• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alarik

Audemars
2-Faktor
6BCDFD61-3075-40F7-9546-2CA440EF296C.jpeg
 

Jodisalt

Rolex
Annars skulle nog en länk bli väldigt snyggt på den (om det är den vinröda från K&S som du köpt). Se JohanSA's gröna Chronomat precis ovanför detta inlägg. En beg länk behöver inte bli dyr och de slits inte så mkt så inga problem med att köpa beg.

Måste säga att jag aldrig varit förtjust i breitlinglänk. Ska testa på gummi :) det stämmer, köpte den vinröda :)
 

Simon.x

Rolex
Hej!
Önskar lite hjälp från brattefolket. Jag börjar bli sugen på en Emergency, av den äldre sorten inte den nya som är stor som en väggklocka.

Läst en del och spanat på chrono24, vad anser ni är ett rimligt pris för en nyligen servad, med länk och gummi med knappa spåra av användning?

Att den nya sänder på en annan frekvens har jag förstått, innebär det att den gamla frekvensen inte avlyssnas eller att den i framtiden kommer fasas bort?

Att batteribyte är kostsamt lyfts också fram men inte mer kostsamt än service på en mekanisk klocka, måste den skickas in till Breitling för detta eller klarar AD av det?

Vissa tycks även göra detta byte själva utan större bekymmer, eller är det som vissa säger på så vis att nödsändaren måste kalibreras vid batteribyte?

Ni som ägt en eller äger en får gärna komma med input och råd, för och nackdelar, tankar om färger på tavlan, Co-pilot eller inte och väldigt gärna alla bilder ni har. Särskilt om ni inte har de tjockaste handlederna i grannskapet.

Skulle det vara så fantastiskt att någon äger en sådan samt en Rolex Explorer eller en midsize SMP att fota jämförelsebilder med hade jag varit ändå mer tacksam.

Hjälp mig bli medlem i er tråd :)


Hej
Äger inte en sådan.
Men batteri byte så är det 2 batterier i dessa en för sändaren den andra för verket som laddas upp i laddaren som följer med.

Var av den ena är framtagen (utvecklad) av Breitling ;)
Dessa reggas hos Breitling.

Denna är hög för info testa en B 50 så är denna aningen högre :D
Blid på en som finns i monter JAS modellen :cigar:


IMG_0581.JPG


//Simon
 
C

Coach

Guest
Fan den här står på min inköpslista som nästa Breitling. Avenger ll i 43mm.
Har haft en tidigare med svart tavla men det är den blå jag vill ha :eek:
Har funderat i flera år nu men det är dags att slå till snart känner jag.
A8EA6846-5FFF-43FC-96FF-31585AD5E975.png
 
Topp