sbgw291 gissningsvis, samtliga trevliga modeller pÄ sitt visDen översta Àr vÀl sbgx347? Fantastisk dressklocka!
Vad Àr den understa för modell (med silvertavla)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
sbgw291 gissningsvis, samtliga trevliga modeller pÄ sitt visDen översta Àr vÀl sbgx347? Fantastisk dressklocka!
Vad Àr den understa för modell (med silvertavla)?
Köpt i Sverige eller bestÀlld frÄn Japan?Kan inte göra annat Àn att hÄlla med .
Frankrike (AD i Paris).Köpt i Sverige eller bestÀlld frÄn Japan?
Kanske denna trÄd har nÄgot:Hej, det finns vÀl inga spring drive runt 37 mm? Allt jag kan hitta Àr 40 och uppÄt
Ja och Nej. Det fanns en limiterad sbga129 som Àr ynkliga 39mm, men den kom nog för typ 10 Är sedan och dyker sÀllan upp pÄ beg marknaden. Sbga429 ocksÄ 39mm.Hej, det finns vÀl inga spring drive runt 37 mm? Allt jag kan hitta Àr 40 och uppÄt
https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbga285-spring-drive.188983/ denna ligger uppe till salu just nu och Àr 39mm.Hej, det finns vÀl inga spring drive runt 37 mm? Allt jag kan hitta Àr 40 och uppÄt
Tack, snygg! Har en 37,3 mekanisk pÄ ingÄng frÄn en butik i Frankrike men skulle gÀrna ha en spring drive i samma storlek, och den kommer ÀndÄ bli den största klockan jag Àgerhttps://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbga285-spring-drive.188983/ denna ligger uppe till salu just nu och Àr 39mm.
STGF359G Àr testad till 10 bar. Jag skulle gÀrna se den i flera fÀrger men det kanske kommer.Sen undrar jag lite var flickvÀnnernas klockor Àr, överlag lite mycket bling-bling pÄ damvarianterna, STGF359G Àr riktigt fin dock, men 1 ATM? pÄ en kvarts dessutom... NÀr Àldre 26 millimetaren STGF275 kom med 10 ATM, man Àr ju inte ihop med en geisha heller
Ah, tack för rÀttningen, skulle ha kolla fler kÀllor Àr uret.se dÀr det stÄr 1 ATM https://www.uret.se/grand-seiko-heritage-collection-vit-stal-o289-mm-p-701406.htmlSTGF359G Àr testad till 10 bar. Jag skulle gÀrna se den i flera fÀrger men det kanske kommer.
Har en SBGW289 som i mina ögon Ă€r helt perfekt i storlek, framförallt relativt tunn sett till vad GS brukar vara. Gillar den skarpt.Efter att jag sĂ„lt mig GS har begĂ€ret efter en ny blivit (för) stort. Ăr det nĂ„gon som har/testat nĂ„gon av modellerna med 44GS-case om 36.5mm?
Usch, dÄliga nyheter för plÄnbokenHar en SBGW289 som i mina ögon Àr helt perfekt i storlek, framförallt relativt tunn sett till vad GS brukar vara. Gillar den skarpt.
Det lĂ„ter som att du har bĂ„de packning och vad som behövs i övrigt, dĂ„ Ă€r det vĂ€l bara att testa?Ăr det nĂ„gon hĂ€r som bytt kronpackning pĂ„ en sbgx? Har lĂ€st att det ska vara svĂ„rt att fĂ„ det bra. Vill gĂ€rna göra det sjĂ€lv och slippa skicka ivĂ€g den.
Vill inte riskera att förstöra kronstammen och vattenresistensen. LÀste att gs troligtvis byter ut hela kronan vid service. TrÄkigt om sÄ Àr fallet dÄ man Àr beroende av dem ifall man vill upprÀtthÄlla vattentÄligheten.Det lÄter som att du har bÄde packning och vad som behövs i övrigt, dÄ Àr det vÀl bara att testa?
Du skrev âvill gĂ€rna göra det sjĂ€lvâ, dĂ„ utgick jag ifrĂ„n att du har vad som behövs för att göra det just sjĂ€lv. Varför skulle inte valfri GS AD kunna byta krona vid behov?Vill inte riskera att förstöra kronstammen och vattenresistensen. LĂ€ste att gs troligtvis byter ut hela kronan vid service. TrĂ„kigt om sĂ„ Ă€r fallet dĂ„ man Ă€r beroende av dem ifall man vill upprĂ€tthĂ„lla vattentĂ„ligheten.
Ăr dĂ€rför intresserad om nĂ„gon annan har kunskap om detta.
Jag förstÄr inte riktigt vad du menar med "ordna sjÀlv"? Har du verktygen och kunskapen som krÀvs att göra jobbet, har du möjlighet att trycktesta sjÀlv?Har en bit till nÀrmaste ad sÄ hade varit schysst om det gÄtt att ordna det sjÀlv. Annars fÄr ad fixa det.
vad Àr det för band?Titandykare pÄ nato idag!
Ribbat nato frÄn hovleverantören Watchwearvad Àr det för band?