• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Dags att lufta Avengern lite 🙋.
1000003193.jpg

Testade en top time idag och jag förstÄr inte riktigt varför lugsen Àr sÄ lÄnga? Boetten Àr alldeles utmÀrkt, trÄkigt att de har gjort sÄ.

NÄgon som vet om Krons (och/eller andra Breitling ADs) lÀmnar rabatt pÄ Breitling? Det verkar vara nej pÄ den frÄgan i deras egna boutiques.

Jag försöker bestÀmma mig vilken som Àr bÀst; superocean heritage 42, svart eller grön?

Har mina egna för och nackdelar men vill gÀrna veta: Vilken föredrar ni och varför?

Blir nog ett köp efter sommaren

Bilagor

• IMG_2255.png
    IMG_2255.png
    324 KB · Visningar: 2
  • IMG_2254.png
    IMG_2254.png
    299.1 KB · Visningar: 2
Jag försöker bestÀmma mig vilken som Àr bÀst; superocean heritage 42, svart eller grön?

Har mina egna för och nackdelar men vill gÀrna veta: Vilken föredrar ni och varför?

Tycker den gröna Àr riktigt snygg, dÀremot vet jag med mig att jag lÀtt tröttnar pÄ fÀrger, sÄ svart vinner oftast i lÀngden för mig.
Men beror ju ocksÄ pÄ vad man har för andra klockor och smaken Àr som baken.
Sen ska de vĂ€l alla flippas förr eller senare 😅😉

Tycker den gröna Àr riktigt snygg, dÀremot vet jag med mig att jag lÀtt tröttnar pÄ fÀrger, sÄ svart vinner oftast i lÀngden för mig.
Men beror ju ocksÄ pÄ vad man har för andra klockor och smaken Àr som baken.
Sen ska de vĂ€l alla flippas förr eller senare 😅😉
Tack. Jag tĂ€nker ocksĂ„ att svart Ă€r mer klassiskt och funkar till det mesta. Dock har jag haft cravings pĂ„ en grön klocka ett tag nu sĂ„ jag tĂ€nkte att man kanske kunde slĂ„ 2 flugor i en smĂ€ll
😅 Jag tror att detta kommer vara en keeper för mig
kanske mest safe att köra svart Ă€ndĂ„ och komplettera med en grön klocka senare?

Vore kul att höra frÄn nÄn som har den gröna varianten!

Decisions decisions 😂

Tack. Jag tĂ€nker ocksĂ„ att svart Ă€r mer klassiskt och funkar till det mesta. Dock har jag haft cravings pĂ„ en grön klocka ett tag nu sĂ„ jag tĂ€nkte att man kanske kunde slĂ„ 2 flugor i en smĂ€ll
😅 Jag tror att detta kommer vara en keeper för mig
kanske mest safe att köra svart Ă€ndĂ„ och komplettera med en grön klocka senare?

Vore kul att höra frÄn nÄn som har den gröna varianten!

Decisions decisions 😂
Hej,
VÀlkommen till KS. Vet inte hur lÀnge du samlat pÄ klockor, sÄ tÀnkte hjÀlpa dig med nÄgra saker. Notera att nedan Àr mina syn, det kan finnas andra aspekter och det viktiga Àr vad du sjÀlv kÀnner för det Àr du som bÀr klockan.

1. jĂ€mför alltid med vad du har i övrigt. Är det första fina klockan, gĂ„ med svart. Passar till allt. HĂ„ller med @skyseeker svart Ă€r lĂ€ttast att sĂ€lja. Har du redan en svart dykare, och vill prova nĂ„got annat köp grön.
2. Denna superocean Àr förra generationen av modellen. Den nyaste Àr den med stor klump pÄ minuten visaren. Du skall sÄledes kunna fÄ bra rabatt nÀr du köper denna klockan ny. RÀkna med minst -50% nÀr du sÀljer, sÄ försök nÄ -25% till -30% rabatt sjÀlv. Kanske till och med upp till -50% om en AD vill bli av med klockan. Bör ocksÄ finnas begagnad i bra skick.
3. Storlek. Denna modell finns i 42,44 eller 46mm. MÄnga hÀr gillar 44mm. Trenden gÄr mot mindre klockor Àven om en dykare gÀrna fÄr vara lite stor. PÄ mig passar 42mm betydligt bÀttre Àn 44mm. Har du chansen sÄ testa före köp. Testa ocksÄ bÄde lÀnk och gummi, du lÀr vilja ha bÄde. Köp pÄ lÀnk och addera ett gummi separat. PÄ gummi kan en klocka kÀnnas nÄgot mindre Àn pÄ lÀnk. VÀrt att tÀnka pÄ om du provar olika storlekar hos AD.
3. Det finns mÄnga roliga mÀrken, vill du prova hur en fÀrg kÀnns, sÄ kan du köpa ett billigare mÀrke. Oris gör bra klockor till halva Breitling pengen. De har ett gÀng gröna varianter. 43mm, 41 och 40mm. Eller spana i microtrÄden hÀr pÄ KS.

