• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

B35D657F-E463-440B-9074-2CA5893EA211.jpeg

RejÀl prissÀnkning frÄn Optura.

Vad var det innan? Typ 115’ ?

Sweet drop.
De kan ju inte sÄlt mÄnga svarta... finns vÀl blÄa kvar...
Magnussons har nog kvar sin blÄa, vet att Globen och FÀltöversten hade totalt 3st, minst 2st Àr sÄlda. Tror inte Optura har fler blÄa kvar.
Jag tycker ju svart Àr snyggare Àn blÄ men nÀr det bara finns 250st blÄa sÄ mÄste man ju ha en blÄ oavsett. :D

@Omega21jul1969 Återkom gĂ€rna och berĂ€tta hur prutandet gick :)

LÄng dag pÄ stan...snabb summering. Det gick inte sÄ bra. -7,5% var vad de erbjöd. Oavsett klocka, vilket var lite lustigt. Med dagens eurokurs +avgifter Àr det knappt billigare Àn Sveriges listpris. BÄde jag var intresserad av Àr ju limiterade, kan motivera nÄgot mindre rabatt i %. SBGA127 och SBGE033 ser man inte varje dag. Men jag hade tÀnkt -20 till 30%. Surt sa rÀven... Förklarar varför samtliga klockor Àr kvar.

Har varit utan en Seiko i flera mĂ„nder och aldrig Ă€gt en Grand Seiko, men tror det börjar vara dags nu. Är intresserad av en SBGX115 eller 117, men aldrig sett dem live och Ă€r lite tveksam gĂ€llande storleken. Hur sitter den jĂ€mfört med t.ex. MM300 eller Pelagos?

Min handled klarar just av MM300 och Pelagos, men det Àr absolut max storlek. Har dock sÄlt bÄda för de var lite vÀl höga för min smak. NÄgon med ungefÀr 17cm handled och en SBGX115/117 som kan lÀgga upp en bild?

LÀgger snart upp en köpannons sÄ om nÄgon vill sÀlja sin och Àr villig och skicka den till Finland sÄ sÀg till.

Har varit utan en Seiko i flera mĂ„nder och aldrig Ă€gt en Grand Seiko, men tror det börjar vara dags nu. Är intresserad av en SBGX115 eller 117, men aldrig sett dem live och Ă€r lite tveksam gĂ€llande storleken. Hur sitter den jĂ€mfört med t.ex. MM300 eller Pelagos?

Min handled klarar just av MM300 och Pelagos, men det Àr absolut max storlek. Har dock sÄlt bÄda för de var lite vÀl höga för min smak. NÄgon med ungefÀr 17cm handled och en SBGX115/117 som kan lÀgga upp en bild?

LÀgger snart upp en köpannons sÄ om nÄgon vill sÀlja sin och Àr villig och skicka den till Finland sÄ sÀg till.
Min handled nedan pÄ ~17 cm (ganska platt), tycker att MM300 bÀrs mindre Àn SBGX117 nÀr bÄda Àr pÄ lÀnk.
FFDFA4DA-9F82-49B4-892B-E9C4688D4466.jpeg
BBBFA8A1-F2B1-4B81-9BA8-2256B564EA37.jpeg

Tack för bildera. Har sjÀlv ocksÄ ganska platt och 17. Hur Àr det med höjden? PÄ bild ser ju SBGX117 sitta riktigt fint pÄ dig.
SBGX117 Àr inte sÄ tjock sÄ höjdmÀssigt Àr den kanon. Den satt bra men det som fick mig att sÀlja var faktiskt storleken, hade gÀrna sett att den var ~1,7 mm mindre för att lira bÀttre med tjockleken.

SBGX117 Àr inte sÄ tjock sÄ höjdmÀssigt Àr den kanon. Den satt bra men det som fick mig att sÀlja var faktiskt storleken, hade gÀrna sett att den var ~1,7 mm mindre för att lira bÀttre med tjockleken.
Framförallt Àr 117 ganska tung tycker jag.

Befinner mig utomlands och sĂ„g för första gĂ„ngen nĂ„gra GS i verkligheten. Har under Ă„ren köpt Rolex, PP, JLC, Breguet osv. Men jag mĂ„ste sĂ€ga att dessas finish framstĂ„r som rena ”hemslöjden” i jĂ€mförelse med GS. SĂ„ jag blev givetvis mycket intresserad. Finns det nĂ„gra handlare i Sthlm som har ett sortiment av GS hemma? NĂ„n som vet?
StrÀcklÀst trÄden, intressant för en som stÄr utanför GS vÀrlden.
Men hemslöjd pÄ resten var vÀl lite grovt eller ;)o_O

GS garanterar vad jag förstÄtt att oljor hÄller 50 Är.
StÀmmer inte. Jag frÄgade de som utvecklat urverket om just dessa 50 Är, hur förslutningen ser ut och vad det Àr för oljor som klarar 50 Är. De sa att det inte stÀmmer och att de inte stÄr bakom det uttalandet, de undrade Àven vart jag lÀst eller hört talas om dessa 50 Är.

Tillbaka
Topp