• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

loevhagen

Patek
2-Faktor
Samling - GS - SBGN005.png
 
SBGA413.
Ibland grÄ, ibland silver, ibland rosa.
Gillar den skarpt.

IMG_20240128_114740.jpg

Jag och en kompis kom hem frÄn Edinburgh igÄr dÀr vi var inne pÄ en riktigt bra klockbutik av blandade mÀrken.
Vi fick klĂ€mma och kĂ€nna pĂ„ flera GS och bl a din ”cherry blossom”.
Det slog mig att jag nog aldrig verkligen sett nÄgon i verkligheten och hur tavlan inte alls var sÄdÀr rosa som jag var rÀtt för, förutom i rÀtt ljus.
Kort sagt, OTROLIG tavla och jag kÀnde direkt att habegÀret vÀxte!

Snygg bild pĂ„ en fin klocka! đŸ‘đŸŒđŸ‘đŸŒđŸ‘đŸŒ
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Jag och en kompis kom hem frÄn Edinburgh igÄr dÀr vi var inne pÄ en riktigt bra klockbutik av blandade mÀrken.
Vi fick klĂ€mma och kĂ€nna pĂ„ flera GS och bl a din ”cherry blossom”.
Det slog mig att jag nog aldrig verkligen sett nÄgon i verkligheten och hur tavlan inte alls var sÄdÀr rosa som jag var rÀtt för, förutom i rÀtt ljus.
Kort sagt, OTROLIG tavla och jag kÀnde direkt att habegÀret vÀxte!

Snygg bild pĂ„ en fin klocka! đŸ‘đŸŒđŸ‘đŸŒđŸ‘đŸŒ
Bara köp!
 

cterve

Breitling
Hej, detta Àr mitt första inlÀgg pÄ Klocksnack, hoppas jag hamnat rÀtt för min frÄga!
Jag söker en Grand Seiko SBGE253 i Stockholms omrÄdet till min pappa som fyller 60. Han vill se och prova klockan innan köp och jag har varit pÄ Nymans Ur och Krons som nyligen börjat sÀlja Grand Seiko men de har ett vÀldigt begrÀnsat utbud. Jag har Àven kikat pÄ Klockmaster FÀltöversten men de verkar nyligen ha slutat sÀlja Grand Seiko? Vet ni om denna modellen finns att se nÄgonstans i Stockholm eller Sverige för den delen? Alternativt om det finns nÄgon buitk med ett större utbud. Tack pÄ förhand!
1706628335260.png
 

David71

Rolex
2-Faktor
Hej, detta Àr mitt första inlÀgg pÄ Klocksnack, hoppas jag hamnat rÀtt för min frÄga!
Jag söker en Grand Seiko SBGE253 i Stockholms omrÄdet till min pappa som fyller 60. Han vill se och prova klockan innan köp och jag har varit pÄ Nymans Ur och Krons som nyligen börjat sÀlja Grand Seiko men de har ett vÀldigt begrÀnsat utbud. Jag har Àven kikat pÄ Klockmaster FÀltöversten men de verkar nyligen ha slutat sÀlja Grand Seiko? Vet ni om denna modellen finns att se nÄgonstans i Stockholm eller Sverige för den delen? Alternativt om det finns nÄgon buitk med ett större utbud. Tack pÄ förhand!
1706628335260.png
NÀr jag var pÄ Nymans sÄ hade de SBGE257 inne, samma fast grön.
 

cterve

Breitling
NÀr jag var pÄ Nymans sÄ hade de SBGE257 inne, samma fast grön.
Ringde dem precis, verkar som att de inte har kvar nÄgot av fÀrgalternativen i nulÀget. De kan ta in klockan mot en handpenning pÄ 25-30% av vÀrdet, men om man inte skulle gilla klockan i verkligheten och avbryter köpet sÄ förlorar man förstÄs handpenningen.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Ringde dem precis, verkar som att de inte har kvar nÄgot av fÀrgalternativen i nulÀget. De kan ta in klockan mot en handpenning pÄ 25-30% av vÀrdet, men om man inte skulle gilla klockan i verkligheten och avbryter köpet sÄ förlorar man förstÄs handpenningen.
Du kan testa ringa Bergströms i Uppsala ocksÄ, dom har hyfsat utbud av GS.
 
Topp