• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Detta kanske redan diskuteras vilt i nÄgon annan trÄd men sÄg att KM i FÀltan ska sluta med GS - trÄkigt! Finns en del pjÀser till (vad jag tror) Àr bra rabatt tillgÀngliga, iaf enligt deras insta.
Edit: GLÖM MIG!
Edit 2: KÀnns ju sjukt trÄkigt sett till vad Svante + KM gjort för mÀrket... Och Ànnu trÄkigare om det dÄ skulle gÄ till Nymans istÀllet för att öppna en egen butik...

Senast Àndrad:
Kort dÀrpÄ efter mitt inlÀgg sÄ hittade jag modellen sjÀlv. :angel:
Ah, det var sĂ„ du menade. Fick först intrycket att du skaffat en modell utan att veta vilken, ibland blir det snurrigt 😅
Jag var nÀra att kliva pÄ den för att tag sedan (innan prishöjningen) men vacklade dÄ jag kÀnde att jag velat ha datum pÄ en klocka med den prisbilden. TÀnkte att den skulle kunna vara en trevlig, stilig, vintageflirtande kontorsklocka istÀllet för "dressare". Satt vÀldigt bekvÀmt med den storleken :)

Tack och bock till @Limeee för smidig affÀr. Ska ta vÀl hand om gulingen framöver.

DSC_2843.JPG

SÄ det blir vÀl helt enkelt till att köra dubbla limiterade kvarts hÀdanefter :woot:.

DSC_2845.JPG

Detta kanske redan diskuteras vilt i nÄgon annan trÄd men sÄg att KM i FÀltan ska sluta med GS - trÄkigt! Finns en del pjÀser till (vad jag tror) Àr bra rabatt tillgÀngliga, iaf enligt deras insta.
Edit: GLÖM MIG!
Edit 2: KÀnns ju sjukt trÄkigt sett till vad Svante + KM gjort för mÀrket... Och Ànnu trÄkigare om det dÄ skulle gÄ till Nymans istÀllet för att öppna en egen butik...
Deras inlÀgg, ang rabatter pÄ GS, pÄ Instagram Àr bortplockade, Àven listan som tidigare visades i denna trÄden Àr borttagen.

Idag anvÀnd VFA som Àr i bÀttre skick Àn Wakos "N.O.S." :rolleyes: som dom har till salu för skarattretande pris.

5550D4E0-A148-46A9-82E9-DC905699078E.jpeg

UrsÀkta dammet men nÀr man blir gammal blir det lÀtt sÀ...

Wako? Vad Àr det?
Googlade lite men kÀnde inte att jag hittade rÀtt.
The Tokei Club har en ute för 4 000 000 yen.
Är det rimligt för en 6186-8000 med fullset(?)? 😳

Wako? Vad Àr det?
Googlade lite men kÀnde inte att jag hittade rÀtt.
The Tokei Club har en ute för 4 000 000 yen.
Är det rimligt för en 6186-8000 med fullset(?)? 😳

Som Lilavati skrev, Wkao store som Àr Seikos huvudbutik sen urminnes tider.
Dom har pÄ andra vÄningen lite Àldre ur till salu och som personalen tror Àr NOS bara för dom Àr blanka, rÀtt sorgeligt.

Tittade pÄ den pÄ Tokei Club och priset pÄ en bra klocka med papper Àr svÄrt att sÀttta eftersom det Àr ovanligt.
Det Àr ju inte som gamla Rollar som det finns massor av och lÀtt att se vad folk Àr beredda att betala.
Men fullset Àr den ju inte, saknas prislapp och sÄ.
Tycker Àven bilderna Àr mer artistiska Àn beskrivande.
I min vÀrld borde den klockan vara vÀrd en bit över en miljon yen utan lÄda och papper, hur mycket tillbehören höjer vÀrdet
kan nog diskuteras....

Senast Àndrad:
Som Lilavati skrev, Wkao store som Àr Seikos huvudbutik sen urminnes tider.
Dom har pÄ andra vÄningen lite Àldre ur till salu och som personalen tror Àr NOS bara för dom Àr blanka, rÀtt sorgeligt.

Tittade pÄ den pÄ Tokei Club och priset pÄ en bra klocka med papper Àr svÄrt att sÀttta eftersom det Àr ovanligt.
Det Àr ju inte som gamla Rollar som det finns massor av och lÀtt att se vad folk Àr beredda att betala.
Men fullset Àr den ju inte, saknas prislapp och sÄ.
Tycker Àven bilderna Àr mer artistiska Àn beskrivande.
I min vÀrld borde den klockan vara vÀrd en bit över en miljon yen utan lÄda och papper, hur mycket tillbehören höjer vÀrdet
kan nog diskuteras....

DÄ hÀnger jag med, tack!

Har kört fast. GS Quartz SBGX343 eller SBGX341? AlltsÄ den vita eller den svarta tavlan? GÀrna bilder ni som har. Tack!
Grand-Seiko-SBGX341-SBGX343.jpg

Vad Àr det som gör att du kört fast? Eftersom det Àr en sportig modell skulle jag vÀlja svart tavla för enklare avlÀsning. Jag tycker personligen fÀrgerna pÄ den vita för tankarna till ett par andra klockor med liknande fÀrgschema...
Explorer-II-005.jpg

tag-heuer-WAY2013.BA0927.jpg

Grand-Seiko-SBGX341-SBGX343.jpg

Vad Àr det som gör att du kört fast? Eftersom det Àr en sportig modell skulle jag vÀlja svart tavla för enklare avlÀsning. Jag tycker personligen fÀrgerna pÄ den vita för tankarna till ett par andra klockor med liknande fÀrgschema...
Explorer-II-005.jpg

tag-heuer-WAY2013.BA0927.jpg
Tack för input! Den svarta Ă€r ruskigt snygg, medan den vita Ă€r vĂ€ldigt speciell, i en positiv bemĂ€rkelse. Skulle valt vit pĂ„ Explorer II, men GS lutar Ă„t svart (just nu 😉).

Whats this? NÄgon som varit med om detta pÄ senare?

Snart fĂ„r man watch only om de fortsĂ€tter pĂ„ detta vis
 eller som de nya Breitling lĂ„dorna tillverkade av Ă€gg kartonger đŸ˜”đŸ˜”

IMG_1909.jpeg

Tillbaka
Topp