Skall se om jag kan fÄnga en bild lite senare. Det Àr en 4522-8010 frÄn 1970.Andra visare Àn min. Vilken ref och ÄrgÄng Àr din?
Visa bild pÄ bandhornet. Min hade rÀtt mycket oxidation som lÀtt togs bort.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Skall se om jag kan fÄnga en bild lite senare. Det Àr en 4522-8010 frÄn 1970.Andra visare Àn min. Vilken ref och ÄrgÄng Àr din?
Klockodiles Àr ju manuell till skillnad frÄn din automat. Min manuella har samma sorts visare som klockodiles, sÄ antar att de kanske skiljde sig dÀr mellan modellerna.Andra visare Àn min. Vilken ref och ÄrgÄng Àr din?
Andra visare Àn min. Vilken ref och ÄrgÄng Àr din?
Det beror pĂ„ modell men det skiljer oftast en hel del 25-45%. Senaste GS-dykarn kostar 77â (+eventuell skatt) i Japan, 120 i Sverige, det Ă€r ett extremfall men dĂ€r kan man ju spara en del.HallĂ„.
Har nÄgon hÀr bra koll pÄ hur priserna skiljer sig pÄ Seiko och GS mellan Japan och sÀg Sverige? Ska troligtvis till Tokyo under hösten dÄ jag kommer att bo "i nÀrheten".
OjdĂ„, det var inte illa! Dock inte sugen pĂ„ en GS-dykare utan mer Ă„t SBGE205 hĂ„llet (om jag nu ska vĂ€lja en), skulle vara intressant att veta prisskillnader pĂ„ en sĂ„dan modell. Kanske rentav blir vĂ€rt flygresan över.Det beror pĂ„ modell men det skiljer oftast en hel del 25-45%. Senaste GS-dykarn kostar 77â (+eventuell skatt) i Japan, 120 i Sverige, det Ă€r ett extremfall men dĂ€r kan man ju spara en del.
Japan: 43600krOjdÄ, det var inte illa! Dock inte sugen pÄ en GS-dykare utan mer Ät SBGE205 hÄllet (om jag nu ska vÀlja en), skulle vara intressant att veta prisskillnader pÄ en sÄdan modell. Kanske rentav blir vÀrt flygresan över.
Tack för info! Blir som sagt en resa dit i höst, men fÄr se vad plÄnboken rÀcker till. Farsan var i Tokyo nu i januari och köpte iallafall en Seiko som han sparade nÄgon tusenlapp pÄ.Japan: 43600kr
Sverige: 55000kr
Inte en del Àr lika pÄ dom klockorna.
Den automatiska Kalibern 61 Àr gjord i Suwa och den legendariska handragna kaliber 45 Àr frÄn Kameido.
45orna Àr lite tunnare och sitter betydligt trevligare pÄ armen tycker jag.
Den klassiska boettformen pÄ dom hÀr klockorna bygger pÄ skarpa kanter vilket gör att guld pÄ stÄl eller guld inte Àr optimalt kanske.
Dom tappar tyvÀrr fort formen vid anvÀndning.
Intressant att dom olika fabrikerna/ divisionerna inte samarbetade eller delade delar och konstruktioner alls.
Dom konkurrerade hÄrt med varandra med modeller i samma segment vilket inte ett mÄnga företag skulle göra.
Men det fungerade tydligen bra för Seiko vid tiden.
Tror molle skrev en del om sin hÀr:Har hittat en klocka som jag inte kan slÀppa, det Àr en SBGJ019 Grand Seiko Hi-Beat 36000 GMT
Ju mer jag lÀser om den, och ju fler videor jag ser pÄ Youtube...ju vÀrre blir det !
<den har ju ALLT>
Ett urverk i absoluta toppskiktet...
Design som gör mig helt knÀsvag, snyggaste klockan jag sett
En finish och kvalite i detaljerna som enligt ex vis https://timelessluxwatches.com/reviews/grand-seiko-sbgj019-review/ ska ligga pÄ högsta tÀnkbara nivÄ.
Och ÀndÄ i en prisklass som kÀnns överkomlig https://www.chrono24.se/seiko/ref-sbgj019.htm
(att den inte har mer Àn 3 ATM Àr vÀl det enda "negativa", men vem badar med ett alligatorstrap ÀndÄ ?)
Vad sÀger ni som kan Grand Seiko om just denna klockan, eller finns det nÄgon bÀttre som jag missat ? Vad kostar en service pÄ ett sÄdant hÀr urverk (nÄgot som ska göras var tredje Är) ?
Ja lite synd att kanterna inte blir sÄ bra som stÄlversionen. Min förra 4522 i stÄl sitter @JesperO pÄ (tror jag). Den var skarp.Inte en del Àr lika pÄ dom klockorna.
Den automatiska Kalibern 61 Àr gjord i Suwa och den legendariska handragna kaliber 45 Àr frÄn Kameido.
45orna Àr lite tunnare och sitter betydligt trevligare pÄ armen tycker jag.
Den klassiska boettformen pÄ dom hÀr klockorna bygger pÄ skarpa kanter vilket gör att guld pÄ stÄl eller guld inte Àr optimalt kanske.
Dom tappar tyvÀrr fort formen vid anvÀndning.
Intressant att dom olika fabrikerna/ divisionerna inte samarbetade eller delade delar och konstruktioner alls.
Dom konkurrerade hÄrt med varandra med modeller i samma segment vilket inte ett mÄnga företag skulle göra.
Men det fungerade tydligen bra för Seiko vid tiden.
Ăr det ett Breeeiiitling gummi jag skĂ„dar.
( SBGH257) Ălskar den hĂ€r klockan!
Synd att KS croppar ner bilderna, de var skarpa innan jag la upp dem.
MĂ„ste man svara pĂ„ det?Ăr det ett Breeeiiitling gummi jag skĂ„dar.
( SBGH257) Ălskar den hĂ€r klockan!
Synd att KS croppar ner bilderna, de var skarpa innan jag la upp dem.
Ăven jag och min SBGH001 finns i Göteborg.Alla med GS blir vĂ€lkomna, Ă€r man utan GS sĂ„ fĂ„r man stĂ„ ute och frysa. @JesperO och jag kikar pĂ„ nĂ„got och styr upp. Vi kör en separat inbjudningstrĂ„d nĂ€r det nĂ€rmar sig.
Tillbakablick för ett knappt Är sedan. Var pÄ resa till Thailand med den hÀr rackaren. Den gjorde sig bra under parasollet..
SBGJ001
Tack! Grejen var den att min tjej var pÄ resa i Sydostasien och befann sig i just Bangkok-tidzon, och jag hade GMT-visaren stÀlld pÄ hennes tid hela tiden. Vilket blev min tid nÀr jag Äkte dit..finfin - men du tÀnkte inte pÄ att anvÀnda just GMT-funktionen?
Haha, en flÄng ny SBGJ och en flinga inom vadÄ....38 sekunder??! Extremt bra jÀvla kombo. Vill ocksÄ ha en flinga..SlÀnger upp en bild pÄ min nya flinga hÀr ocksÄ
Sjukt nöjd!!
SlÀnger upp en bild pÄ min nya flinga hÀr ocksÄ
Sjukt nöjd!!