• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Hehe, jag som reagerade och tyckte att 12mm var tunt! :D Men jag Ă€r iofs van vid min GS som Ă€r 14mm. Är lite skadad, brukar kunna tycka om lite tjockare ur
Har ocksÄ tjockare, men pÄ ett 39mm case kÀnns det lite vÀl tjockt.. Hade hoppats pÄ tunnare i dessa kvartsare. Har dock inte sett bilder frÄn sidan. Men har inga stora förhoppningar. Hur GS hanterat tjocklek har lÀnge varit mitt stora problem med dem. Ogillar ofta profilerna.. FrÀmst pÄ moderna hi-beat.
Bra för plÄnboken om inte annat

Har ocksÄ tjockare, men pÄ ett 39mm case kÀnns det lite vÀl tjockt.. Hade hoppats pÄ tunnare i dessa kvartsare. Har dock inte sett bilder frÄn sidan. Men har inga stora förhoppningar. Hur GS hanterat tjocklek har lÀnge varit mitt stora problem med dem. Ogillar ofta profilerna.. FrÀmst pÄ moderna hi-beat.
Ja visst hade det inte skadad om den var 10-11 mm istÀllet. HÄller med om att det kÀnns lite tjockt för en kvartsare. FÄr klÀmma o kÀnna lite innan eventuellt köp helt enkelt. Tror det inte kommer vara nÄgon dealbreaker för min del iaf

12mm blir nog perfekt! SBGM001 Ă€r 39mm x 14mm om jag minns rĂ€tt och den upplevde jag som liiiite tjock. Glöm inte att 9F till stor del Ă€r byggd som ett mekaniskt verk, allt man lĂ€gger pĂ„ tar plats pĂ„ ett annat sĂ€tt jĂ€mfört med ”vanliga” kvartsare med vanlig stepping motor. 2mm pĂ„byggnad fĂ„r man leva med för att fĂ„ alla andra fördelar. :)

D1D5419A-D89B-4C54-8A08-4D5342786BE6.jpeg

Jag tycker fortfarande det luktar lite gruppköp om dessa. List Àr 32 papp och de förvÀntas komma i januari. Om det finns intresse sÄ kanske......

12mm blir nog perfekt! SBGM001 Ă€r 39mm x 14mm om jag minns rĂ€tt och den upplevde jag som liiiite tjock. Glöm inte att 9F till stor del Ă€r byggd som ett mekaniskt verk, allt man lĂ€gger pĂ„ tar plats pĂ„ ett annat sĂ€tt jĂ€mfört med ”vanliga” kvartsare med vanlig stepping motor. 2mm pĂ„byggnad fĂ„r man leva med för att fĂ„ alla andra fördelar. :)

Intresse finns alltid om special cert ingÄr :)

Har en rĂ€tt bullig 40mm som Ă€r 12mm. Den Ă€r egentligen för tjock för mig. Är dock inkonsekvent dĂ„ jag klarar av 14,5mm och vĂ€ldigt utstickande bakboett pĂ„ iwc 3227...

Jag har dock förlikat mig med att jag och GS designers oftast har olika syn pÄ tunnhet.

D1D5419A-D89B-4C54-8A08-4D5342786BE6.jpeg

Jag tycker fortfarande det luktar lite gruppköp om dessa. List Àr 32 papp och de förvÀntas komma i januari. Om det finns intresse sÄ kanske......
Har lÀst lite hÀr och dÀr att LE:n Àr specad till +/- 5 sek/Är, dÀremot blev jag förvÄnad över att den "vanliga" Àr justerad till +/- 10s/Är.
Det Àr sinnessjuka mindre Àn en sekund fel per mÄnad...
AlltsÄ mindre Àn +/- 0,25s/vecka...
Typ mindre Àn +/- 0,027s/ dag...
Ja ni fattar...
Jag mÄste verkligen suga pÄ den hÀr karamellen...
Är inte helt hundra kĂ€r i boettformen men kan kanske lĂ€ra mig....

Har lÀst lite hÀr och dÀr att LE:n Àr specad till +/- 5 sek/Är, dÀremot blev jag förvÄnad över att den "vanliga" Àr justerad till +/- 10s/Är.
Det Àr sinnessjuka mindre Àn en sekund fel per mÄnad...
AlltsÄ mindre Àn +/- 0,25s/vecka...
Typ mindre Àn +/- 0,027s/ dag...
Ja ni fattar...
Jag mÄste verkligen suga pÄ den hÀr karamellen...
Är inte helt hundra kĂ€r i boettformen men kan kanske lĂ€ra mig....
GS standard Àr ju +-10spy medan vissa frÄ +-5 spy. IRL hÄller dÀremot +-10spy snarare +-3 spy sÄ i verkligheten gör det ingen som helst skillnad. :)

GS standard Àr ju +-10spy medan vissa frÄ +-5 spy. IRL hÄller dÀremot +-10spy snarare +-3 spy sÄ i verkligheten gör det ingen som helst skillnad. :)
Det har du helt rÀtt i :) DÀremot Àr ju en liten guldstjÀrna skillnaden ... Skulle gÀrna se den som silverstjÀrna pÄ de andra kvartsarna just för symetrin i tavlan.

Jag fick veta att KlockmÀster FÀltöversten fÄtt in sbgv boetten (i stÄl) som tidigare var tvungen att bestÀllas ifrÄn Japan :) Samma som lilla sbgx fast i 40mm. Svart, champagne och petroleumblÄ ...
BCCBC054-77B6-4382-9E97-8B8FC79679A4.png
DCE0ABCB-6D94-4E2E-868E-6DD7CCF7AAF5.png

DÄ den har samma tjocklek som sbgx, bÄde ser och bÀrs den tunnare. 225 Àr samma tavla som den tidigare 025, som var boutiqe edition. Mycket trevlig om man vill ha en blÄ tavla som skiftar Ät svart

Även om jag inte Ă€r med pĂ„ gruppköp sĂ„ hoppas jag det blir av. DĂ„ kan jag hugga en nĂ€r de kommer ut pĂ„ K&S nĂ„gra mĂ„nader senare. :D
#flippdjÀvulen #seikopadi

Leker med tanken pÄ att sonen fÄr Àrva en GS som gÄr typ fem minuter fel, nÀr han frÄgar varför sÄ ursÀktar man sig med att man stÀllde den för 30 Är sedan :D

Tillbaka
Topp