• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

05F591C8-A9AA-4629-BCEC-4F2A51FA702B.jpeg

NÀr jag ÀndÄ Àr hÀr inne och kladdar mÄste jag sÀga att jag Àr sÄdÀr löjligt nöjd med min SBGH257, bÀr den i princip dagligen. Hoppas verkligen att de lanserar en 200m-dykarklocka med samma form (fast mindre). Den sitter verkligen löjligt bra pÄ lÀnk tack vare att lÀnken Àr okaraktÀristiskt tjock för att vara en SEIKO.

05F591C8-A9AA-4629-BCEC-4F2A51FA702B.jpeg

NÀr jag ÀndÄ Àr hÀr inne och kladdar mÄste jag sÀga att jag Àr sÄdÀr löjligt nöjd med min SBGH257, bÀr den i princip dagligen. Hoppas verkligen att de lanserar en 200m-dykarklocka med samma form (fast mindre). Den sitter verkligen löjligt bra pÄ lÀnk tack vare att lÀnken Àr okaraktÀristiskt tjock för att vata en SEIKO.

SĂ„ snygg!!
Ja, gÀrna en lite mindre variant... har spanat pÄ de Àldre sbga029/031 men hoppas pÄ en ny mekanisk dykare för oss med lite flickigare handleder :)

SĂ„ snygg!!
Ja, gÀrna en lite mindre variant... har spanat pÄ de Àldre sbga029/031 men hoppas pÄ en ny mekanisk dykare för oss med lite flickigare handleder :)
Denna sitter utan tvekan bÀttre Àn en 029, jag tycker 029 blir för klumpig och för tung.
Det kommer ju komma en mindre hi-beatdykare, frÄgan Àr bara nÀr. 9s85 kom 2009 sÄ nÀsta Är Àr det tioÄrs-jubileum. :)

Denna sitter utan tvekan bÀttre Àn en 029, jag tycker 029 blir för klumpig och för tung.
Det kommer ju komma en mindre hi-beatdykare, frÄgan Àr bara nÀr. 9s85 kom 2009 sÄ nÀsta Är Àr det tioÄrs-jubileum. :)
Ja... hoppas hoppas och hÄller tummarna för en mindre i Är. Köpte en skx013 nyss och det Àr sÄÄÄ trevligt med lite mindre dykare.

Ja... hoppas hoppas och hÄller tummarna för en mindre i Är. Köpte en skx013 nyss och det Àr sÄÄÄ trevligt med lite mindre dykare.
SÄ jÀkla smÄ kommer de aldrig lansera. Tror inte de kommer hÄlla sig under 42mm, KANSKE 40mm, men dÀr gÄr nog grÀnsen.

Med det sagt sÄ hade en 42mm med denna boetten suttit som en 39mm med kronan kl 3.

SÄ jÀkla smÄ kommer de aldrig lansera. Tror inte de kommer hÄlla sig under 42mm, KANSKE 40mm, men dÀr gÄr nog grÀnsen.

Med det sagt sÄ hade en 42mm med denna boetten suttit som en 39mm med kronan kl 3.
DÄ stÄr jag i kö hos Globen. Kan man sÀgs sÄ till dom förresten? StÀll mig i kö pÄ en eventuell GS dykare som Àr 40mm? :)

DÄ stÄr jag i kö hos Globen. Kan man sÀgs sÄ till dom förresten? StÀll mig i kö pÄ en eventuell GS dykare som Àr 40mm? :)
Haha, nĂ€. Finns ju inte ens lĂ€ckta bilder pĂ„ nĂ„gon, den kanske kommer nĂ€sta Ă„r eller om 10 Ă„r. Hattori har dĂ€remot svarat ”ja” pĂ„ en direkt frĂ„ga pĂ„ om de kommer göra en mindre GS-dykare. DĂ„ jag gissar att de planerar 3 Ă„r framĂ„t sĂ„ borde det komma en 2019 eller 2020. 2019 Ă€r som sagt 10-Ă„rs jubileum för 9s85.

Har seriöst gÄtt och tÀnkt pÄ den hÀr bilden dÄ och dÄ. Den lyfter den svarta tavlan sÄ jÀvla bra, och fÄr mig att tycka om avsaknaden av SEIKO-loggan - den ser sÄ klinisk ut pÄ nÄt sÀtt. Just den svarta tavlan mÄr nog bra av att vara "lite tom" (citerar @eastwood)
Tack! Kul att du gillar den! Absolut att den nya loggan Àr bÀst pÄ just denna modellen.

Köpte precis en sprillans GS SBGR001 fullset med stora blÄ boxen om nÄn Àr intresserad. New old stock, tror modellen Àr ca 4 Är gammal.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    118.2 KB · Visningar: 5
Exakt! Har nog inte koll pÄ alla GS-GBGare.
Du, jag, @klockodile , finns nog nÄgon mer tror jag.
@john b kör GS-fritt just nu men han kommer nog tillbaka till trÀsket. Jag har förhoppningsvis en GS till pÄ ingÄng snart.
Jag finns i GBG oxÄ - om jag fÄr vara med vill sÀga ;). Ev med ny GS i mars (om jag lyckas komma ifrÄn alla affÀrsmöten nÀsta Tokyoresa...)

Jag finns i GBG oxÄ - om jag fÄr vara med vill sÀga ;). Ev med ny GS i mars (om jag lyckas komma ifrÄn alla affÀrsmöten nÀsta Tokyoresa...)
Alla med GS blir vÀlkomna, Àr man utan GS sÄ fÄr man stÄ ute och frysa. @JesperO och jag kikar pÄ nÄgot och styr upp. Vi kör en separat inbjudningstrÄd nÀr det nÀrmar sig.

Japp:)
TyvÀrr hade den en liten skada pÄ guldlagret pÄ högra bandhornet. Men absolut inget genomslitet, ser lite ut som "pitting" som de som kan rostfritt kallat det. Undrar om man kan fixa pÄ nÄgot sÀtt?
Andra visare Àn min. Vilken ref och ÄrgÄng Àr din?
Visa bild pÄ bandhornet. Min hade rÀtt mycket oxidation som lÀtt togs bort.

Tillbaka
Topp