• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Du lÀste att jag beskrev Tax-Free? Du menar alltsÄ att dÄ du handlat Tax-Free pÄ exempelvis FinlandsfÀrjan ska du sedan vid ankomst i Sverige igen betala moms pÄ ölen, parfymen osv? NÀ, du fÄr fundera ett varv till dÀr ;)
Köp en klocka hos en handlare som har skylten ”Tax-Free” i Japan sĂ„ slipper du betala ”tax”. Inga konstigheter alls. I vissa fall betalar man hela beloppet med moms och fĂ„r sjĂ€lv lĂ€mna in om att fĂ„ tillbaka vĂ€l hemma i Sverige. DĂ„ jag var dĂ€r drogs momsen av direkt i butiken vid alla mina Tax-Free köp :)
Det hĂ€r kĂ€nns som konceptet jag kommer köra pĂ„đŸ˜nu tar vi en Jever pĂ„ det.
1000012343.jpg

Du lÀste att jag beskrev Tax-Free? Du menar alltsÄ att dÄ du handlat Tax-Free pÄ exempelvis FinlandsfÀrjan ska du sedan vid ankomst i Sverige igen betala moms pÄ ölen, parfymen osv? NÀ, du fÄr fundera ett varv till dÀr ;)
Köp en klocka hos en handlare som har skylten ”Tax-Free” i Japan sĂ„ slipper du betala ”tax”. Inga konstigheter alls. I vissa fall betalar man hela beloppet med moms och fĂ„r sjĂ€lv lĂ€mna in om att fĂ„ tillbaka vĂ€l hemma i Sverige. DĂ„ jag var dĂ€r drogs momsen av direkt i butiken vid alla mina Tax-Free köp :)
Senast jag kollade var Finland med i EU

Tax-free i, detta fallet, Japan innebÀr vÀl att Du slipper betala skatten/momsen i just Japan?
Du importerar sedan varan och den ska nog förtullas hÀr i Sverige.
Att du slipper betala moms i Japan har nog inget att göra med det svenska skattesystemet.

Vi lÀgger ner denna diskussion och ÄtergÄr till bilderna.

Trevlig afton!

Tillbaka
Topp