• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Ja verkligen! Kommer bo i en nÄgot mindre stad (400k) i norra Japan sÄ fÄr hoppas att man kan snubbla pÄ roliga saker (lÀs: klockor). Kommer sÄklart resa runt en del med. Jag har övervÀgt att göra ett resereportage under eller efter, men jag lovar att lÀgga in lite bilder hÀr om inget annat

Blir lite avundsjuk trots att jag nyligen varit dÀr. Japan Àr sÄ fantastiskt och speciellt pÄ alla sÀtt.
Och lita inte helt pÄ Google maps. Denna förvirrade funktion hittade inte alla butiker jag ville besöka. T ex G-shock butiken i Ikebukuro.

Blir lite avundsjuk trots att jag nyligen varit dÀr. Japan Àr sÄ fantastiskt och speciellt pÄ alla sÀtt.
Och lita inte helt pÄ Google maps. Denna förvirrade funktion hittade inte alla butiker jag ville besöka. T ex G-shock butiken i Ikebukuro.
Bra tips, skall lÀgga det pÄ minnet! Ja tyvÀrr kÀnns till och med fyra mÄnader som alldeles för kort om tid, vilket Àr ganska rimligt egentligen. Finns för mycket mat, klockor och platser att se, Àta och drömma om. Köpte Crambys bok "Tokyo för foodies" för uppladdning, klockspanartips finns det gott om hÀr (inte minst frÄn @yonsson s hÀrliga reportage).

Jag halkade in pÄ Magnussons Ur igÄr och kÀnde lite pÄ SBGJ227. JÀklar vilken klocka!
RIZkLUa.jpg

Bilden Àr stulen dÄ jag glömde ta bilder :)

Bra tips, skall lÀgga det pÄ minnet! Ja tyvÀrr kÀnns till och med fyra mÄnader som alldeles för kort om tid, vilket Àr ganska rimligt egentligen. Finns för mycket mat, klockor och platser att se, Àta och drömma om. Köpte Crambys bok "Tokyo för foodies" för uppladdning, klockspanartips finns det gott om hÀr (inte minst frÄn @yonsson s hÀrliga reportage).
Nu Àr vi ju i GS-trÄden sÄ jag kanske inte borde... men Citizen Chronomaster eco-drive med rispapperstavlorna Àr vÀl nÄgot jag personligen skulle leta efter. Den i svart Àr ju sÄ sjukt sval :cigar:

Nu Àr vi ju i GS-trÄden sÄ jag kanske inte borde... men Citizen Chronomaster eco-drive med rispapperstavlorna Àr vÀl nÄgot jag personligen skulle leta efter. Den i svart Àr ju sÄ sjukt sval :cigar:
Utan att svÀra i kyrkan sÄ kan jag vÀl sÀga att det kan bli svÄrt att motstÄ om en skulle passera förbi fingrarna :nailbiting:

Det finns en Tokyo/Japan-trÄd hÀr inne pÄ Kobra Kai ocksÄ.

Magisk och hypnotiserande :)
En kamelont, skiftar mellan blÄ, grÄ, mörklila i solljus.
Mörkare och nÀstan svart vid mindre ljus.

PÄ armen Àr den inte alls plottrig utan ser mörkblÄ ut.
Det Àr nÀr du tittar nÀrmare dÄ tavlan, tecknen, nyanser och magin ifrÄn de dÀr japanska konstnÀrerna uppenbarar sig :)
58345BD2-523D-439D-BE19-6D9AB07B08E7.jpeg
6F4C3E1E-0ACA-4E6B-B1B5-8E4B30BF05CB.jpeg
EB51E689-DF3D-4792-AEA6-180F61DFEF5B.jpeg
HÀrlig lÀsning! Finns den i grÄtt eller Àr det denna jag sett bilder pÄ i sÄnt ljus att den upplevs grÄ?

Jag kan rekomandera Youtube kanalen Abroad in Japan, ingen klockor, men mycket om mat och spÀnnande stÀllen att besöka, mest i norra Japan
//Bosse

Senast Àndrad:
Magisk och hypnotiserande :)
En kamelont, skiftar mellan blÄ, grÄ, mörklila i solljus.
Mörkare och nÀstan svart vid mindre ljus.

PÄ armen Àr den inte alls plottrig utan ser mörkblÄ ut.
Det Àr nÀr du tittar nÀrmare dÄ tavlan, tecknen, nyanser och magin ifrÄn de dÀr japanska konstnÀrerna uppenbarar sig :)
58345BD2-523D-439D-BE19-6D9AB07B08E7.jpeg
6F4C3E1E-0ACA-4E6B-B1B5-8E4B30BF05CB.jpeg
EB51E689-DF3D-4792-AEA6-180F61DFEF5B.jpeg
AlltsĂ„ den dĂ€r rotorn Ă€r en detalj som bara fĂ„r mig att kĂ€nna VILL HA BEHOV. Äckligt snygg.

En av ytterst fÄ ej GS/Credor som har blÄnerad visare. Grymt nice modell, synd att den fick sÄ högt pris.
SARX055 tror jag har mÄlad visare, inte vÀrmeblÄnerad. SJE073 dÀremot verkar vara blÄnerad, om det Àr den du tÀnker pÄ? Den börjar dock nÀrma sig GS-priser.
SARX055
bkrL4jT.jpg

SJE073
presage_2.jpg

Bilagor

• presage_h.jpg
    presage_h.jpg
    140.6 KB · Visningar: 17
Senast Àndrad:
SARX055 tror jag har mÄlad visare, inte vÀrmeblÄnerad. SJE073 dÀremot verkar vara blÄnerad, om det Àr den du tÀnker pÄ? Den börjar dock nÀrma sig GS-priser.
SARX055
bkrL4jT.jpg

SJE073
presage_h.jpg
Yes, kollade för snabbt oh tog miste pÄ modell. TÀnker pÄ SJE som lanserades 2018 och har nytt urverk.

NÄgon GS bÀrare hÀr som flög frÄn Malmö till Arlanda nu ikvÀll? Inte sÀker att det var en GS jag sÄg dÄ jag var pÄ avstÄnd, men det sÄg sÄ ut :) Snowflake möjligtvis.

Har kollat lite klockor med appen WatchCheck i snart en vecka.
Ler lite smÄnöjt varje morgon nÀr det blir Spring Drivens tur (SBGA127).
Nu Àr inte kontrollen hundraprocentig eftersom man sjÀlv mÄste trycka pÄ appen nÀr man tycker att sekundvisaren pÄ klockan stÄr pÄ tolv, men man fÄr iaf en bra uppfattning.

Screenshot_20180822-062538.png

Tillbaka
Topp