• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Simon.x

Rolex
En lite fundering kring min Breitling Skyland med caliber 13. Enligt uppgifter pÄ nÀtet sÄ har Breitling cal 13 en gÄngreserv pÄ 42 tim.

Gjorde en mÀtning för ett par dagar sedan med min Skyland dÄ mÀtte jag den till 51,5 tim gÄngreserv och gÄngavikelsen Àr prick +-0 sek/dygn (liggande i klocklÄdan med tavlan uppÄt).
Klockan Àr frÄn 2007 och okÀnd servicehistorik.

PÄ min gamla Chronomat med cal 13 mÀtte jag gÄngreserven till 47 tim och 42 tim enligt Breitling sjÀlva.

Har ni ocksÄ lÀngre gÄngreserv Àn spec pÄ era Breitling? Hur kommer det sig att det kan diffa sÄ mycket?


Hej

Jag har inte mÀtt gÄngreserven pÄ mina samt att jag sÀtter dom i en winder fult uppdragna dÄ jag inte har dom pÄ mej :D


mer info se lÀnk nedan ;)
https://www.breitlingsource.com/details/B13.html

//Simon
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
80-talsperfektion. Bezel funktionerar som koktimer...
10C21C06-B263-49F1-9E9F-09EF1B3979BE.jpeg
 

Code

AKA Vincent B
Tja
En sak jag funderat över ang 90 tals chronomaterna? Tror ni att dom gÄr upp i vÀrde om 10Är? Menar dom gjorda 1997-2000 Àr ju redan 20-22Är gamla. PrismÀssigt vad JAG sett har dom gÄtt upp nÄgon tusenlapp pÄ typ 2-3Är..vad tror ni? Om 10Är Àr dom ÀndÄ runt 30Är gamla och sÀkert svÄrare o hitta.. :)
 

Weberg

Audemars
Tja
En sak jag funderat över ang 90 tals chronomaterna? Tror ni att dom gÄr upp i vÀrde om 10Är? Menar dom gjorda 1997-2000 Àr ju redan 20-22Är gamla. PrismÀssigt vad JAG sett har dom gÄtt upp nÄgon tusenlapp pÄ typ 2-3Är..vad tror ni? Om 10Är Àr dom ÀndÄ runt 30Är gamla och sÀkert svÄrare o hitta.. :)
De har redan börjat gÄ upp. För nÄgra Är sedan var de i princip osÀljbara. De kanske inte kommer göra samma resa som Datejust gjort, men de kommer sÀkert fortsÀtta uppÄt ett tag till.
 

Code

AKA Vincent B
De har redan börjat gÄ upp. För nÄgra Är sedan var de i princip osÀljbara. De kanske inte kommer göra samma resa som Datejust gjort, men de kommer sÀkert fortsÀtta uppÄt ett tag till.
Ahh nu nĂ€r jag "tillbakadrog" min annons Ă€r 2 intresserade av min. TĂ€nker, ska jag sĂ€lja eller inte? ÄndĂ„ en klassiker och tillverkas inte lĂ€ngre. Riktigt grym klocka men vet inte om jag Ă€r sugen pĂ„ nytt ele behĂ„lla denna?
 

Boozer_87

Panerai
Ahh nu nĂ€r jag "tillbakadrog" min annons Ă€r 2 intresserade av min. TĂ€nker, ska jag sĂ€lja eller inte? ÄndĂ„ en klassiker och tillverkas inte lĂ€ngre. Riktigt grym klocka men vet inte om jag Ă€r sugen pĂ„ nytt ele behĂ„lla denna?
Tror du behöver spÀrra dig pÄ KS och lÄsa in den klockan ett tag och gÄ pÄ AK = Anonyma klockister ;)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Snart 1000sidor!
LÀgger upp min första bratte ,en 73380 colt quartz chrono
Som numera Àgs av en Lappgubbe.
Tycker fortfarande att modellen Àr riktigt fin.
Och frÄn en era dÄ breitling var helt sjuka pÄ detaljkvalitet.

6A58C0BF-D8C8-4FC0-92A7-536B13D900B4.jpeg

A0A938B7-364A-427F-858B-E893794A0499.jpeg

8FF40EC2-C618-4C3C-9877-B176F832ADE8.jpeg

Du kan fÄ köpa tillbaka den om du vill? Det kanske vore skoj iom att det var första Bratten.
 
Topp