Vad var det för problem som gjorde att du lÀmnade in den?DÄ var 005an tillbaka frÄn service. Tog 5 mÄnader och kostade 6.5 tkr. Fick med det gamla urverket.
VinterlÀngd pÄ lÀnken sÄ sitter tight nu i hettan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vad var det för problem som gjorde att du lÀmnade in den?DÄ var 005an tillbaka frÄn service. Tog 5 mÄnader och kostade 6.5 tkr. Fick med det gamla urverket.
Vad var det för problem som gjorde att du lÀmnade in den?
Intressant att datumskivan byttes tillsammans med spolen. Jag funderar över Àr om det nÄgonsin byts IC och kristall eftersom dom ska vara matchade med varandra dÄ klockan görs. PÄ din fÄr vi utgÄ ifrÄn att det sitter original fortfarande, det vore intressant att veta hur tidshÄllningen Àr efter nÄgra mÄnaderGick och stannade trots frÀscht batteri. Tillverkades augusti 2000 sÄ var vÀl dags.
Intressant att datumskivan byttes tillsammans med spolen. Jag funderar över Àr om det nÄgonsin byts IC och kristall eftersom dom ska vara matchade med varandra dÄ klockan görs. PÄ din fÄr vi utgÄ ifrÄn att det sitter original fortfarande, det vore intressant att veta hur tidshÄllningen Àr efter nÄgra mÄnader
Ingen fara. Schysst bild!FÄr erkÀnna att jag spred fake news. Tittade lite för snabbt i butiken
Men en jÀmförelsebild kan bjudas.
Hur gick serviceprocessen till?DÄ var 005an tillbaka frÄn service. Tog 5 mÄnader och kostade 6.5 tkr. Fick med det gamla urverket.
Hur gick serviceprocessen till?
Skickades klockan till Holland?
Och Du lÀmnade in den via svensk ÄterförsÀljare eller skickade du den sjÀlv?Uppfattade det som att den gick till Holland > Frankrike > Sverige.
Och Du lÀmnade in den via svensk ÄterförsÀljare eller skickade du den sjÀlv?
Kan inte göra annat Ă€n att hĂ„lla med .Ăven jag hade lĂ€nken anpassad till kallt vĂ€der. I och med att jag saknar rĂ€tt storlek pĂ„ skruvmejsel sĂ„ fick den Ă„ka pĂ„ lĂ€der istĂ€llet. Men den gör sig rĂ€tt bra pĂ„ det med!
Riktigt snygg kombo med det bandet!Tillbaka med GS igen, denna gÄng en SBGX063. 37mm och champagnetavla, riktigt bra! Ska dock ta och testa den pÄ lÀnken ocksÄ, Àven om jag gillade den starkt pÄ lÀder
Hur upplever du champagnetavlan i jÀmförelse med en vanlig silverfÀrgad urtavla?Nu pÄ lÀnken istÀllet
Champagne Àr mer Ät vanilj hÄllet, lite som en varm silverfÀrg. Men dom Àr nÀstan silver i starkt ljusHur upplever du champagnetavlan i jÀmförelse med en vanlig silverfÀrgad urtavla?
Hur upplever du champagnetavlan i jÀmförelse med en vanlig silverfÀrgad urtavla?
Precis som @Lilavati sÀger sÄ kÀnns det mest som en varm silvertonChampagne Àr mer Ät vanilj hÄllet, lite som en varm silverfÀrg. Men dom Àr nÀstan silver i starkt ljus
SÄ bra tavla!!Kan inte göra annat Àn att hÄlla med .
Ja, bandet Àr ett Molequin.SÄ bra tavla!!
Ăr bandet Molequin?
Ja, originalet ser ut sÄ hÀr av en anledning.
Den hÀr Àr mitt lilla strapmonster. Jag har kört den med lite olika band i bÄde fÀrg och struktur, men varje gÄng jag sÀtter pÄ ett alligatorband sÄ kÀnns det som att det Àr det enda "rÀtta" pÄ denna
sbgf015 eller den senare 029? Ăr bandet original, det ser ut som sömmen hamnat lite tokigt?Ja, originalet ser ut sĂ„ hĂ€r av en anledning.
SBGF015, kan nog vara nĂ„gon reflektion eller ett litet skav. Sömmen Ă€r som den ska tycker jagsbgf015 eller den senare 029? Ăr bandet original, det ser ut som sömmen hamnat lite tokigt?
Inte lÀnken direkt pÄ stenplattornaSen fÄr man ha en SBGF013 pÄ lÀnk ocksÄ, för variation.
Lenare stenplatta fÄr du leta efter och dessutom Àr den nedlagd vÀldigt försiktigtInte lÀnken direkt pÄ stenplattorna
Jag ser ingen skillnad pÄ GS titan och rostfritt stÄl!Kan inte göra annat Àn att hÄlla med .
Den översta Ă€r vĂ€l sbgx347? Fantastisk dressklocka!Det Ă€r insidan som rĂ€knas kanske? Ju bĂ€ttre justering och kvalitĂ© pĂ„ verk desto enklare inramning, jag tycker det Ă€r ganska konsekvent över mekaniska VFA, UTD och âImperial VFAâ. Det fanns vĂ€l inget att bevisa lĂ€ngre nĂ€r man var bĂ€st. Idag finns det uttjatade uttrycket âquiet luxuryâ eller âstealth wealthâ men appliceras ofta fel.
King Seiko klart yngre och lekfullare, speciellt med Vanac, Grand Seiko vuxet och mer ÄterhÄllsamt, VFA, UTD stramt och avskalat - inget som distraherar frÄn huvuduppgiften om högsta möjliga precision.
Man gick ju ocksÄ bort frÄn medaljonger mot slutet pÄ KS, en utveckling som Àr sÀrskilt tydlig att se pÄ en modell som var med lÀnge, tex 5625/6-7110, 7111, 7113 alla med olika baksida.
Jag tycker att moderna modeller kan bli lite för mycket med bÄde mönstrade tavlor, glasbaksida och avancerade fasningar pÄ index och boett. Ironiskt nog Àr det idag de enklare, billigare modellerna som Àr mest ÄterhÄllsamma.