wotan
Silver
Yonsson Àr van vid stekpannor pÄ 47mm , panerai har förstört hans bild av bra size pÄ klockorMin Àr 19, tycker den Àr bra i storlek. Men det dÀr beror ju sÄklart pÄ tycke och smak samt hur handleden Àr uppbyggd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Yonsson Àr van vid stekpannor pÄ 47mm , panerai har förstört hans bild av bra size pÄ klockorMin Àr 19, tycker den Àr bra i storlek. Men det dÀr beror ju sÄklart pÄ tycke och smak samt hur handleden Àr uppbyggd.
Vad Àr det för för ref? Galet snyggt med blÄ tavla.![]()
Det finns lÀnk som passar till ocksÄ.
Boetten Àr typ bÀsta boetten GS gjort tycker jag men den var lite liten för min smak. Hade gÀrna sett en GS-dykarklocka med samma boett fast kanske 2mm större.
Det var inte en modell som nÀr den kom gjorde nÄgot speciellt för mig, men den gör sig jÀkligt bra pÄ bild och vÀxer för varje ny bild jag serOklart varför multicitat inte fungerar, ber om ursÀkt för kladd i trÄden.
Kompenserar med en bild!
![]()
Vad Àr det för för ref? Galet snyggt med blÄ tavla.
Tavlan Àr svart. SBGV243.Nevermind, hittadeSBGV247
Jag Àr med dig, kÀnde ungefÀr likadant. En modell som aldrig riktigt varit pÄ min lista men sÄ dök den upp och jag slog till lite pÄ chans, slutade med att jag blev mer Àn nöjd.Det var inte en modell som nÀr den kom gjorde nÄgot speciellt för mig, men den gör sig jÀkligt bra pÄ bild och vÀxer för varje ny bild jag ser. En av fÄ som verkligen passar pÄ den typen av band
![]()
Den fÄr mig att tÀnka pÄ dom dÀr smÄ grÄsvarta stenarna man lekte med pÄ kemin i grundskolan... Dom lÄg i fotogen, man tog upp en sten och tÀljde av en liten flisa som man la i vatten som sedan löste upp flisan i explosionsartad fart. Stenen var matt och mörk pÄ utsidan, men dÀr man la skÀret sÄg det ut som flytande tenn...Jag Àr med dig, kÀnde ungefÀr likadant. En modell som aldrig riktigt varit pÄ min lista men sÄ dök den upp och jag slog till lite pÄ chans, slutade med att jag blev mer Àn nöjd.
HjÀlper dig över tröskeln med ett par fÀrska bilder
![]()
![]()
Mao perfekt om boetten hade haft samma size och gjorts till dykare![]()
Det finns lÀnk som passar till ocksÄ.
Boetten Àr typ bÀsta boetten GS gjort tycker jag men den var lite liten för min smak. Hade gÀrna sett en GS-dykarklocka med samma boett fast kanske 2mm större.
JÀklar vad grym den ser ut. Denna trÄd sÀtter griller i huvudet pÄ en. Har bestÀmt att köpa en dykare och skulle bara invÀnta Basel i fall GS skulle slÀppa en pÄ ca 40mm gÀrna kvarts, vilket inte skedde. Haft ögonen pÄ annat, men varje gÄng ni postar likt ovan vill jag bara köpa ytterligare en GS och glömma dykare helt och hÄllet. Grattis förresten.
Det Àr vÀl bara att bestÀlla ett SKX insert och klistra pÄ (det Àr vÀl ÀndÄ inte som den kommer anvÀndas vid riktiga dyk)Mao perfekt om boetten hade haft samma size och gjorts till dykare
Fan sÄ fint de hade varit med en GS dykare i <40mm!
Och jag har snÀppet mindre Àn yonsson (plockade bort en halvlÀnk nÀr jag köpt den av honom) och den Àr helt perfekt. Funkar för alla. Bara för GS att börja krÀma ut fler varianter. En springdrive GMT i den boetten sÄ ska jag börja fundera pÄ att bli OWG.Min Àr 19, tycker den Àr bra i storlek. Men det dÀr beror ju sÄklart pÄ tycke och smak samt hur handleden Àr uppbyggd.
Det kommer aldrig komma GS som âSolarâ eftersom de verken inte kan underhĂ„llas för evigt.Ăr det bara jag som tycker det vore trevligt om GS gjorde en HAQ som var solar? Om jag förstĂ„tt kvarts GMTÂŽn rĂ€tt har den individuellt stĂ€llbar timvisare, Ă€r det inte hög tid att den komplikationen gör comeback pĂ„ övriga 9f?
Rent teoretiskt borde det vĂ€l inte ge större problem Ă€n med en vanlig kvarts, vilka komponenter Ă€r det som Ă€r den avgörande spiken?Det kommer aldrig komma GS som âSolarâ eftersom de verken inte kan underhĂ„llas för evigt.
