• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Nyservad Airborne Àr hemma igen :breitling:
Nu pÄ lÀnk :)
0424C11D-D73E-4E1C-B247-41A6DBD11910.jpeg

A113E1B8-E201-4616-9CD2-4F14D4BBF88C.jpeg
Kul! Airborne Àr sÄ himla fina. Synd att de har slutar med 41 chronomaten
 

xmb216bc

Panerai
Tack för feedback. Är lite inne pĂ„ canvas, men vill gĂ€rna testa gummit ocksĂ„. Sen hoppas jag fĂ„ klĂ€mma pĂ„ nya Superocean innan slutgiltigt beslut.
Köp deras military rubber, dÄ fÄr du canvas pÄ utsidan, gummi pÄ insidan. Abret Àr ju att det behövs ett vikspÀnne för det. Kommer svida, men du kommer inte Ängra dig
 

xmb216bc

Panerai
Jo gillar ALLT med den. Helt annorlunda nÀr man Àger den och provar lite fort hos AD. Den Àr 44mm, men tycker den kÀnns mindre pga att den Àr av titan. Och gillar just titan för den kÀnns "lÀtt och smidig". Riktigt bekvÀmt pÄ gummi. Fick Àven med ett orginal canvas. Men kör gummi nu. Sen passar den med olika gummi och canvas. Senare kanske jag kör ett militÀr grönt canvas. Och svart fÀrg var riktigt coolt, verkligen min stil. Och 200m vattentÀt, gÄr Àven o bada med.. :)
Vad hÀnde med GMT:n? Trodde det var den du var het pÄ.
 

Pave

Cartier
2-Faktor
Köp deras military rubber, dÄ fÄr du canvas pÄ utsidan, gummi pÄ insidan. Abret Àr ju att det behövs ett vikspÀnne för det. Kommer svida, men du kommer inte Ängra dig

Ska absolut övervÀga alternativet. FÄr se hur mycket klockkontot tÄl nÀr det kommer till kritan:D
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Det dÀr (med *mÄnklockurverket*/Lemania 1873) Àr en vÀldigt fin modell. Det drÀller ju tyvÀrr inte av dem pÄ beg marknaden. 24-timmars varianten verkar vara betydligt vanligare.
Gillar verkligen avsaknad av datumfönster och den lite mer centrala placeringen av kronograftavlorna. Blir ju ocksÄ lite tunnare Àn en automatisk Navi.
 

DrDre

Patek
Gillar verkligen avsaknad av datumfönster och den lite mer centrala placeringen av kronograftavlorna. Blir ju ocksÄ lite tunnare Àn en automatisk Navi.

Jag gillar det manuella urverk ocksÄ. Det Àr kanske en smaksak, men sjÀlv tycker jag att det Àr trevligt att vrida upp min Speedmaster pÄ morgonen och skulle gÀrna göra det med Navitimer'n ocksÄ. Den fanns vÀl bara i produktion ett par Är (runt 1985?) innan man drog igÄng med 7750?
 
Topp