Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Relieftryck kallas det. Man trycker texten med fÀrg och lÀgger pÄ ett pulver innan fÀrgen torkat, sedan vÀrmer man sÄ pulvret smÀlter över fÀrgen, oftast med UV-ljus ,sÄ gör man pÄ papper vid offsettryck. Jag vet inte hur man gör pÄ urtavlor, men skulle tro pÄ liknande vis. Möjligen görs det med statisk elektricitet och pulver som vÀrms, lite som hur en laserskrivare fungerar. Men snyggt blir detMacrofotade lite tavlor för ett tag sen och upptÀckte nÄgot jag inte uppmÀrksammat pÄ SBGV019 (sista bilden) tidigare. IstÀllet för det vanliga silvriga tryck "Grand Seiko" brukar ha Àr det pÄ den istÀllet mycket tjusigare 3D-effekt likt mÄlat alt. applicerat.
Hur ser era ut?
Relieftryck kallas det. Man trycker texten med fÀrg och lÀgger pÄ ett pulver innan fÀrgen torkat, sedan vÀrmer man sÄ pulvret smÀlter över fÀrgen, oftast med UV-ljus ,sÄ gör man pÄ papper vid offsettryck. Jag vet inte hur man gör pÄ urtavlor, men skulle tro pÄ liknande vis. Möjligen görs det med statisk elektricitet och pulver som vÀrms, lite som hur en laserskrivare fungerar. Men snyggt blir det
Vi kan tacka denna snubben.
Vet du om man kan fÄ relief i samma steg med tampongtryck?Tekniken har det ganska osexiga namnet tampongtryck
Tror man fÄr till det med pigment i fÀrgen som "svÀller/puffar upp sig" i vÀrme eller UV - som ett andra steg i tryckprocessen.Vet du om man kan fÄ relief i samma steg med tampongtryck?
Va blev det för gummi dÄ? Ser lite Pro II-ish ut.
Nytt gummi, blev ju helt OK.
Nja, lite likt Àr det kanske.Va blev det för gummi dÄ? Ser lite Pro II-ish ut.
Nja, lite likt Àr det kanske.
Ăntligen! Som jag har vĂ€ntat pĂ„ detta!Inside Grand Seiko, Episode One: The Master Craftsman
"In the first installment of our three-part series in partnership with Grand Seiko, we meet master watchmaker Yoshifusa Nakazawa."
.....Halleluja.Inside Grand Seiko, Episode One: The Master Craftsman
"In the first installment of our three-part series in partnership with Grand Seiko, we meet master watchmaker Yoshifusa Nakazawa."
Köp pÄ eBay och dra pÄ lite guld-nagellack.Jag mÄste bara.... kan man annat Àn Àlska detta?
Dottern har lila med glitter....Köp pÄ eBay och dra pÄ lite guld-nagellack.
Hade nÄgon plan om att gravera in ett lejon.Fast ett batteri i guld, eller blÄnering skulle ju vara fint. Finns det, tro?
Dom Àr sÄ genuint stolta och hÀngivna sÄ man blir alldeles rörd. Skön video.Inside Grand Seiko, Episode One: The Master Craftsman