Jag villhöver plötsligt en SBGH273...tycker den ser grym ut pÄ bild men har aldrig sett en irl. Det jag Àr mest fundersam över Àr storleken (40mm x 12.9mm x 47mm) och lÀnkens avsaknad av mikrojustering (för att inte tala om snabbjustering!). Jag har nÀmligen relativt smala handleder som dock varierar rÀtt mycket beroende pÄ temperatur etc (ca 16,5-17cm).
Ni som har eller har testat klockan, hur upplever ni storleken tex jÀmfört med 5 siffriga Rolex 40mm sportmodeller, eller 6 siffriga (Sub, GMT)?
Synpunkter pÄ lÀnken? NÄgon som testat lÀder och vill lÀgga upp bilder?
Eller kanske jag helt enkelt borde vÀnta tills det slÀpps en GS med en liknande mörkblÄ tavla i 62GS boetten, men i 38mm och titan? Det skulle vara bra nÀra optimalt enligt mig, och GS slÀpper ju flera nya modeller per vecka sÄ sannolikheten Àr vÀl inte helt liten att min önska en vacker dag uppfylls
SBGH273G | Grand Seiko
A classic Grand Seiko design with a dial that captures a treasured moment in the Japanese seasonal calendar.www.grand-seiko.com
VĂ€ldigt fin klocka!
just avsaknaden av microjustering Àr det som gör att jag inte slÄr till pÄ en GS. Att vara vann vid glidelock och sedan gÄ till 0 justeringsmöjligheter funkar inte för mig..
Ingen annan som har synpunkter eller erfarenheter av SBGH273? @loevhagen kanske? Du har ju bÄde SBGH273 och diverse 40mm Rolex. Vilka upplevs större pÄ handleden? Du tar ju Àven fantastiska bilder sÄ du fÄr mer Àn gÀrna dela med dig ifall du tex. har testat klockan pÄ lÀder