• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Ofrivilligt klockbyte sÄ hÀr pÄ en MÄndag.
Men kÀnns ÀndÄ inte allt för illa!;)
E9B9BFE0-40D1-4CF9-A4FB-42E53658AFE7.jpeg

Btw. Är det ngn som sitter pĂ„ ett överflöd av skruv till 3-delade lĂ€nken sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna höra av er!:)

Shit - tvÄ sjukt bra pÄ en dag...
Den lilla snöflingan Àr ju fantastisk.

• Like
Reactions: 007
NĂ€dĂ„ jag kan gott ”lĂ„na” av dom som ligger. Men vill gĂ€rna ha allt komplett.:)
95C56862-F6CD-48CE-BB28-58F1D9B8F38D.jpeg

En av halvlÀnkbitarna till min SBGH037 var helknas. Skev samt en liter locktite, pinnen var inte jÀttelÀtt att fÄ bort, höll pÄ i en timma innan skiten lossnade. VÀldigt udda för resten av klockan Àr i nyskick. SÄ jag behöver komplettera. :)

• Like
95C56862-F6CD-48CE-BB28-58F1D9B8F38D.jpeg

En av halvlÀnkbitarna till min SBGH037 var helknas. Skev samt en liter locktite, pinnen var inte jÀttelÀtt att fÄ bort, höll pÄ i en timma innan skiten lossnade. VÀldigt udda för resten av klockan Àr i nyskick. SÄ jag behöver komplettera. :)
Ja det dĂ€r sĂ„g ju inget vidare ut!:( NĂ€rmsta stĂ€lle att inhandla pĂ„ Ă€r ”Klockmaster” eller?

Ja det dĂ€r sĂ„g ju inget vidare ut!:( NĂ€rmsta stĂ€lle att inhandla pĂ„ Ă€r ”Klockmaster” eller?
Ja, det Àr vÀl sÄ. Eller sÄ köper man en hel lÀnk frÄn Japan och delar pÄ. Har dock inte kollat vad en lÀnkbit kostar sÄ svÄrt att veta om det Àr vÀrt det.

FrÄn Japan:
3-delad lÀnk: 4500kr
5-delad lÀnk: 5500kr

• Like
Nu har jag inte lÀngre kvar min flinga :( Yonssons SBGJ003 förstörde det hela haha... men icke att förtrösta, I will be back! Nu njuter jag av alla fina foton som andra lÀgger upp hÀr istÀllet.

Nu har jag inte lÀngre kvar min flinga :( Yonssons SBGJ003 förstörde det hela haha... men icke att förtrösta, I will be back! Nu njuter jag av alla fina foton som andra lÀgger upp hÀr istÀllet.

Och jag som precis börjat Ängra mig Ä det grövsta att jag sÄlde min flinga... fÄr nog bli en sÄdan igen i framtiden... men först en sbgj jag med...
KÀnns som intresset gÄr i cykler... skyller allt pÄ @yonsson sÄ kÀnns det bÀttre.

Och jag som precis börjat Ängra mig Ä det grövsta att jag sÄlde min flinga... fÄr nog bli en sÄdan igen i framtiden... men först en sbgj jag med...
KÀnns som intresset gÄr i cykler... skyller allt pÄ @yonsson sÄ kÀnns det bÀttre.
Skyll allt pÄ mig om det hjÀlper, det sÀger jag alltid pÄ jobbet. :D

Det finns ju ett gÀng GS-modeller man kan gÄ igenom, bara att köra pÄ och gÄ i cirklar om det behövs. :)

Skyll allt pÄ mig om det hjÀlper, det sÀger jag alltid pÄ jobbet. :D

Det finns ju ett gÀng GS-modeller man kan gÄ igenom, bara att köra pÄ och gÄ i cirklar om det behövs. :)

Japp sÄ gör jag.
Inser ju att man skall göra som Molle och inte hÄlla pÄ att sÀlja nÄgra utan fortsÀtta lÀgga pp hög... Ängrar ju idag de GS jag sÄlt.
FÄr hoppas det landar nÄgon snart.

Japp sÄ gör jag.
Inser ju att man skall göra som Molle och inte hÄlla pÄ att sÀlja nÄgra utan fortsÀtta lÀgga pp hög... Ängrar ju idag de GS jag sÄlt.
FÄr hoppas det landar nÄgon snart.
Ångrar de flesta GS jag sĂ„lt oxĂ„... sĂ€rskilt SBGA011 :( Gör jag inte om!

Tillbaka
Topp