Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vad Àr kriterierna för att gÄ med. Har köpt en begagnad gs 2023, fÄr man inte vara med dÄ?DÄ var man godkÀnd som medlem i GS9 Club.
SBGA283
VId registrering krÀvs att man anger en del info:Vad Àr kriterierna för att gÄ med. Har köpt en begagnad gs 2023, fÄr man inte vara med dÄ?
Kriterierna finns hÀr. Tolkar att man sjÀlv ska köpt klockan i butik.Vad Àr kriterierna för att gÄ med. Har köpt en begagnad gs 2023, fÄr man inte vara med dÄ?
Inget tÀnk pÄ hÄllbarhet hÀr inteKriterierna finns hÀr. Tolkar att man sjÀlv ska köpt klockan i butik.
GS9 Club | Grand Seiko
Grand Seiko's GS9 Club is an exclusive platform for Grand Seiko Collectors.grandseikogs9club.eu
GS Ă€r bra krispiga ïž
Ja de Àr grymma, riktigt trevlig klocka för pengen! Har testat alla tre SBGN: 001, 003, 005. För mig sÄ kommer de i den ordningen, tycker 003 Àr snÀppet vassare Àn 005. BÄde för att jag upplever ett större djup i tavlan och sÄ föredrar jag personligen orangea före röda detaljerDet Àr nÄgot speciellt med SBGN serien!
Ăr lite sugen pĂ„ en blĂ„. NĂ„gon som haft blĂ„ och svart och kan dela upplevelse?
Tackar! Viss Àr det mer av en sunburst tavla pÄ den blÄ? Eller Àr jag ute Ä cyklar?Ja de Àr grymma, riktigt trevlig klocka för pengen! Har testat alla tre SBGN: 001, 003, 005. För mig sÄ kommer de i den ordningen, tycker 003 Àr snÀppet vassare Àn 005. BÄde för att jag upplever ett större djup i tavlan och sÄ föredrar jag personligen orangea före röda detaljer
Ja men precis, en rÀtt klassisk sunburst-tavla pÄ den. SÄ tycker den upplevs lite plattare Àn den svarta, men med det sagt Àr ju Àven den blÄa en grym klocka!Tackar! Viss Àr det mer av en sunburst tavla pÄ den blÄ? Eller Àr jag ute Ä cyklar?
Just djupet i den svarta Àr verkligen nÄgot jag gillar!
Ja men precis, en rÀtt klassisk sunburst-tavla pÄ den. SÄ tycker den upplevs lite plattare Àn den svarta, men med det sagt Àr ju Àven den blÄa en grym klocka!
Jag skulle inte definera en blank tavla som sunburst. För visst Àr den blank och har inget mönster?Ja men precis, en rÀtt klassisk sunburst-tavla pÄ den. SÄ tycker den upplevs lite plattare Àn den svarta, men med det sagt Àr ju Àven den blÄa en grym klocka!
Hmm ja den Àr ju blank, men tycker nog ÀndÄ att den har en sunburst-liknande effekt, Àven om det möjligtvis inte Àr en sunburst-tavla. Tycker det Àr ungefÀr som Datejust, men nÄgon som har en just nu kanske kan posta lita bilderJag skulle inte definera en blank tavla som sunburst. För visst Àr den blank och har inget mönster?
För att exemplifera vad jag menar.
Ăverdriven sunburst.
Mindre framtrÀdande sunburst.
Den effekten fÄr alla blanka tavlor om ljuset Àr rÀtt. Men Àr ingen "sunburst-tavla". Om det nu finns en Encyclopedia för klockor sÄ hade definitionen stÄtt dÀr.Hmm ja den Àr ju blank, men tycker nog ÀndÄ att den har en sunburst-liknande effekt, Àven om det möjligtvis inte Àr en sunburst-tavla. Tycker det Àr ungefÀr som Datejust, men nÄgon som har en just nu kanske kan posta lita bilder