• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Code

AKA Vincent B
Riktig toolwatch.. :cigar::)
PicsArt_04-12-05.17.16.jpg
PicsArt_04-12-05.21.01.jpg
PicsArt_04-12-05.16.02.jpg
IMG_20190412_171901.jpg
PicsArt_04-12-05.17.45.jpg
PicsArt_04-12-05.18.19.jpg
 

Oster

Omega

Oster

Omega
Hej alla Bratte-fans! Jag hade rÄkat magnetisera min Avenger II GMT. LÀste nu pÄ en hel del kring vad som kan fÄ klockan att balla ur. Bla.a. lÀste jag pÄ flera stÀllen att man inte ska laga mat vid induktionshÀll dÄ magnetkraften frÄn spisen kan komma Ät klockan. Vad Àr era erfarenheter och har ni nÄgra tips kring utrustningar man ska undvika?
Ha en trevlig helg allihopa!
 
C

Coach

Guest
Hej alla Bratte-fans! Jag hade rÄkat magnetisera min Avenger II GMT. LÀste nu pÄ en hel del kring vad som kan fÄ klockan att balla ur. Bla.a. lÀste jag pÄ flera stÀllen att man inte ska laga mat vid induktionshÀll dÄ magnetkraften frÄn spisen kan komma Ät klockan. Vad Àr era erfarenheter och har ni nÄgra tips kring utrustningar man ska undvika?
Ha en trevlig helg allihopa!
Jag lagar mat dagligen vid induktionshÀll och har aldrig fÄtt min klocka magnetiserad.
 

Weberg

Audemars
Vad kan ett sĂ„nt hĂ€r törnlĂ„s med lĂ€der vara vĂ€rt? Är 750 kr för mkt? Sitter pĂ„ ett fint blĂ„tt lĂ€der, dock ej Breitling.

IMG_20190413_133956.jpg
IMG_20190413_133945.jpg
 
C

Coach

Guest
TĂ€nkte sĂ€lja ett canvas i 20mm som har setat pĂ„ min Chronomat 41. Är det nĂ„gon i trĂ„den som har koll pĂ„ ungefĂ€rligt vĂ€rde ?
Är anvĂ€nt men i gott skick.
55E68B63-8561-4C4C-B08C-6D8967FF2939.jpeg
6A16FD4C-C19C-4309-AB83-45EF56E1EDD7.jpeg
D70F69CC-C25D-4B05-BE19-9EB1CC3A151A.jpeg
FB864521-3DA1-406F-8DAA-037D89B064C8.jpeg
 
C

Coach

Guest
Är det nĂ„gon som har erfarenhet av Superocean Chronograph 42 ?
Funderar pÄ den eller Avenger 2 Chronograph som nÀsta inköp.
Kom gÀrna med input :)
CFF5B010-9EAE-4A6C-A839-8F4AAEDCA05C.png

11E87B21-E77E-4EAA-9500-2FBB61BAE8ED.png
 
  • Like
Reactions: bvb

Oster

Omega
Jag lagar mat dagligen vid induktionshÀll och har aldrig fÄtt min klocka magnetiserad.
Andra mÀrken som Rolex och Omega har ju sina knep för att skydda sina klockorn men Breitling ska vara rÀtt sÄ kÀnslig dÄ deras fjÀdern (balansfjÀdern?) Àr gjordav stÄl, om jag förstÄtt det hela rÀtt..Din klocka har inga speciella egenskaper nÀr det kommer till magnetism antar jag?
 
C

Coach

Guest
Andra mÀrken som Rolex och Omega har ju sina knep för att skydda sina klockorn men Breitling ska vara rÀtt sÄ kÀnslig dÄ deras fjÀdern (balansfjÀdern?) Àr gjordav stÄl, om jag förstÄtt det hela rÀtt..Din klocka har inga speciella egenskaper nÀr det kommer till magnetism antar jag?
Har anvÀnt en del olika Breitlings genom Ären och hittills har det inte hÀnt. Skulle det hÀnda Àr det vÀl bara att avmagnetisera den.
 

Jodisalt

Rolex
Vad kan ett sĂ„nt hĂ€r törnlĂ„s med lĂ€der vara vĂ€rt? Är 750 kr för mkt? Sitter pĂ„ ett fint blĂ„tt lĂ€der, dock ej Breitling.

IMG_20190413_133956.jpg
IMG_20190413_133945.jpg


TĂ€nkte sĂ€lja ett canvas i 20mm som har setat pĂ„ min Chronomat 41. Är det nĂ„gon i trĂ„den som har koll pĂ„ ungefĂ€rligt vĂ€rde ?
Är anvĂ€nt men i gott skick.
55E68B63-8561-4C4C-B08C-6D8967FF2939.jpeg
6A16FD4C-C19C-4309-AB83-45EF56E1EDD7.jpeg
D70F69CC-C25D-4B05-BE19-9EB1CC3A151A.jpeg
FB864521-3DA1-406F-8DAA-037D89B064C8.jpeg


Är törnlĂ„s endast till lĂ€der/canvas? Funkar det till gummi? Jag Ă€r intresserad :)
 

Code

AKA Vincent B
Hej alla Bratte-fans! Jag hade rÄkat magnetisera min Avenger II GMT. LÀste nu pÄ en hel del kring vad som kan fÄ klockan att balla ur. Bla.a. lÀste jag pÄ flera stÀllen att man inte ska laga mat vid induktionshÀll dÄ magnetkraften frÄn spisen kan komma Ät klockan. Vad Àr era erfarenheter och har ni nÄgra tips kring utrustningar man ska undvika?
Ha en trevlig helg allihopa!
KrÀvs nog lite mer Àn sÄ.. Men undvik att lÀgga klockan pÄ tex elektronik som tex mikrovÄgsugnar, stereos, tv-spel mm..
 
C

Coach

Guest
Är törnlĂ„s endast till lĂ€der/canvas? Funkar det till gummi? Jag Ă€r intresserad :)
Det kan förhoppningsvis nĂ„gon kunnig i trĂ„den svara pĂ„. Är det nĂ„gon i trĂ„den som vet vad den hĂ€r typen av lĂ„s kallas för ?
Man viker ju in det sÄ jag trodde det var viklÄs Àven om jag Àr fullt medveten om hur ex Breitlings viklÄs med gummi ser ut. Men nÀr Àr det viklÄs och nÀr Àr det törnlÄs ?
 

Code

AKA Vincent B
Det kan förhoppningsvis nĂ„gon kunnig i trĂ„den svara pĂ„. Är det nĂ„gon i trĂ„den som vet vad den hĂ€r typen av lĂ„s kallas för ?
Man viker ju in det sÄ jag trodde det var viklÄs Àven om jag Àr fullt medveten om hur ex Breitlings viklÄs med gummi ser ut. Men nÀr Àr det viklÄs och nÀr Àr det törnlÄs ?
Nej lÀderbands viklÄs funkar ej pÄ gummi..
 

Simon.x

Rolex
Det kan förhoppningsvis nĂ„gon kunnig i trĂ„den svara pĂ„. Är det nĂ„gon i trĂ„den som vet vad den hĂ€r typen av lĂ„s kallas för ?
Man viker ju in det sÄ jag trodde det var viklÄs Àven om jag Àr fullt medveten om hur ex Breitlings viklÄs med gummi ser ut. Men nÀr Àr det viklÄs och nÀr Àr det törnlÄs ?

ViklÄs för skinn/lÀder ;)

//Simon
 
Topp