• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

E1802971-D8E4-472A-9699-E066058C4A82.jpeg

Det tog lite lÀngre tid Àn tÀnkt, meeeen nu Àr den tÀnkta GS-samlingen Àntligen komplett? Tanken var alltsÄ en Quartz, en Spring Drive, och nu Àntligen en Hi-Beat. Underbar trio!
E1802971-D8E4-472A-9699-E066058C4A82.jpeg

Hyfsat skaplig trio...sÄ jÀkla bra!!!

LĂ€nken Ă„ker pĂ„ inom kort, var lite darrig pĂ„ handen igĂ„r efter ett par glas sĂ„ vĂ„gade inte börja pillar för mycket ;). Är dock en sucker för gröna zuluband, passar alltid bra till dykare.

Det Àr olika pÄ olika klockor tycker jag. T.ex. GMT hi-beat lider inte av den nya loggan, den nya tavlan ser balanserad och clean ut. DÀremot Àr Snowflake sÀmre i det nya tavelutförandet, tavlan ser obalanserad ut. Det Àr tydligt att tavlan gjordes i Ätande att det skulle stÄ nÄgot mer ovanför 6.

Den svarta klockan med det svarta bandet Àr vrÄlsnygg för övrigt :)

Senast Àndrad:
Det Àr olika pÄ olika klockor tycker jag. T.ex. GMT hi-beat lider inte av den nya loggan, den nya tavlan ser balanserad och clean ut. DÀremot Àr Snowflake sÀmre i det nya tavelutförandet, tavlan ser obalanserad ut. Det Àr tydligt att tavlan gjordes i Ätande att det skulle stÄ nÄgot mer ovanför 6.

Den svarta klockan med det svarta bandet Àr vrÄlsnygg för övrigt :)

HÄller med - snowflaken med förra tavlan var bÀttre.
GMTn Àr ju finfin med den nya!
Makalöst svÄrfotad dock för en bilddyslektiker...
316950FE-CFBF-48C2-92A1-A659CF852AB3.jpeg

25DA88CB-89D5-42D4-878D-7E6E98C957A8.jpeg

Ha! LÀtt! Vi fÄr vÀl köra en GS-GTG annars. Bara GSar, ingen annan skit. :)

apselut... det fÄr vi göra... jag har ju bara en moderning, resten Àr ju gammelt mög, men man kanske man unna sig en vintagedel ocksÄ
och sÄ hÄller vi det litet och tajt, inget stort sthlm-syndrom dÀr man nödd och tvungen mÄste skriva ut vÀrdet pÄ dinkorna ;)

apselut... det fÄr vi göra... jag har ju bara en moderning, resten Àr ju gammelt mög, men man kanske man unna sig en vintagedel ocksÄ
och sÄ hÄller vi det litet och tajt, inget stort sthlm-syndrom dÀr man nödd och tvungen mÄste skriva ut vÀrdet pÄ dinkorna ;)
Exakt! Har nog inte koll pÄ alla GS-GBGare.
Du, jag, @klockodile , finns nog nÄgon mer tror jag.
@john b kör GS-fritt just nu men han kommer nog tillbaka till trÀsket. Jag har förhoppningsvis en GS till pÄ ingÄng snart.

Tillbaka
Topp