• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

:wideyed::eek: Fyller storleken nĂ„gon funktion? Är tanken att man ska kunna anvĂ€nda dem med boxhandskar pĂ„ sig?
SÀkert funktionell som bara den om man har racinghandskar pÄ sig. Men jag vill minnas att Seiko hÀmtat inspiration frÄn deras forntida handhÄllna tidtagarur, typ i rova-storlek.
Denna, om inte minnet sviker mig:
STOPWATCHES-AT-THE-OLYMPICS-GEAR-PATROL-LEAD.jpg

Om den som köpte GS av Globen idag spoilar info frÄn butiken idag sÄ kommer jag banna, bara sÄ du vet! :D

Hoppla. Vet att Juwa har haft 50% pÄ nÄgon GS men den modellen Àr ju helt ny och LE, högst mÀrkligt.
Yes det var synd att missa den dealen! Men jag var jÀkligt osÀker. Har velat sedan i augusti! Höll pÄ och köpa en ifrÄn staterna till list pris för 75 för en mÄnad sedan utan rabatt nÀr dollarn var lÄg, sÄ det gÄr nog fler tÄg!

Yes det var synd att missa den dealen! Men jag var jÀkligt osÀker. Har velat sedan i augusti! Höll pÄ och köpa en ifrÄn staterna till list pris för 75 för en mÄnad sedan utan rabatt nÀr dollarn var lÄg, sÄ det gÄr nog fler tÄg!
Löjligt stora skillnader pÄ US och EU-listpriser trots hög dollarkurs. NÄgon blÄser oss. Magnussons har ocksÄ en inne om du vill prova.

DCE31EFD-5E16-467E-9002-652415F63AC5.jpeg

0235AD1B-239B-45C3-81F5-0FDEED34772B.jpeg

FÄr se om det blir denna istÀllet! Jag gillar att glo pÄ denna och gillar den skarpt.

67B84064-7A77-42D1-9FCF-48BC339C22A8.jpeg

Gillar att glo pÄ denna ocksÄ sÄ klart. Men jag förstÄr inte plasseringen av lumen pÄ sekundvisaren!? Men jag föredrar dykare sÄ det Àr jÀmnt skÀgg!

Gillar att glo pÄ denna ocksÄ sÄ klart. Men jag förstÄr inte plasseringen av lumen pÄ sekundvisaren!? Men jag föredrar dykare sÄ det Àr jÀmnt skÀgg!
SEIKO för bövelen, de har ju nÀstan alltid lumen dÀr. :D Lumen Àr till för att man ska se att klockan funkar, inget annat. SÀtter man den som de gör sÄ orkar klockan dra runt större lumeplupp.

Men bra smak har du i alla fall, har varit sugen pÄ en SBGE001 lÀÀÀÀnge men inte kommit till skott. Med nya tavlan Àr den Ànnu snyggare.

:) Men du mÄste hÄlla med om att de inte Àr "love at first sight". Funktionen och historien vinner med tiden.
För mig var det omedelbar kÀrlek nÀr jag sÄ SD kronografen för första gÄngen. Bokade direkt frÄn Seiya nÀr de visades. TÀnkte aldrig pÄ att knapparna var sÀrskilt stora och nÀr folk pÄ diverse forum började anmÀrka pÄ dem sÄ var jag helt oförstÄende.

För mig var det omedelbar kÀrlek nÀr jag sÄ SD kronografen för första gÄngen. Bokade direkt frÄn Seiya nÀr de visades. TÀnkte aldrig pÄ att knapparna var sÀrskilt stora och nÀr folk pÄ diverse forum började anmÀrka pÄ dem sÄ var jag helt oförstÄende.
Hehe, förblindad kÀrlek kallas det. ;)

Tillbaka
Topp