• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rulle

Audemars
KvÀlls bild.. :)
PicsArt_04-10-09.28.00.jpg
fÄr han inte följa med till sÀngen?
Àr vÀl inte fel med lite BBC sÄhÀrdags?

BBC = Big Black Clock sÄ klart och inget annat:angel:
 

Pave

Cartier
2-Faktor
Har haft ett osunt sug efter en Aerospace Evo ett tag nu. Testade nedan i veckan som gick (inte min klocka, Àn?) och suget har inte direkt minskat efter det. LÀnken föll mig vÀl inte helt i smaken, men det fanns inga med band och gummi att testa i butiken. Vad anser ni passa bÀst pÄ evo:n? Sedan lite smakrÄd, vad sÀger ni om storleken? Vet att det Àr personligt etc. men har rÀtt klena handleder och kör mest 39-41mm, men alltid kul att höra hur andra resonerar.

714194C4-957A-4741-B20B-87C1C78BA0AB.jpeg
 

DrDre

Patek
Man kan inte klaga pÄ storleken, synd att Breitling inte gör dessa storlekar lÀngre :)

904E7EB0-570B-49E8-87D4-E6CC179F3595.jpeg

Jag skulle inte bli sÄ vÀldigt förvÄnad om det kommer tillbaka en chronomat som a) Àr i lite mindre stl och b) har 7750 urverk. Tittar vi pÄ övriga serier (Premier, Navitimer, Aviator 8, mfl) sÄ erbjuds mÄnga av dem i varierande storlekar och med 7750.

Personligen föredrar jag chronomaterna dÀr kronografknapparna har samma design som kronan (dvs de som fanns frÄn 80-talet till millenieskiftet) men de kommer nog inte tillbaka igen.
 

Jodisalt

Rolex
Jag skulle inte bli sÄ vÀldigt förvÄnad om det kommer tillbaka en chronomat som a) Àr i lite mindre stl och b) har 7750 urverk. Tittar vi pÄ övriga serier (Premier, Navitimer, Aviator 8, mfl) sÄ erbjuds mÄnga av dem i varierande storlekar och med 7750.

Personligen föredrar jag chronomaterna dÀr kronografknapparna har samma design som kronan (dvs de som fanns frÄn 80-talet till millenieskiftet) men de kommer nog inte tillbaka igen.

LĂ€ste om Valjoux 7750 (https://quillandpad.com/2018/09/22/...ph-movement-by-far-by-popularity-and-numbers/).

https://gearpatrol.com/2012/01/05/timekeeping-icon-volume-2-the-valjoux-7750-chronograph/

Intressant lÀsning kring historien bakom verket och att det Àr sÄpass "bra" (finns sÄklart för- och nackdelar med mÄnga urverk).

NÀr det kommer till Chronomat sÄ hoppas jag att du har rÀtt. Moderna Breitlingklockor Àr fina men storleken skrÀmmer mig (min Äsikt).
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Har haft ett osunt sug efter en Aerospace Evo ett tag nu. Testade nedan i veckan som gick (inte min klocka, Àn?) och suget har inte direkt minskat efter det. LÀnken föll mig vÀl inte helt i smaken, men det fanns inga med band och gummi att testa i butiken. Vad anser ni passa bÀst pÄ evo:n? Sedan lite smakrÄd, vad sÀger ni om storleken? Vet att det Àr personligt etc. men har rÀtt klena handleder och kör mest 39-41mm, men alltid kul att höra hur andra resonerar.

714194C4-957A-4741-B20B-87C1C78BA0AB.jpeg
9846865F-26E7-4109-B7FE-DBD3E19C63F6.jpeg
21E589BD-AC20-441E-BBB6-4F36FEE1D692.jpeg

Jag har en Aerospace som jag kör svart eller mörkblÄtt Nato pÄ. Det rÄder delade meningar om det Àr snyggt med mörkblÄtt pÄ grÄsvarta klockor men jag tycker det funkar, beroende pÄ vad jag har pÄ mig för klÀder. Jag har Àven ett originalgummiband till den men det Àr pÄ tok för lÄngt. Mina handleder Àr 16,5-17ish och jag tycker inte Aerospacen kÀnns för stor.
 
