Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ruskigt bra allround klocka, kvalle rakt igenom! Min första GS men absolut inte den sistaSenaste fÄngsten, en Sbgx261. Finns sÄ mycket att gilla. Enkelheten, reflektionerna frÄn timmarkörerna och det fÀrgkoordinerade datumfönstret. FulltrÀff hade varit 38-39, fÄr nöja mig med 37 sÄ lÀnge
Eller hur, kÀnns som att man kan bÀra den i alla möjliga sammanhang. DÀremot Àr jag lite orolig för att det inte Àr skruvad krona. Har du testat bada/ha den i vatten?Ruskigt bra allround klocka, kvalle rakt igenom! Min första GS men absolut inte den sista
Skruvad krona har inget att göra med vattenresistensen. Bada pÄ.Eller hur, kÀnns som att man kan bÀra den i alla möjliga sammanhang. DÀremot Àr jag lite orolig för att det inte Àr skruvad krona. Har du testat bada/ha den i vatten?
MÄste frÄga av ren nyfikenhet ang polering! Har du fÄtt nÄgon av dina Gs polerade vid service eller polerat sjÀlv! Jag tÀnkte nÀmligen snart lÀmna in en vintage sjÀlv och stÄr i valet och kvalet! FörstÄr att mÄnga tycker att repor ger den sjÀl och vittnar om dess historia! Tycker samtidigt att en nypolerad klocka Àr riktigt frÀscht!Nyss tillbaka frÄn service, mÄste sjÀlvklart provköras.
Njae men har för mig den har typ 10atms vattenresistens eller nÄtt sÄ ska inte vara nÄgra problem. Kolla det först sÄ jag inte fÄtt för mig nÄtt bara.Eller hur, kÀnns som att man kan bÀra den i alla möjliga sammanhang. DÀremot Àr jag lite orolig för att det inte Àr skruvad krona. Har du testat bada/ha den i vatten?
MÄste frÄga av ren nyfikenhet ang polering! Har du fÄtt nÄgon av dina Gs polerade vid service eller polerat sjÀlv! Jag tÀnkte nÀmligen snart lÀmna in en vintage sjÀlv och stÄr i valet och kvalet! FörstÄr att mÄnga tycker att repor ger den sjÀl och vittnar om dess historia! Tycker samtidigt att en nypolerad klocka Àr riktigt frÀscht!
Er det Lapinistâ aka Kamil Dunkowski?:
Den enda jag sett som kan renrvera sÄna hÀr boetter Àr nÄgon snubbe i Polen som gör bra jobb men antagligen inte gratis alls, tid och kunskap kostar.
Nyss tillbaka frÄn service, mÄste sjÀlvklart provköras.
Vad för gummi?Fick bli SBGA229 pÄ vitt gummi idag.
HÀrligt att se, en av mina favoritreferenser helt klart. Stilrent och nÀtt format. De vitmÄlade visarna Àr ofta skadade pÄ dessa blÄ just, fÀrgen verkar slÀppa med Ären, och tavlorna inte sÀllan mörkna mot svart. Jag har sett erÀttningsvisare i svart, till de vita och silvriga, men aldrig vita, inte sÄ konstigt dÄ det nog endast tillverkades till denna tavelfÀrg. Ganska sÀllsynt att se ett sÄ hÀr bra exemplar.
Kronan Àr kanske i minsta laget, men jag förstÄr tanken dÄ den dras upp automatisk och behöver inte vara sÄ lÀttÄtkomlig.
Synd bara att glasen Àr svÄra att skaffa, men har noterat att det kommit nyproducerade alternativ, nÄgot som tas upp hÀr: https://www.beyondthedial.com/post/...al-maker-is-keeping-vintage-king-seiko-alive/
Har du hittat nÄgon liknande tillverkare av ersÀttningsglas? De ska ju ocksÄ monteras pÄ nytt i en ring av stÄl vilket verkar lite besvÀrligt. De gamla originalglasen frÄn Seiko kom fÀrdigmonterade i en enda del. Jag har hittat nÄgra fÄ, till höga priser.
Ett gummi frÄn WIS straps.Vad för gummi?
Den har en mycket lĂ€cker urtavla! Men det hĂ€nder aldrig att du stör dig pĂ„ tjockleken, t.ex. vid anvĂ€ndning av skjortor? Jag Ă€r nĂ€mligen sugen pĂ„ denna men velar mellan den och en Tudor BB54âŠSBGM221
Har aldrig ens tĂ€nkt pĂ„ att det skulle kunna vara ett problem, sĂ„ nej, har aldrig stört mig pĂ„ det!Den har en mycket lĂ€cker urtavla! Men det hĂ€nder aldrig att du stör dig pĂ„ tjockleken, t.ex. vid anvĂ€ndning av skjortor? Jag Ă€r nĂ€mligen sugen pĂ„ denna men velar mellan den och en Tudor BB54âŠ
Tack för att du delade din upplevelse! Det lutar Ät att det blir en 221 inom snar framtidHar aldrig ens tÀnkt pÄ att det skulle kunna vara ett problem, sÄ nej, har aldrig stört mig pÄ det!
Finns verkligen inget att klaga pÄ dÀr! SjÀlv pÄ jakt efter SBGN003 som första GSTrevlig fredag pÄ er!
Bra val! Det Àr min första GS. Tycker om den vÀldigt mycket!Finns verkligen inget att klaga pÄ dÀr! SjÀlv pÄ jakt efter SBGN003 som första GS