• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

B4791657-2C0D-4DD3-A677-A0247D3C72A5.jpeg
254389B3-CA8F-4B93-8220-5332A95F77F6.jpeg
9B8DCDCB-CE32-42D0-A135-B091B3E059FA.jpeg

SBGJ00E/003

Under fotosessionen sĂ„ föll lĂ€nken isĂ€r. Lite tur att det var pĂ„ bordet. AnvĂ€nder ni loctite pĂ„ skruvarna? I sĂ„ fall vilken sort? Skruven gĂ„r inte att hitta. GĂ„r det att bestĂ€lla hos ”AD”?

Inga tips gÀllande loctite?
Fast Àr inte Snöflingan i titan, sÄvÀl boett som lÀnk? Man anvÀnder vÀl inte skruvar dÄ pga att gÀngorna skulle gÄ sönder för enkelt? Sprint med hylsa har jag för mig istÀllet. Fast det lÀr ju Klockmaster ha koll pÄ om du ringer.

• Like
Reactions: 007
Under fotosessionen sĂ„ föll lĂ€nken isĂ€r. Lite tur att det var pĂ„ bordet. AnvĂ€nder ni loctite pĂ„ skruvarna? I sĂ„ fall vilken sort? Skruven gĂ„r inte att hitta. GĂ„r det att bestĂ€lla hos ”AD”?
52B0E071-ED7E-42C6-8E72-30FEE0E50DED.jpeg

Det har hÀnt mig ocksÄ en gÄng, pÄ min GMT. Inte askul men det gick bra och jag tror felet var mitt.
Min uppfattning Àr att det inte ska behövas.

Hade ett rent helevete med min ljustavlade, de hade tagit sÄ stark locktite att det var nÀst intill omöjligt att skruva loss skruvarna.

• Like

Det har hÀnt mig ocksÄ en gÄng, pÄ min GMT. Inte askul men det gick bra och jag tror felet var mitt.

Hade ett rent helevete med min ljustavlade, de hade tagit sÄ stark locktite att det var nÀst intill omöjligt att skruva loss skruvarna.
Har aldrig varit med om det förr. J-vla tur att det hĂ€nde över ett bord. Är ocksĂ„ lite skeptisk till Loctite om dom nu behöver lossas i framtiden. DĂ€rav undran om en lite ”svagare” sort och om ni vanligtvis anvĂ€nder det överhuvudtaget?

Har aldrig varit med om det förr. J-vla tur att det hĂ€nde över ett bord. Är ocksĂ„ lite skeptisk till Loctite om dom nu behöver lossas i framtiden. DĂ€rav undran om en lite ”svagare” sort och om ni vanligtvis anvĂ€nder det överhuvudtaget?
Det som Àr pÄ bilden Àr svaga varianten, det kan du anvÀnda. Grattis till en grym klocka!
SÀg gÀrna till om du tröttnar pÄ den.

• Like
Fast Àr inte Snöflingan i titan, sÄvÀl boett som lÀnk? Man anvÀnder vÀl inte skruvar dÄ pga att gÀngorna skulle gÄ sönder för enkelt? Sprint med hylsa har jag för mig istÀllet. Fast det lÀr ju Klockmaster ha koll pÄ om du ringer.
Den med röd text Àr i stÄl.
EDIT: tvÄa

Ofrivilligt klockbyte sÄ hÀr pÄ en MÄndag.
Men kÀnns ÀndÄ inte allt för illa!;)
E9B9BFE0-40D1-4CF9-A4FB-42E53658AFE7.jpeg

E9B9BFE0-40D1-4CF9-A4FB-42E53658AFE7.jpeg

Btw. Är det ngn som sitter pĂ„ ett överflöd av skruv till 3-delade lĂ€nken sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna höra av er!:)
Hur mÄnga GSar har du egentligen? :D

OcksÄ hÀnt mig pÄ en klocka, en Rolex 16710. Gick pÄ stan med handen i fickan och kÀnde helt plötsligt hur det kÀndes som nÄgot gled ner lÀngs handen. Av ren tur klÀmde jag emot handleden mot kroppen sÄ ena halvan av lÀnken lirkade sig fast dÀr. Hade lika gÀrna kunna Äkt i backen. Alltid varit lite nojjig sen dess :/

Tillbaka
Topp