Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
003 tycker jag. Svart hÄller alltid i lÀngden och föredrar klassisk placering pÄ kronan. Men alla Àr fina!Funderar pÄ addera en SBGN003/5 eller SBGN027/29. Vilken gillas bÀst i trÄden?
HÄller med den klassiska placering av kronan kÀnns lite mer balanserad.003 tycker jag. Svart hÄller alltid i lÀngden och föredrar klassisk placering pÄ kronan. Men alla Àr fina!
BĂ„da Ă€r visserligen GMT modeller, men det Ă€r nĂ€stan de enda likheternaâŠFunderar pĂ„ addera en SBGN003/5 eller SBGN027/29. Vilken gillas bĂ€st i trĂ„den?
Det var just GMT och Quartz likheten jag hade i tanken. Gillar bĂ„da trots deras olikheter. Kanske SBGN003/5 lite mer. Hoppas nĂ„n dyker upp pĂ„ forumet snart.BĂ„da Ă€r visserligen GMT modeller, men det Ă€r nĂ€stan de enda likheternaâŠ
Helt olika boetter, olika placering av bÄde krona och datum. 10atm vs 20atm. Det som avgör Àr vÀl vad du gillar?
PÄ forumet var ju originalet föremÄl för gruppköp hos KM-Globen dÄ det begav sig, sÄ den Àr populÀrast till antal![]()
Det dĂ€r Ă€r en galet fin klocka! Urverket Ă€r magiskt, urtavlan Ă€r sagolik, oerhört fin boet och handhavande som Ă€r super. Enkel att Ă€ndra âGMTâ tiden. LĂ€nkarna tighta och solida med ett mycket stabilt lĂ„s. Visarna kan tyckas lite simpla men fungerar riktigt bra i vardagen dĂ„ antingen ena eller andra sidan av visaren blĂ€nket beroende pĂ„ hur ljuset faller in. Ăven urtavlan skiftar frĂ„n grön till mörk grön beroende av mĂ€ngden ljus. En klocka som vĂ€xer efterhand som man anvĂ€nder den. Skön kĂ€nsla nĂ€r man vet att uret tickar 36000 istĂ€llet för 28000.Grand Seiko Shunbun SBGJ251
Vill ha!!!
Köpte en, sÄlde, insÄg mitt misstag och köpte nyligen en likadan. Nu Àr detta en keeper!Det var just GMT och Quartz likheten jag hade i tanken. Gillar bÄda trots deras olikheter. Kanske SBGN003/5 lite mer. Hoppas nÄn dyker upp pÄ forumet snart.
Riktigt snygg fÀrgpalett pÄ banden, vart kommer dom ifrÄn?Roliga variationer pÄ min SBGY009G
![]()
WristbuddiesRiktigt snygg fÀrgpalett pÄ banden, vart kommer dom ifrÄn?![]()
Grattis! Grym klocka det dĂ€rNu har man Ă€ntligen införskaffat sig en Grand Seiko sbgm221 och fĂ„r hĂ€nga i denna eminenta trĂ„dïž
![]()