Hm, knepiga telefontider pÄ det dÀr nedrans bolaget! Ring Äklagarn!En sek, ska ringa instagram....telsvarare. Ska försöka efter middan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hm, knepiga telefontider pÄ det dÀr nedrans bolaget! Ring Äklagarn!En sek, ska ringa instagram....telsvarare. Ska försöka efter middan.
Ănnu bĂ€ttre!Anropar @Molle!
LÄter dyrt alternativt omöjligt... Tack för snabbt och informativt svarSBGR027, Àldre Wako ltd 30st... Good luck
Kolla ocksÄ SBGR085, 40st.
Vad Àr det du gillar mest med den, breguetsiffrorna?LÄter dyrt alternativt omöjligt... Tack för snabbt och informativt svarFinns det nÄgon som Àr i nÀrheten som inte Àr lika limiterad som du kÀnner till?
SBGR027, Àldre Wako ltd 30st... Good luck
Kolla ocksÄ SBGR085, 40st.
TyvÀrr Àr det nÀstan allt. Breguetsiffrorna, boettens form och slipning/polering, att den har datum, visarnas utformning...Vad Àr det du gillar mest med den, breguetsiffrorna?
Inte med siffror, men kolla SBGR059 (i titan har jag för mig).TyvÀrr Àr det nÀstan allt. Breguetsiffrorna, boettens form och slipning/polering, att den har datum, visarnas utformning...
Tycker de Àr allt annat Àn trÄkiga. Finns hur mycket detaljer som helst att studera.Eftersom jag har en förkÀrlek för Asien, sÄ lurar man ju lite pÄ om GS Àr ett alternativ till dom dyra Schweiziska mÀrkena. Jag har ingen tveksamhet nÀr det gÀller kvaliten men GS kÀnns lite....trÄkiga. Vad sÀger ni som Àger GS?
Sjuk samling Molle, jag röstar pÄ att trÄden kan döpas om till Molles Grand Seiko club
Nu kan jag checka av en till klocka, landade igÄr
![]()
Sbgm001
![]()
Det stÀmmer inte. Det gÀller vanliga seikos, tror det stÄr pÄ hemsidan fortfarande. GS ska gÄ att serva oavsett Älder. Jag har frÄgat Opturas servicechef om detta och pÄpekat att de borde skriva det pÄ hemsidan eftersom det som stÄr dÀr kan misstolkas.LÀste i ett annat forum att Seiko bara kan garantera reservdelar för GS-klockor i 10 Är framÄt, vilket kÀnns lite kass? NÄgon som kan bekrÀfta / dementera?
Hmmmm, synd pÄ en sÄ fin klockaEn GS till frÄn behÄllningen, en "instegs" Spring Drive. 39mm, och "fast" baksida, enkel lÄg och diskret, men GS hela vÀgen, SBGA085, hÀr med en annan leksak:
![]()
(SBGA085+Mac Book Pro)
//Bosse
Vilket Àr synd?Hmmmm, synd pÄ en sÄ fin klocka![]()
Bra info, tack!Det stÀmmer inte. Det gÀller vanliga seikos, tror det stÄr pÄ hemsidan fortfarande. GS ska gÄ att serva oavsett Älder. Jag har frÄgat Opturas servicechef om detta och pÄpekat att de borde skriva det pÄ hemsidan eftersom det som stÄr dÀr kan misstolkas.
Tack för bra info.Det stÀmmer inte. Det gÀller vanliga seikos, tror det stÄr pÄ hemsidan fortfarande. GS ska gÄ att serva oavsett Älder. Jag har frÄgat Opturas servicechef om detta och pÄpekat att de borde skriva det pÄ hemsidan eftersom det som stÄr dÀr kan misstolkas.
Skulle valt den svarta. Rött+svart = jÀtteNice.NÄn ur denna trio lockar; SBGJ001/3/5. Velar mellan vit eller grön.
Vilken vÀljer man?
![]()
Bra video pÄ den vita SBGJ001.
![]()
![]()
![]()
![]()
Inget fel pÄ den svarta SBGJ003 heller.
![]()
Och den gröna SBGJ005
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Samma baksida pÄ alla tre.
![]()
Saknar dock dessa plana ytor och sylvassa kanter som de gamla GS frÄn 60/70-tal hade. Varför görs boetter inte sÄ lÀngre? (@Molle?)
![]()
![]()
![]()
Vit Àr coolast, svart Àr smartast, grön lÀr du inte hitta.NÄn ur denna trio lockar; SBGJ001/3/5. Velar mellan vit eller grön.
Vilken vÀljer man?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Och den gröna SBGJ005
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Saknar dock dessa plana ytor och sylvassa kanter som de gamla GS frÄn 60/70-tal hade. Varför görs boetter inte sÄ lÀngre? (@Molle?)
![]()
![]()
![]()
AplelogganVilket Àr synd?
NÄn ur denna trio lockar; SBGJ001/3/5. Velar mellan vit eller grön.
Vilken vÀljer man?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Och den gröna SBGJ005
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ok jag förstÄr en "fönster tittare"Apleloggan![]()
Nu snackar viOk jag förstÄr en "fönster tittare"
HÀr frukt fri dÄ:
![]()
//Bosse
JÀklar vilken hÀrlig samling du har / haft Molle!De som kommit och gÄtt:
5722-9991, 1967
![]()
![]()
![]()
6246-9001, 1967
![]()
6146-8000, 1968
![]()
![]()
4522-8000, 1968
![]()
6146-8020, 1969
![]()
![]()
6145-8000, 1969
![]()
5645-7010, 1970
![]()
![]()
6155-8000, 1970
![]()
![]()
5746-8000, 1971
![]()
![]()
5641-7000, 1971
![]()
5645-7010, 1971
![]()
5646-7010, 1972
![]()
![]()
564x's
![]()
![]()
SBGS003, 1990
![]()
![]()
![]()
SBGR011, 2000
![]()
![]()
![]()
SBGM001, 2002
![]()
SBGW005, 2004
![]()
SBGR023, 2004
![]()
![]()
SBGA011, 2007
![]()
![]()
SBGR037, 2008
![]()
![]()
SBGH001, 2009
![]()
![]()
![]()
SBGT033, 2009
![]()
NÄn ur denna trio lockar; SBGJ001/3/5. Velar mellan vit eller grön.
Vilken vÀljer man?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Och den gröna SBGJ005
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Skulle valt den svarta. Rött+svart = jÀtteNice.
Ăr vĂ€l bara 005 som har den rotorn.
GÀllande caset, vet ej, frÄga Seiko.
SÀkert en kostnadsfrÄga. Tar nog mycket tid att skapa sÄ vassa boetter med polerade ytor.Skulle valt den svarta. Rött+svart = jÀtteNice.
Ăr vĂ€l bara 005 som har den rotorn.
GÀllande caset, vet ej, frÄga Seiko.
GÄr sÀkert att hitta om man vill? SvÄrt val...Vit Àr coolast, svart Àr smartast, grön lÀr du inte hitta.