• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

I Polen gjorde den enda AD Grand Seiko ocksÄ stora rabatter frÄn 10 till 40 % pÄ utvalda modeller. Kanske planerar vi ocksÄ att ersÀtta AD, eftersom det gÄr rykten om att samarbetet med Noble Place upphört till förmÄn för W.Kruk. Jag betonar - det hÀr Àr bara rykten...

Dagens höstbild
IMG_0015.jpeg

Börjar nĂ€rma sig 19Ă„r, men fortfarande en pigg liten dam 😎👌🏿

VÀldigt glad över att ha en sbgn003 tillbaka i samlingen och Àr sugen pÄ att testa lite fler moderna GS. Har utöver den hÀr och en sbgw231 endast Àgt vintage GS. Problemet för mig med de jag testat i butik Àr nÀstan alltid dimensionerna, att de upplevts lite klumpliga och att en del boetter inte varit sÄ följsamma. Den hÀr Àr dÀremot helt on point (för mig) och sitter som handen i handsken. NÄgon som har nÄgot kul tips pÄ en modell med liknande dimensioner?

FB258D34-720E-4C0F-B8D5-6402B20B2A5A.jpeg

VÀldigt glad över att ha en sbgn003 tillbaka i samlingen och Àr sugen pÄ att testa lite fler moderna GS. Har utöver den hÀr och en sbgw231 endast Àgt vintage GS. Problemet för mig med de jag testat i butik Àr nÀstan alltid dimensionerna, att de upplevts lite klumpliga och att en del boetter inte varit sÄ följsamma. Den hÀr Àr dÀremot helt on point (för mig) och sitter som handen i handsken. NÄgon som har nÄgot kul tips pÄ en modell med liknande dimensioner?

Just den boetten fanns till andra modeller innan, dÄ utan GMT-ringen, bla den limiterade första med glasbaksida SBGV019g. Jag misstÀnker att du fÄr kolla ibland kvartsutbudet för att hitta boetter under 40mm som dessutom Àr lite tunnare (10mm ish). *TyvÀrr finns det ett utbud som inte lÀmnar Japan annat Àn pÄ bestÀllning. Det Àr alltsÄ begrÀnsat vad du kan prova i butik hÀr hemma. Och innan GS öppnar sina nya butiker kommer nuvarande handlare bara sÀlja ut det befintliga utbudet

Just den boetten fanns till andra modeller innan, dÄ utan GMT-ringen, bla den limiterade första med glasbaksida SBGV019g. Jag misstÀnker att du fÄr kolla ibland kvartsutbudet för att hitta boetter under 40mm som dessutom Àr lite tunnare (10mm ish). *TyvÀrr finns det ett utbud som inte lÀmnar Japan annat Àn pÄ bestÀllning. Det Àr alltsÄ begrÀnsat vad du kan prova i butik hÀr hemma. Och innan GS öppnar sina nya butiker kommer nuvarande handlare bara sÀlja ut det befintliga utbudet

Tack!! Har svÄrt att sÀtta fingret pÄ vad det Àr. Om det Àr bandhornslÀngd kombinerat med höjd osv som stÀller till det. Har Àgt betydligt grövre klockor upp emot 43 mm som suttit bra men inte riktigt hittat hem hÀr. Lite synd dÄ jag ju Àr en GS fanboy! Scoutar vidare! :)

SBGY011. Tynn case. Spring Drive. Manuel med PR pÄ baksiden. WR 100m.

PB100088.jpg

Finns det nÄgon modell frÄn Grand Seiko med lite mer delikat/tunnare lÀnk (ej beads of rice-lÀnk, men typ SBGT005, SBGS003) som Àven har automatiskt urverk? (GÀrna med lite vattenresistens ocksÄ).

SBGS003
720b6524-2062-47ff-a9c1-f6b3b8197bd6.png

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp