• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

kuma-kun

Audemars
Dagens 62a frÄn 66 men framÄt aftonen blir det nog nÄgot glassigare.

79A23FA8-8E13-4B38-9539-927FBDC1CFCD.jpeg
 

hiboy

Omega
Har tidigare haft lite svÄrt för GS:s champagnetavlor. Tror det beror pÄ att de oftast kommer pÄ lÀnk och dÄ blir det för mycket silver och dÄlig kontrast mellan tavla och resten av klockan. Men med ett lÀderarmband som ger lite mer kontrast sÄ kan jag inte sluta stirra pÄ tavlan.
3B4E01FB-0CF7-4DBB-A714-3F18325930F5.jpeg
 

JesperO

Rolex
White birch
.
3E2285DD-6403-4021-B2DD-040DF93433D7.jpeg


Mjo- Ă€r det inte bara vanlig svensk strukturtapet frĂ„n 60-talet som jag har i fritidshuset? 🙄😀

C7F8C35E-B9CC-463F-BF00-0C679FB24546.jpeg


Är övertygad om att dĂ€r Ă€r inspirationen! Klingar inte lika frĂ€sigt nĂ€r man skall sĂ€lja i US&A bara.

Grand Gott nytt till er alla förstörda och införstÄdda.
 

Lenne81

Cartier
2-Faktor
White birch
.
3E2285DD-6403-4021-B2DD-040DF93433D7.jpeg


Mjo- Ă€r det inte bara vanlig svensk strukturtapet frĂ„n 60-talet som jag har i fritidshuset? 🙄😀

C7F8C35E-B9CC-463F-BF00-0C679FB24546.jpeg


Är övertygad om att dĂ€r Ă€r inspirationen! Klingar inte lika frĂ€sigt nĂ€r man skall sĂ€lja i US&A bara.

Grand Gott nytt till er alla förstörda och införstÄdda.
SĂ€g inte sĂ„ dĂ€r. 😅 förstör upplevelsen innan jag fĂ„tt hem klockan ens. 😂
Men mĂ„ste sĂ€ga att lite smĂ„likt var det. 😂
 

martaSM30

Audemars
NÀr vÀxlar era GS datum?
Kollade datumvĂ€xlingen igĂ„r vid tolvslaget men det skedde först typ 7 minuter överđŸ€š
 

hiboy

Omega
Men min nyvunna kĂ€rlek för champagnetavlor sĂ„ har jag en frĂ„ga. Är alla GS champagnetavlor tillverkade enligt samma recept eller skiljer det sig pĂ„ utförandet mellan olika referenser?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Och dĂ„ kom min Ă€ntligen hem! SĂ„ nu Ă€r du inte ensam @Loshin 😉
B780FBF0-A000-4803-B743-3F01F8E5D84F.jpeg

Jahapp, jag hann vara utan den i ca 5 dagar och sedan sitter jag hĂ€r med en sprillans ny😂 Blev tomt i lĂ„dan utan den, sĂ„ nu Ă€r jag tillbaka med ett nytt ex av samma godbit, SBGP017 ☁
D3B2DA32-5EE5-4C23-95ED-9E3995576548.jpeg
DĂ„ var det dags igen, tredje gĂ„ngen gillt😂
KĂ€nde att jag bara mĂ„ste ha en ”StjĂ€rn-duo” ⭐
8D6324C8-FFBE-4E8F-BF4B-C2D27577A363.jpeg
 

hiboy

Omega
Men min nyvunna kĂ€rlek för champagnetavlor sĂ„ har jag en frĂ„ga. Är alla GS champagnetavlor tillverkade enligt samma recept eller skiljer det sig pĂ„ utförandet mellan olika referenser?
mĂ„ste sĂ€ga att denna trĂ„den utvecklats mer till en ”skicka in bilder pĂ„ din klocka trĂ„d” Ă€n att fĂ„ svarv pĂ„ frĂ„gor eller driva en diskussion som jag tycker inriktningen var lite mer tidigare i trĂ„den. Bilder Ă€r fint och uppskattas ocksĂ„ men jag vill ju lĂ€ra mig mer om vĂ„ra fina GS:ar. MedhĂ„ll/ mothĂ„ll, eller Ă€r jag bara en grinig gubbeđŸ€”
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
mĂ„ste sĂ€ga att denna trĂ„den utvecklats mer till en ”skicka in bilder pĂ„ din klocka trĂ„d” Ă€n att fĂ„ svarv pĂ„ frĂ„gor eller driva en diskussion som jag tycker inriktningen var lite mer tidigare i trĂ„den. Bilder Ă€r fint och uppskattas ocksĂ„ men jag vill ju lĂ€ra mig mer om vĂ„ra fina GS:ar. MedhĂ„ll/ mothĂ„ll, eller Ă€r jag bara en grinig gubbeđŸ€”
Bare spÞr i vei selv - sÄ fÄr du svar. ;) Bedre Ä tenne et lys (aka stille spÞrsmÄl) - enn Ä forbanne mÞrket.
 

martaSM30

Audemars
mĂ„ste sĂ€ga att denna trĂ„den utvecklats mer till en ”skicka in bilder pĂ„ din klocka trĂ„d” Ă€n att fĂ„ svarv pĂ„ frĂ„gor eller driva en diskussion som jag tycker inriktningen var lite mer tidigare i trĂ„den. Bilder Ă€r fint och uppskattas ocksĂ„ men jag vill ju lĂ€ra mig mer om vĂ„ra fina GS:ar. MedhĂ„ll/ mothĂ„ll, eller Ă€r jag bara en grinig gubbeđŸ€”
SvÄrt att svara för alla champagne tavlor men nÀr jag lÀst Àr det tydligen en omfattande process att fÄ till champagnetavlen. Den kallas F-17 och bestÄr av 12 steg.
Jag gissar att de anvÀnder samma process för alla champagnetavlor.
 
Topp