• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
90623E94-33B7-4137-A645-76571FA577FF.jpeg

LÀnge sen jag var sÄ nöjd med en klocka!

En helt klart underskattad modell.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Ytterligare en (stulen) bild pÄ den uppdaterade Navitimer 8, dvs Aviator 8. Ett rejÀlt lyft tycker jag. Det ska bli roligt att den IRL.

8BA725D6-D2CB-447D-8533-2A76D220036F.jpeg
- Rörigt pÄ Breitlings webbplats, dÀr har bara Curtis Warhawk-varianterna den "nya" ringen. Hur som helst eskalerar habegÀret, frÄgan Àr bara om varianten med B1-verket Àr vÀrd prispÄslaget? Vad tycker ni?
 

Oster

Omega
Tjena! Behöver hjÀlp med en frÄga...
Har en Avenger II GMT som jag hade i vapenskÄpet i 2 dagar (har annars den pÄ mig hela tiden) sÄ den hade stannat. Jag drog upp dem manuellt ca 30 varv och hade den sedan pÄ mig. Direkt efter detta sÄ upptÀcker jag att klockan fortar sig typ 3 sek/h! Innan jag la den i vapenskÄpet gick den pÄ pricken.
NÀr jag köpte den (ca 2 mÄn sdan) gick den för lÄngsamt ca 30 sek/dygn men blev bra efter att jag lÀmnat den pÄ ruckning hos Jarl Sandin. Men saken Àr den att den har gÄtt superbra sen ruckningen och nu nÀr jag fÄtt igÄng den efter att den stannat sÄ gÄr den superfort! Har nÄgon av er nÄgon erfarenhet frÄn nÄgot liknande?
 

Code

AKA Vincent B
Tjena! Behöver hjÀlp med en frÄga...
Har en Avenger II GMT som jag hade i vapenskÄpet i 2 dagar (har annars den pÄ mig hela tiden) sÄ den hade stannat. Jag drog upp dem manuellt ca 30 varv och hade den sedan pÄ mig. Direkt efter detta sÄ upptÀcker jag att klockan fortar sig typ 3 sek/h! Innan jag la den i vapenskÄpet gick den pÄ pricken.
NÀr jag köpte den (ca 2 mÄn sdan) gick den för lÄngsamt ca 30 sek/dygn men blev bra efter att jag lÀmnat den pÄ ruckning hos Jarl Sandin. Men saken Àr den att den har gÄtt superbra sen ruckningen och nu nÀr jag fÄtt igÄng den efter att den stannat sÄ gÄr den superfort! Har nÄgon av er nÄgon erfarenhet frÄn nÄgot liknande?
Kan ha blivit magnetiserat..lÀmna in och be dom avmagnetisera den. Tar typ 5sek..
 

Oster

Omega
Kan ha blivit magnetiserat..lÀmna in och be dom avmagnetisera den. Tar typ 5sek..
Tack för tipset! Det konstiga Àr att den Äkte in i skÄpet och ut igen och dÄ vart den helt crazy! Inga magneter i nÀrheten... Men man vet ju aldrig.. Ska absolut lÀmna in för avmagnetisering. KÀnns som antingen Àr det detta eller sÄ Àr det ruckning som gÀller...igen sÄ dÄ kan de lika gÀrna avmagnetisera den..
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Den dÀr Àr bÀttre Àn man "tror". Har du ett ws lite snett mot knapparna, dÀr man ser bÄde höjden, och en bit av tavlan?

Jag hade för övrigt Bratte-Kepa hÀromdagen och blev hÄnad av frun: "Vad fan, ska du gÄ ut i den dÀr? Du haaar ju inte ens nÄgon Breitling lÀngre."
DĂ„ har du chansen nu. :)
20190410_101949.jpg
 
Topp