• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Toppen - bra input. Vilka har du? Vad har du för tankar kring de mindre modellerna kontra de större...?
Jag har för nÀrvarande sbgv229 med nya loggan och sbgv025 med gamla. Dessa Àr 40mm. Har tidigare haft sbgx065, 061, 063 (frun Àger en sbgx263) som Àr 37mm. 37mm funkar absolut. Lika klassisk som en DJ oavsett hur tjock/bred handled man har. Men, jag tycker 40mm passar mig bÀttre. KÀnns mer jag :rolleyes:. Om man köper en klocka ny tycker jag det Àr betydligt lÀttare att behÄlla den Àn om man köpt begagnad, kanske dÀrför jag tÀnkt behÄlla de jag har kvar ;), men det Àr lite svÄrt att sÀtta fingret pÄ vad som gör att man fastnar, lite det jag beskrev innan, en handgjord klocka i mindre upplaga med finish och urverk i toppklass. Jag fÄr inte samma kÀnsla av en GS automat...

821056FE-85CE-4CA4-A9A2-F5E018F77AC4.jpeg
C12F7303-960F-4F07-90BE-2E62B7CA1970.jpeg
3A8FAC79-C100-4CBA-ADAB-90ED7F150936.jpeg

SBGE015 :)

BÀttre Àn vÀntat, guld, svart och rött Àr ju alltid en vinnande fÀrgkombo. FrÀn klocka eftersom den utseendemÀssigt Àr ovanlig :)

Tackar, fÄr göra ett nytt försök nÀr ljuset Àr bÀttre, svÄrt att fÄ bÀttre skÀrpedjup med dÄligt ljus.

GÄr det att fÄ bÀttre bilder?!
Och Àven om det inte hade stÄtt Seiko pÄ tavlan sÄ associerar jag fÀrgerna/fÀrgkombon direkt till Japan. Typ kimono eller tempel med röda och guldfÀrgade inslag. Seiko har lyckats mycket vÀl.

Till nÄgot annat - knappt spÄr av anvÀndning pÄ spÀnnet, för att den Àr ny eller för att du sköter om klockorna vÀl? :)
För att jag har brutal tur nÀr jag shoppar begagnat utifrÄn kassa foton. :D Den Àr i princip ny, tror inte den Àr anvÀnd alls tidigare.

CBDE0B40-4310-4CAD-8CB7-B66CFA388698.jpeg
8B9B838D-6AEE-497A-AA08-6A046FA33950.jpeg

3BDA67BA-8FD4-4319-AE0E-CC3756821756.jpeg
03874F3A-052E-4F8E-B552-284E896F64DB.jpeg
A37810D4-3B2B-47E5-82AF-11EAFCFAD6E1.jpeg

NÄgra till nÀr jag ÀndÄ Àr igÄng.

grymma bilder som vanligt... fÀrgkombon funkar ju riktigt bra hÀr.
Noterade ocksÄ att rÀfflor pÄ index ligger pÄ tvÀren - snyggt fÄngat! Gillar ocksÄ att fasningarna pÄ tim- och minutvisarna gÄr igen pÄ indexen, dÀr indexen bryter av med sina rÀfflor
Det Àr de smÄ detaljerna som gör att man bara Àlskar GS.

Hade tÀnkt försöka mig pÄ nÄgra bilder idag pÄ pÄfÄgeln, men tror det fÄr bli en annan dag :)

Funderar hÄrt pÄ en GS Quartz. TvÄ funderingar:
Är det bara jag som tycker att den gamla tavlan var snyggare? Blir sĂ„ tomt pĂ„ den nya pĂ„ nĂ„got sĂ€tt.
Kommer jag att bli uttrÄkad pÄ den? KÀnns tilltalande med en sÄ vass quartz och en bra klocka att ha "to go" - nÄgon som haft en under lÀngre tid och fortfarande Àr nöjd? Erfarenheter?
Jag har en SBGX093 sedan ett drygt Är och Àr sjukt nöjd. Det kÀnns som den ultimata klockan. Perfekt smygare (kvarts, gamla loggan), men samtidigt sÄ mycket att uppskatta nÀr man tittar nÀrmare. Jag köpte den i 40-Ärspresent till mig sjÀlv som vardagsklocka.
Jag tycker den nya loggan gör sig bra pÄ det lite dressigare klockorna, men Àr annars ett stort fan av lite text pÄ tavlan. Redan automatic tycker jag man borde kÀnna till sjÀlv, och hur djupt den klarar Àr bara larvigt. NÀr vi börjar komma in pÄ "superlative chronometer officially certified" sÄ Àr vi pÄ samma nivÄ som folk som lÄter "1080p, HDMI"-klistermÀrket sitta kvar i hörnet pÄ tvn.
Kvarts gör att den Àr en trygg fall-back, och med en kvarts i lÄdan sÄ har man nÄt att stÀlla de andra mot.
En annan trevlig grej tycker jag Àr att det Àr olika klockor som har kvarts eller mekaniskt verk, till skillnad frÄn tex omega dÀr samma klocka kan ha det ena eller andra.
Jag kunde inte vara nöjdare!

Tillbaka
Topp