Senast Àndrad:

Simon.x

Rolex
Nu sÄ kan man inte köpa head only kommer uret pÄ törn lÄs och man vill ha viklÄs med Pro 3 sÄ mÄste man köpa dessa separat (enligt AD)

//Simon
 

Code

AKA Vincent B
Nu sÄ kan man inte köpa head only kommer uret pÄ törn lÄs och man vill ha viklÄs med Pro 3 sÄ mÄste man köpa dessa separat (enligt AD)

//Simon
Förra Äret nÀr jag köpte ett komplett band med viklÄs, gav jag 4200kr (men lite rabatt), men tror viklÄs (svart) och bandet Àr lite dyrare...
 

Pave

Cartier
2-Faktor
9846865F-26E7-4109-B7FE-DBD3E19C63F6.jpeg
21E589BD-AC20-441E-BBB6-4F36FEE1D692.jpeg

Jag har en Aerospace som jag kör svart eller mörkblÄtt Nato pÄ. Det rÄder delade meningar om det Àr snyggt med mörkblÄtt pÄ grÄsvarta klockor men jag tycker det funkar, beroende pÄ vad jag har pÄ mig för klÀder. Jag har Àven ett originalgummiband till den men det Àr pÄ tok för lÄngt. Mina handleder Àr 16,5-17ish och jag tycker inte Aerospacen kÀnns för stor.

svart eller blÄtt Àr ok,
rÄder kraftigt delade meningar om Nato pÄ Brattar dÀremot:stop:
canvas, typ hadly roma tycker jag Àr bÀst pÄ Aerospace
E39F4380-CC5D-4AA0-917E-7ABB292C54A6.jpeg

Tack för feedback. Är lite inne pĂ„ canvas, men vill gĂ€rna testa gummit ocksĂ„. Sen hoppas jag fĂ„ klĂ€mma pĂ„ nya Superocean innan slutgiltigt beslut.
 

Simon.x

Rolex
Förra Äret nÀr jag köpte ett komplett band med viklÄs, gav jag 4200kr (men lite rabatt), men tror viklÄs (svart) och bandet Àr lite dyrare...

Jo det jag menar Àr att om klockan har lÀder och du vill ha gummi sÄ Àr du tvingad att köpa detta separat som tillbehör,
Det var inte sÄ tidigare ;)

//Simon
 

Code

AKA Vincent B
Kul! Hur kÀnns det nu dÄ??
Jo gillar ALLT med den. Helt annorlunda nÀr man Àger den och provar lite fort hos AD. Den Àr 44mm, men tycker den kÀnns mindre pga att den Àr av titan. Och gillar just titan för den kÀnns "lÀtt och smidig". Riktigt bekvÀmt pÄ gummi. Fick Àven med ett orginal canvas. Men kör gummi nu. Sen passar den med olika gummi och canvas. Senare kanske jag kör ett militÀr grönt canvas. Och svart fÀrg var riktigt coolt, verkligen min stil. Och 200m vattentÀt, gÄr Àven o bada med.. :)
 

Ninen79

Audemars
Jo gillar ALLT med den. Helt annorlunda nÀr man Àger den och provar lite fort hos AD. Den Àr 44mm, men tycker den kÀnns mindre pga att den Àr av titan. Och gillar just titan för den kÀnns "lÀtt och smidig". Riktigt bekvÀmt pÄ gummi. Fick Àven med ett orginal canvas. Men kör gummi nu. Sen passar den med olika gummi och canvas. Senare kanske jag kör ett militÀr grönt canvas. Och svart fÀrg var riktigt coolt, verkligen min stil. Och 200m vattentÀt, gÄr Àven o bada med.. :)
VÀrldens bÀsta klocka!:)
 

Weberg

Audemars
Jo gillar ALLT med den. Helt annorlunda nÀr man Àger den och provar lite fort hos AD. Den Àr 44mm, men tycker den kÀnns mindre pga att den Àr av titan. Och gillar just titan för den kÀnns "lÀtt och smidig". Riktigt bekvÀmt pÄ gummi. Fick Àven med ett orginal canvas. Men kör gummi nu. Sen passar den med olika gummi och canvas. Senare kanske jag kör ett militÀr grönt canvas. Och svart fÀrg var riktigt coolt, verkligen min stil. Och 200m vattentÀt, gÄr Àven o bada med.. :)
Kan bara sÀga grattis, du gjorde helt rÀtt val!
 
Topp