• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Söker egentligen med kanji dagvisning men kan ju ha denna ocksÄ. Funderar pÄ att lÀgga ett bud pÄ denna men skulle vilja höra vad experterna sÀger om skicket.
Den Àr vÀll opolerad? Lite hÀrjad och jag skulle vilja ge den en polering, men det Àr kanske dumt?
Han sÀger ocksÄ att det inte gÄr att Àndra datum utan att dag Àndras, kan det vara som det ska?
LÀnken Àr vÀll inte original?
EE25FF4A-0EEE-45B5-B78A-F0F1541ACC55.jpeg
03481C3B-1E77-41F0-AE9C-ABE50C7E3D77.jpeg
964E4BEF-C869-4A51-8C99-53C3FB54DD89.jpeg

Söker egentligen med kanji dagvisning men kan ju ha denna ocksÄ. Funderar pÄ att lÀgga ett bud pÄ denna men skulle vilja höra vad experterna sÀger om skicket.
Den Àr vÀll opolerad? Lite hÀrjad och jag skulle vilja ge den en polering, men det Àr kanske dumt?
Han sÀger ocksÄ att det inte gÄr att Àndra datum utan att dag Àndras, kan det vara som det ska?
Ehh, du kanske inte Àr Hasselblad, men nog visar dina bilder en ruggigt risig klocka?! Visarna ser ju helt kexiga ut, och resten ocksÄ... Om den inte Àr nÀstan gratis Àr det vÀl bara att leta vidare, skulle jag tycka

Be ocksÄ att fÄ en bild pÄ insidan. Inge kul om den Àr skrot inuti, oavsett pris.

Klockan ser hÀrjad men opolerad ut. LÀnken Àr inte original. Beteendet med dag/datum lÄter som det Àr trasigt, med brasklappen att det var ungefÀr sÄ det funkade pÄ min tudor date+day: dag och datum stÀlldes tillsammans (framÄt), och sedan kunde dag stÀllas för sig genom att vrida klocka tillbaka över tolvslaget. Jag har dock aldrig sett ett seiko-verk som funkar sÄ.
Jag hade absolut inte lÄtit polera den. I sÄ fall bara hos Seiko i Japan och det kÀnns dyrt. Min största invÀndning mot det hÀr exemplaret Àr flÀcken pÄ tavlan kring 6, dÀr det ser ut som en skada Àr ifylld med tipex. I kombination med andra fel skulle jag vara orolig att den Àr hemmapysslad och dÄ skulle det kunna vara en dyr service för att fÄ verket i skick. FÄr man frÄga vad sÀljaren begÀr?

Klockan ser hÀrjad men opolerad ut. LÀnken Àr inte original. Beteendet med dag/datum lÄter som det Àr trasigt, med brasklappen att det var ungefÀr sÄ det funkade pÄ min tudor date+day: dag och datum stÀlldes tillsammans (framÄt), och sedan kunde dag stÀllas för sig genom att vrida klocka tillbaka över tolvslaget. Jag har dock aldrig sett ett seiko-verk som funkar sÄ.
Jag hade absolut inte lÄtit polera den. I sÄ fall bara hos Seiko i Japan och det kÀnns dyrt. Min största invÀndning mot det hÀr exemplaret Àr flÀcken pÄ tavlan kring 6, dÀr det ser ut som en skada Àr ifylld med tipex. I kombination med andra fel skulle jag vara orolig att den Àr hemmapysslad och dÄ skulle det kunna vara en dyr service för att fÄ verket i skick. FÄr man frÄga vad sÀljaren begÀr?
Jag tyckte visarna ser ut som Hagbard Handfastes svÀrd ;)

E1802971-D8E4-472A-9699-E066058C4A82.jpeg
image.jpg
Jaha.... DÄ har man hamnat i nÄgon form av GS- narkomani... En Quartz förra veckan, och den hÀr veckan en snöflinga. SÄ jÀvla fin! NÀsta vecka Hi- Beat?
Det tog lite lÀngre tid Àn tÀnkt, meeeen nu Àr den tÀnkta GS-samlingen Àntligen komplett? Tanken var alltsÄ en Quartz, en Spring Drive, och nu Àntligen en Hi-Beat. Underbar trio!
E1802971-D8E4-472A-9699-E066058C4A82.jpeg

QUOTE="Oron, post: 2206667, member: 6380"]Sorry, alla! Glömde ref! I ordning frÄn vÀnster: SBGH037, SBGV019 & SBGA211...[/QUOTE]
....Utan nÄgon som helst rangordning, alltsÄ:)

Tillbaka
Topp