• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Otroligt nöjd med denna fantastiska klocka 😀
IMG_20231002_160811.jpg

Hej!
Underbara bilder hÀr.
En frÄga: hur kan jag ta reda pÄ vilka klockor som passar en A00A211J0 lÀnk frÄn GS?
NÄgon hÀr som har en lista. Googla hjÀlpte inte mycket. Verkar passa t ex SBGA407, men det var det enda jag hittade.
Tacksam om jag kan fÄ hjÀlp!

Hej!
Underbara bilder hÀr.
En frÄga: hur kan jag ta reda pÄ vilka klockor som passar en A00A211J0 lÀnk frÄn GS?
NÄgon hÀr som har en lista. Googla hjÀlpte inte mycket. Verkar passa t ex SBGA407, men det var det enda jag hittade.
Tacksam om jag kan fÄ hjÀlp!
Jag skulle inte tro att det finns nÄgon sÄdan lista. Vanligtvis hittar man nog bara info sÄ som du gjort, man kollar en klocka och hittar dÄ ref till lÀnken den kommer med. Tror inte det finns nÄgon lista med lÀnknummer och vilka boetter den passar. Bla @Molle har ju testat lÀnkar mellan modeller tidigare vill jag minnas. NÄgra passar och andra inte

ÄndĂ„ lite kul att du verkar ha en lĂ€nk som söker klocka och inte tvĂ€rtom 😉

Jag verkligen Àlskar min 62GS. Det Àr inte bara en vacker pjÀs som följer "Grammar of Design". Den har en vÀldigt intressant historia kring sig!

Flera kÀnner till att detta var den första automaten för mÀrket. Men alla vet kanske inte att denna modell började som "vanlig" seiko. Seiko hade stolt satt "chronometer" pÄ den som en fingervisning för kvalitén pÄ urverket, likt vÀsterlÀndska mÀrken! Det visade sig att japanerna inte tillÀts göra detta. Riktlinjerna var utformade sÄ att bara cronometermÀrkningen kundes göra av Sweichiska tillverkare. Seiko deppa inte ihop utan tog bort certifieringen och höjde upp den till "Grand seiko" istÀllet.

20231010_140657.jpg
IMG_98622_1296x.jpg
20231010_140754.jpg

Det hÀr Àr vÀl det bÀsta stÀllet att vÀnda sig till för svar.

Jag undrar om ni vet var jag kan hitta en tavla till min 5646-7010?
Även en ny dagskiva skulle vara nĂ„got.

IMG_3425.jpeg

FruktansvĂ€rt nöjd med denna. Fortfarande smekmĂ„nad. Köpte den beggad men 9.9/10 skick, och sĂ„ lyckades jag sĂ„klart inom loppet av en vecka fĂ„ till en otrevlig (om Ă€n liten) repa/skrap pĂ„ spĂ€nnet. Jobbigt i början det dĂ€r. đŸ„Ž
First cut is the deepest
Klockor skall anvÀndas!
Riktigt bra den dÀr - har syskonet och Àr bÀsta grab and go klockan!

First cut is the deepest
Klockor skall anvÀndas!
Riktigt bra den dÀr - har syskonet och Àr bÀsta grab and go klockan!
SÄ Àr det verkligen.. Jag tycker dessutom att en sub/Explorer tvÄa som blivit lite medtagen kan vara riktigt lÀcker, hoppas samma gÀller för denna haha.

Trevligt! Syftar du pÄ 001 eller 005? BÄda Àr riktigt bra.

Tillbaka
Topp