Lycka till och posta gÀrna en bild pÄ ditt köp hÀr nÀr det bli av.

Senast Àndrad:
Hej,
VÀlkommen till KS. Vet inte hur lÀnge du samlat pÄ klockor, sÄ tÀnkte hjÀlpa dig med nÄgra saker. Notera att nedan Àr mina syn, det kan finnas andra aspekter och det viktiga Àr vad du sjÀlv kÀnner för det Àr du som bÀr klockan.

1. jĂ€mför alltid med vad du har i övrigt. Är det första fina klockan, gĂ„ med svart. Passar till allt. HĂ„ller med @skyseeker svart Ă€r lĂ€ttast att sĂ€lja. Har du redan en svart dykare, och vill prova nĂ„got annat köp grön.
2. Denna superocean Àr förra generationen av modellen. Den nyaste Àr den med stor klump pÄ minuten visaren. Du skall sÄledes kunna fÄ bra rabatt nÀr du köper denna klockan ny. RÀkna med minst -50% nÀr du sÀljer, sÄ försök nÄ -25% till -30% rabatt sjÀlv. Kanske till och med upp till -50% om en AD vill bli av med klockan. Bör ocksÄ finnas begagnad i bra skick.
3. Storlek. Denna modell finns i 42,44 eller 46mm. MÄnga hÀr gillar 44mm. Trenden gÄr mot mindre klockor Àven om en dykare gÀrna fÄr vara lite stor. PÄ mig passar 42mm betydligt bÀttre Àn 44mm. Har du chansen sÄ testa före köp. Testa ocksÄ bÄde lÀnk och gummi, du lÀr vilja ha bÄde. Köp pÄ lÀnk och addera ett gummi separat. PÄ gummi kan en klocka kÀnnas nÄgot mindre Àn pÄ lÀnk. VÀrt att tÀnka pÄ om du provar olika storlekar hos AD.
3. Det finns mÄnga roliga mÀrken, vill du prova hur en fÀrg kÀnns, sÄ kan du köpa en billigare mÀrke. Oris gör bra klockor till halva Breitling pengen. De har ett gÀng gröna varianter. 43mm, 41 och 40mm. Eller spana i microtrÄden hÀr pÄ KS.

Lycka till och posta gÀrna en bild pÄ ditt köp hÀr nÀr det bli av.
Tack för utförligt och trevligt svar!

Jag har varit insnöad pÄ klockor i ca 15 Är.

För nÀrvarande har jag en Planet Ocean 8500 pÄ gummi, en Aqua Terra small seconds (beige) pÄ gummi och en Black Bay GMT.

Jag Àr i grunden ingen som flippar klockor utan köper med avsikt att behÄlla. BÄda Omegorna köpte jag nya hos AD och kommer nog aldrig att sÀlja dem.

SĂ„ jag har ju en svart dykare, kĂ€nner ett sug efter en grön men Ă€r orolig att jag ska ledsna pĂ„ den och Ă„ngra att jag inte tog en svart 😊 SĂ„ det vore intressant att höra frĂ„n nĂ„gon som har en grön!

Gillar man just grönt sÄ tycker jag att den hÀr Àr riktigt vass.

Bilden stulen frÄn lÀnken:

IMG_0338.jpeg

Posta i trĂ„den 'RicVin’s FREDAGSTRÅDâ„ąïž 12/7 By Affe, alldeles för lĂ„ngt kvar till SEMESTERN!!!'
https://klocksnack.se/threads/ricvin’s-fredagstrÅdâ„ąïž-12-7-by-affe-alldeles-för-lĂ„ngt-kvar-till-semestern.190488/post-4832562

Gillar man just grönt sÄ tycker jag att den hÀr Àr riktigt vass.

Bilden stulen frÄn lÀnken:

IMG_0338.jpeg

Posta i trĂ„den 'RicVin’s FREDAGSTRÅDâ„ąïž 12/7 By Affe, alldeles för lĂ„ngt kvar till SEMESTERN!!!'
https://klocksnack.se/threads/ricvin’s-fredagstrÅdâ„ąïž-12-7-by-affe-alldeles-för-lĂ„ngt-kvar-till-semestern.190488/post-4832562
Ja den var snygg men jag har en PO redan. SĂ„ hade varit kul med nĂ„t annat 😊

Lutar kanske Ă„t den gröna trots allt, det gröna suget mĂ„ste stillas pĂ„ nĂ„t sĂ€tt 😂 Alternativt svart och komplettera med typ en grön Seiko Prospex ”sumo”, den Ă€r ocksĂ„ lĂ€cker.

Ja den var snygg men jag har en PO redan. SĂ„ hade varit kul med nĂ„t annat 😊

Lutar kanske Ă„t den gröna trots allt, det gröna suget mĂ„ste stillas pĂ„ nĂ„t sĂ€tt 😂 Alternativt svart och komplettera med typ en grön Seiko Prospex ”sumo”, den Ă€r ocksĂ„ lĂ€cker.
Grönt Àr den fÀrg som fler och fler mÀrken kör. Blivit det nya blÄa alternativet.

Tillbaka
Topp