Det gÄr inte hÄlla en solar-klocka vid liv i 60 Är. Solarverken Àr massproducerade, inte uppbyggda pÄ samma sett som 9F-verken.Rent teoretiskt borde det vÀl inte ge större problem Àn med en vanlig kvarts, vilka komponenter Àr det som Àr den avgörande spiken?
SÀger inte att du har fel men Citizens high-end verk med solpanel Àr definitivt servicebara, och ihopsatta för hand. Tror de kommer hÄlla bra jÀkla lÀnge.Det gÄr inte hÄlla en solar-klocka vid liv i 60 Är. Solarverken Àr massproducerade, inte uppbyggda pÄ samma sett som 9F-verken.
Ahh, du tÀnkte sÄ... Jag tÀnkte förstÄs att GS skulle göra ett eget soldrivet verk i sin studio, typ 9XDet gÄr inte hÄlla en solar-klocka vid liv i 60 Är. Solarverken Àr massproducerade, inte uppbyggda pÄ samma sett som 9F-verken.
Klart de kan men GS Àr extremt konservativa vad gÀller traditioner och beprövad teknik. Det Àr dÀrför de inte testar nya grejer med GS.SÀger inte att du har fel men Citizens high-end verk med solpanel Àr definitivt servicebara, och ihopsatta för hand. Tror de kommer hÄlla bra jÀkla lÀnge.
Tror faktiskt Seiko skulle fixa det om de bara vill.
Vad gÄr dom för?Jag Àr med dig, kÀnde ungefÀr likadant. En modell som aldrig riktigt varit pÄ min lista men sÄ dök den upp och jag slog till lite pÄ chans, slutade med att jag blev mer Àn nöjd.
![]()
![]()
Ingen aning vad dom kostar nya, köpte min via annons hÀr pÄ köp&sÀlj. Gissar att dom kostar liknande nya, möjligtvis nÄgra tusen mer Àn annonsprisetVad gÄr dom för?![]()
Den Àr helt klart av det materialet! Hoppas du blir nöjdJag tenderar att bli vÀldigt exalterad över vissa av mina inköp, men idag skulle det kunna vara sÄ att jag har hittat min exit-klockaBidrar med min premiÀr frÄn GS:
![]()
Samtidigt hoppas jag att det inte Àr sÄ, för jag Àr inte redo att lÀgga ner ÀnDen Àr helt klart av det materialet! Hoppas du blir nöjd![]()
Jag Àr med dig, kÀnde ungefÀr likadant. En modell som aldrig riktigt varit pÄ min lista men sÄ dök den upp och jag slog till lite pÄ chans, slutade med att jag blev mer Àn nöjd.
![]()
![]()
29950Fyfan vad bra den Àr. Episkt med kvarts ocksÄ.
Typ bÀsta fin-beatern pÄ marknaden just nu?
Vet ngn vad den listar i Swe?
Grattis! Den Àr ruggigt bra den dÀr och kommer faktiskt underfund med att jag redan saknar min 003 lite efter bara 2 dagar med smpc istÀllet. Och detta efter en hel mÄnad med sbgn003!Jag tenderar att bli vÀldigt exalterad över vissa av mina inköp, men idag skulle det kunna vara sÄ att jag har hittat min exit-klockaBidrar med min premiÀr frÄn GS:
![]()
Mycket bra! Man ser att nÄgra gmt sÀljs runt hÀr pÄ forumet men ganska snart har de nog snurrat fÀrdigt och landat tryggtVÀlkomnar mig sjÀlv i trÄden med min första GS. Dessutom med skarp BAKS proveniens. Here goes:
Hmm, nÄgon har skickat sanitetspÄsar med vÀrdefrakt. OvÀrt.
![]()
SanitetspÄsar frÄn Japan verkar det som. Inte alls ekologiskt.
![]()
Tur, inga sanitetspÄsar. Grand fakking Seiko.
![]()
Najs. Riktigt najs.
![]()
Ner med lÀnken i ultraljudstvÀtten och en snabb tvÀtt av klockan. Fram med kraftigaste luppen. Finishen gör en inte besviken.
![]()
![]()
![]()
Ska ivÀg till den lokala urisen och justera lÀnken imorgon. Fantastisk fin klocka!![]()
Grattis och vÀlkommen. Jag har en likadan pÄ armen just nu! Sitter som en smÀck pÄ handleden. Kaxig som fÄ och limiterad.VÀlkomnar mig sjÀlv i trÄden med min första GS. Dessutom med skarp BAKS proveniens. Here goes:
Hmm, nÄgon har skickat sanitetspÄsar med vÀrdefrakt. OvÀrt.
![]()
SanitetspÄsar frÄn Japan verkar det som. Inte alls ekologiskt.
![]()
Tur, inga sanitetspÄsar. Grand fakking Seiko.
![]()
Najs. Riktigt najs.
![]()
Ner med lÀnken i ultraljudstvÀtten och en snabb tvÀtt av klockan. Fram med kraftigaste luppen. Finishen gör en inte besviken.
![]()
![]()
![]()
Ska ivÀg till den lokala urisen och justera lÀnken imorgon. Fantastisk fin klocka!![]()