Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Nu har jag varit tvungen att göra samma ingrepp som du pÄ ett lÄs, och jag hade "tur" med fjÀderlÀngden. Jag behövde bara offra 2 stift innan jag hittade en lÀmplig lÀngd. Mitt lÄs Àr dock pÄ ett systermÀrke sÄ stiftlÀngden jag anvÀnde kanske inte Àr helt relevant men tror det var 8mm stift som hade en bra fjÀderlÀngdKillgissar att de flesta har ungefÀr samma lÀngd pÄ fjÀdern. Dvs det som ska fjÀdra Àr ju det som lÄser mot bandhornen. Det Àr ju den fasta delen i mitten som har med bandbredden att göra. à terkommer! FÄr starta upp min Dremel
Edit. RÀttar mig sjÀlv. FjÀdern Àr lÀngre pÄ lÀngre bandstift och det Àr bara en. Det vet jag nu. Trodde det var tvÄ fjÀdrar i ett bandstift innan jag öppnade en. TvÄ fjÀdrar ligger nu redo för lÀngdanpassning nÀr/om andan faller pÄ att byta.
Lysande! Jag har slaktat tvÄ bandstift, men inte kommit mig för att byta. Jag ersatte ju den kortare delen av fjÀdern som vikt sig med en lika lÄng bit stÄltrÄd. Funkat hur bra som helst sÄ jag avvaktar. Kanske funkar i tjugo Är till eller mer.Nu har jag varit tvungen att göra samma ingrepp som du pÄ ett lÄs, och jag hade "tur" med fjÀderlÀngden. Jag behövde bara offra 2 stift innan jag hittade en lÀmplig lÀngd. Mitt lÄs Àr dock pÄ ett systermÀrke sÄ stiftlÀngden jag anvÀnde kanske inte Àr helt relevant men tror det var 8mm stift som hade en bra fjÀderlÀngd
Jag minns inte om jag sÄg bild pÄ ditt lÄs/delarna, men menar du att den ena fjÀdern gÄtt av/vikt sig och att du fyllde ut med en stÄltrÄd? Oavsett Àr jag tacksam för att Àmnet togs uppLysande! Jag har slaktat tvÄ bandstift, men inte kommit mig för att byta. Jag ersatte ju den kortare delen av fjÀdern som vikt sig med en lika lÄng bit stÄltrÄd. Funkat hur bra som helst sÄ jag avvaktar. Kanske funkar i tjugo Är till eller mer.
Yes. En av fjÀdrarna hade böjt sig inuti lÄset. Jag klippte bort den kortaste delen och ersatte med en kort bit stÄltrÄd i samma lÀnd som det jag klippte bort. Inringat i rött ser man de tvÄ fjÀdrarna och hur en av dom Àr kortare efter att jag klippt av den dÀr den böjde sig.Jag minns inte om jag sÄg bild pÄ ditt lÄs/delarna, men menar du att den ena fjÀdern gÄtt av/vikt sig och att du fyllde ut med en stÄltrÄd? Oavsett Àr jag tacksam för att Àmnet togs upp
Inget dÄligt valFösta GS.
Vidrigt gjort. GrodÀtare frÄn swatchgroup som styr.For det det er verdt: Den forhandler som var fÞrst i Norge med GS mister ogsÄ GS, sÄ GS dumper de som hjalp dem inn pÄ det Skandinaviske markedet. Ikke bra strategi i det hele tatt.
Hur menar du dĂ„? Ăr det som Luxotticas strategi, har ni andra mĂ€rken Ă€n vĂ„ra sĂ„ fĂ„r ni inte sĂ€lja vĂ„ra mĂ€rken...Vidrigt gjort. GrodĂ€tare frĂ„n swatchgroup som styr.
- Swatchgroup ⊠förklara gÀrna?Vidrigt gjort. GrodÀtare frÄn swatchgroup som styr.
Han kommer dÀrifrÄn.- Swatchgroup ⊠förklara gÀrna?
I fÞlge GS selv skal ikek det vÊre noe som helst problem sÄ lenge du har et garantikort. . Se her:NÄn av Er som vet hur det fungerar med garanti pÄ GS om man köper en ny klocka frÄn tex Japan ?
Personen som leder GS strategi i europa, eller vad menar du?Han kommer dÀrifrÄn.
Förhoppningsvis gÀller det alla GS som sÀljs nu, oavsett varifrÄn de köps.I fÞlge GS selv skal ikek det vÊre noe som helst problem sÄ lenge du har et garantikort. . Se her:
We warrant free repair and adjustment service against any defects on the watch head (movement and case) and metallic band, provided that the watch was used as described in the instruction manual. The period of the Grand Seiko worldwide warranty is five years from the date of purchase. In order to apply for this service under the warranty, you need to present the valid warranty card with the required fields properly filled in to an authorized Grand Seiko dealer or any member of the Grand Seiko service network. The worldwide warranty for Grand Seiko will be provided by an authorized Grand Seiko dealer at the time of purchase.
Warranty | Grand Seiko
Grand Seiko official site. Made by hand for those who value perfection. Grand Seiko raises the pure essentials of watchmaking to the level of art.www.grand-seiko.com
Jeg vil tro at worldwide garanti i 5 Är gjelder KUN nÄr man handler fra en AD av GS - uansett i verden.Förhoppningsvis gÀller det alla GS som sÀljs nu, oavsett varifrÄn de köps.
Men, jag importerade en GS frÄn Japan 2020, dÀr det uttryckligen stÄr pÄ garantikortet att den garantin bara gÀller i Japan.
- Swatchgroup ⊠förklara gÀrna?
precisPersonen som leder GS strategi i europa, eller vad menar du?
Dra ut kronen og roter viserne 24 timer og se om datohjul pÄ 24. da blir sentrert. Hvis ja; juster dato til 22. og snurr viserne frem over midnatt for Ä fÄ frem 23. igjen. Verdt et forsÞk.NÄgon annan som har ocentrerad datum pÄ sin GS?
Min sitter högt, stör mig..
En av de bÀttre. Bra köp!Uansett om GS Europa fucker-up GS som merkevare og brand, sÄ liker jeg de klassiske klokkene. Derfor er en SBGW283 incoming og derfor en NWA: