• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Boozer_87

Panerai
BĂ€sta Klocksnackare,
Idag fick vi in en nyhet frÄn Breitling, Aviator 8 Curtiss Warhawk, 41mm, pris 40.500.-.
Warhawk.jpg
Grönt med grönt Àr aldrig fel :breitling:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den tÄl en hel del mina 2 i blacksteal har inte fÄtt nÄgra skador :D (repor eller hack)
Tror det Àr en DLC pÄ dom nya minns inte vad den heter :rolleyes:

Men om du gÄr igenom DLC sÄ kommer det vara lite ljusare i revan testa med en kniv :eek: ;)

//Simon

Det jag var rÀdd för..
DLC (Diamond like carbon) Àr en format PVD.
Det finns mycket förvirring runt PVD (en metod) och DLC (resultatet). Utöver detta finns det massa olika sÀtt man kan fÄ svart ytbehandling, exempelvis IP (Ion-plating), titan-nitrid plÀttering osv osv. Hur bra en coating ör beror pÄ vilken metod man anvÀnder, vilket material man anvÀnder för coatingen och hur tjock coatingen Àr.

Breitlings Blacksteel Àr hÄrt och tÄligt men gÄr absonut att repa, speciellt pÄ kanter som exempelvis kanten av en vridring.

Man kan inte bara sĂ€ga ”den har PVD” eller ”den har DLC”, det blir som att tro att alla titanklockor Ă€r lika reptĂ„liga eller lika ljusa/mörka.
 

DrDre

Patek
det konstiga Àr att kern sjÀlv börjar benÀmna alla i navi8 serien för aviator8 pÄ breitlingowners sidan pÄ fb!

Det kan vara sÄ att, som Ablogtowatch Àr inne pÄ, att namnet Navitmer 8 inte blev sÄ lyckat. Det gör att den hela tiden jÀmförs med Navitimer (1) istÀllet för att betraktas som en ny och fristÄende modell. Att pilla pÄ ikoner Àr alltid knepigt.

https://www.ablogtowatch.com/breitling-aviator-8-automatic-curtiss-41-warhawk-watch/
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Simon.x

Rolex
DLC (Diamond like carbon) Àr en format PVD.
Det finns mycket förvirring runt PVD (en metod) och DLC (resultatet). Utöver detta finns det massa olika sÀtt man kan fÄ svart ytbehandling, exempelvis IP (Ion-plating), titan-nitrid plÀttering osv osv. Hur bra en coating ör beror pÄ vilken metod man anvÀnder, vilket material man anvÀnder för coatingen och hur tjock coatingen Àr.

Breitlings Blacksteel Àr hÄrt och tÄligt men gÄr absonut att repa, speciellt pÄ kanter som exempelvis kanten av en vridring.

Man kan inte bara sĂ€ga ”den har PVD” eller ”den har DLC”, det blir som att tro att alla titanklockor Ă€r lika reptĂ„liga eller lika ljusa/mörka.

Allt gÄr att repa eller nagga om man Àr en klÄpare oavsett material :p

Men mina 2 svarta Àr fort farande som dom var dÄ jag köpte dom :D

//Simon
 

m_s

Patek
2-Faktor
Fan har svÄrt Breitling sug just nu... men vette fasiken vad jag ska gÄ pÄ för modell!!

Gröna Automatic 41 Curtiss Warhawk Àr cool men kanske lite för dressad?

InvÀnta nya SuperOcean 42/44, gillar den svarta matta tavlan och vridningen?

GÄ pÄ en befintligt typ Avenger Blacksteel?

Har ju redan kört bÄde SOH2 och nÄgra olika Aerospace.

Sjukt ambivalent...
 
Topp