Finns den tavlan med titan?Finns inte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Finns den tavlan med titan?Finns inte
Finns den tavlan med titan?
SBGJ003/E, sjukt kul att fota GS men trÄkigt nÀr det Àr sÄ mörkt ute.
SBGJ213 / 013 Àr nÀrmaste du kommer. Samma boett fast i titan, randig tavla, annan fÀrgsÀttning.
68 papp Àr listpriset pÄ nuvarande modellen som heter SBGJ203, de bytte tavlor under vÄren. Den förra versionen hette SBGJ003 och kostade ungefÀr samma.Det dÀr blev nÀstan direkt min nya drömklocka tack vare dom bilderna. Vacker, stilren och tidlös design. Om vi förutsÀtter att jag inte har tid att lÀsa igenom hela trÄden (just nu i alla fall), vart kan jag hitta mer information om GS och nÀrmare bestÀmt SBGJ003/E?
Och hur mycket fattigare hade jag blivit av en sÄdan dÀr?
NÄgon som har tips pÄ bra siter för begagnade GS. De som jag redan kÀnner till Àr C24, Rakuten, ebay och KS köp och sÀlj förstÄs.
SÄ jÀkla nice med polerade minut-/timvisare, ljuset kan reflektera rent utav magiskt i dem och ge andra fÀrger. Exempel:
Notera den polerade fasningen vid infÀstningen av sekundvisaren. Hur den matchar fasningarna pÄ indexen.
Det Àr sÄ j-vla bra!
Trevlig helg pÄ er!
Ja, det dÀr Àr verkligen nÄgot jag komplimenterar Grand Seiko för, att man fÀster vikt vid en detalj som prima facie framgÄr som obetydlig men som gör ganska mycket för helhetsintrycket av detaljarbetet. HÀr har vÀldigt mÄnga andra tillverkare mycket att lÀra.Notera den polerade fasningen vid infÀstningen av sekundvisaren. Hur den matchar fasningarna pÄ indexen.
Det Àr sÄ j-vla bra!
Trevlig helg pÄ er!
Ser lite lustigt ut att man blandat tre fonter dock. Dels GS hÀrliga nÀstan gotiska font, sen en font sans-seriff och en font med seriff. Seriff-font hade nog allmÀnt passat bÀst ihop med GS-texten. Dock en extremt skitnödig frÄga
Fonter tycker jag Ă€r lite skit samma men man hade ju inte behövt skriva âAUTOMATICâ.
Det lÄter som en riktigt god ideŽJaha.... DÄ har man hamnat i nÄgon form av GS- narkomani... En Quartz förra veckan, och den hÀr veckan en snöflinga. SÄ jÀvla fin! NÀsta vecka Hi- Beat?
Bra fart! SjÀlv snittar jag 3 GS/ÄrJaha.... DÄ har man hamnat i nÄgon form av GS- narkomani... En Quartz förra veckan, och den hÀr veckan en snöflinga. SÄ jÀvla fin! NÀsta vecka Hi- Beat?
Hur mÄnga har du totalt?Bra fart! SjÀlv snittar jag 3 GS/Är
33Hur mÄnga har du totalt?
Hahhaha Gud sÄ hÀrligt!
Jag vet inte om det Àr för att det Àr en Japanskt tillverkare, men det finns ju europeiska (Swiss) med en salig blandning av fonter och siffror pÄ tavlan ocksÄ. Men jag tycker att det Àr konstigt att GS inte Àr en identisk font som Grand Seiko texten utan bara lik.Ser lite lustigt ut att man blandat tre fonter dock. Dels GS hÀrliga nÀstan gotiska font, sen en font sans-seriff och en font med seriff. Seriff-font hade nog allmÀnt passat bÀst ihop med GS-texten. Dock en extremt skitnödig frÄga
Inte mÀrkligt alls, roligaste quartzaren ju.MÀrklig nog, sÄ Àr den hÀr just nu en absolut favorit! Tack för övertagandet @BarbaBaba
Haha..helt sjukt. Sicken förebild
Det Àr en boett som vÀxer pÄ en med tiden... bra storlek, kul vinklar, bekvÀm, elegant sportig. Du kommer sÀkert ta uppgiften pÄ allvar och bli en god adoptivfarMÀrklig nog, sÄ Àr den hÀr just nu en absolut favorit! Tack för övertagandet @BarbaBaba
Inte mÀrkligt alls, roligaste quartzaren ju.
Grattis!
Det Àr en boett som vÀxer pÄ en med tiden... bra storlek, kul vinklar, bekvÀm, elegant sportig. Du kommer sÀkert ta uppgiften pÄ allvar och bli en god adoptivfar
Nu har du skrivit det tvÄ gÄnger, skriv en köpesannons, dock ej hÀr.Meeen..... Kanske nÄgon har en Hi-Beat GMT med svart tavla att avvara till en nybliven GS-narkoman? Blir ju med lite tur en Quartz , en Spring-Drive, och en Hi- Beat inom 2 veckor..
Det blir ungefÀr 26 GS om Äret, hehe @Molle