredrar jag personligen orangea före röda detaljer😊
Tackar! Viss Àr det mer av en sunburst tavla pÄ den blÄ? Eller Àr jag ute Ä cyklar?

Just djupet i den svarta Àr verkligen nÄgot jag gillar!

Tackar! Viss Àr det mer av en sunburst tavla pÄ den blÄ? Eller Àr jag ute Ä cyklar?

Just djupet i den svarta Àr verkligen nÄgot jag gillar!
Ja men precis, en rÀtt klassisk sunburst-tavla pÄ den. SÄ tycker den upplevs lite plattare Àn den svarta, men med det sagt Àr ju Àven den blÄa en grym klocka!

Ja men precis, en rÀtt klassisk sunburst-tavla pÄ den. SÄ tycker den upplevs lite plattare Àn den svarta, men med det sagt Àr ju Àven den blÄa en grym klocka!

Verkar Ă€ven som den blĂ„ blir rĂ€tt "svart" i vissa ljus. Skulle i sĂ„dana fall snarare bli ett tillĂ€gg Ă€n ett byte mot den svarta, dĂ„ den svarta kompletterar min vita Explorer 2 pĂ„ ett ypperligt sĂ€tt 🙂

Jag skulle inte definera en blank tavla som sunburst. För visst Àr den blank och har inget mönster?
För att exemplifera vad jag menar.

Överdriven sunburst.
SARY123_2_1200x1200.jpg

Mindre framtrÀdande sunburst.
1685392527448.png

Jag skulle inte definera en blank tavla som sunburst. För visst Àr den blank och har inget mönster?
För att exemplifera vad jag menar.

Överdriven sunburst.
SARY123_2_1200x1200.jpg

Mindre framtrÀdande sunburst.
1685392527448.png
Hmm ja den Ă€r ju blank, men tycker nog Ă€ndĂ„ att den har en sunburst-liknande effekt, Ă€ven om det möjligtvis inte Ă€r en sunburst-tavla. Tycker det Ă€r ungefĂ€r som Datejust, men nĂ„gon som har en just nu kanske kan posta lita bilder👍

Hmm ja den Ă€r ju blank, men tycker nog Ă€ndĂ„ att den har en sunburst-liknande effekt, Ă€ven om det möjligtvis inte Ă€r en sunburst-tavla. Tycker det Ă€r ungefĂ€r som Datejust, men nĂ„gon som har en just nu kanske kan posta lita bilder👍
Den effekten fÄr alla blanka tavlor om ljuset Àr rÀtt. Men Àr ingen "sunburst-tavla". Om det nu finns en Encyclopedia för klockor sÄ hade definitionen stÄtt dÀr.

Tillbaka
Topp