• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Gjorde batteritransplantation idag sÄ nu Àr Team 60 plutonen uppe i luften igen.
E016422A-00AF-4A9B-B834-38BAFB98DF1F.jpeg
 

Simon.x

Rolex
Det Àr alltsÄ inget motstÄnd nÀr jag vrider den 1-2 varv sen blir det motstÄnd och dÄ har jag inte vÄgat mer. Det Àr samma motstÄnd som nÀr jag byter datum eller Àndrar tiden.

Det Àr heller inget ljud överhuvudtaget, jag kan inte ju inte ha vridit den dÄ? Alla pÄ forum verkar sÀga att det Àr ett visst motstÄnd och ljud nÀr man vrider den. SÄ antar jag ska bara ta i och chansa?

Nvm. Tog i lite och hör lite tickande ljud och ett visst motstÄnd, jag som var för feg helt enkelt =)

Hej
PÄ B01 har du endast motstÄnd Ät ett hÄll Ät det andra sÄ ska det inte vara nÄgot. (max 20 Varv pÄ tom klocka se instrutions boken)
Om den gÄr trögt sÄ Àr det kron drevet eller hjulet, tror jag den kallas.
Jag har fÄtt mina fixade via TP :breitling:


//Simon
 
Senast Àndrad:

DrDre

Patek
Nu verkar justeringarna runt Navitimer 8 ha gÄtt igenom fullt ut (nÀstan i alla fall. PÄ ett stÀlle pÄ hemsidan finns namnet Navitimer 8 kvar). Nu heter den Aviator 8 och har Àven fÄtt siffror pÄ vridringen (endast kronograferna, av ngn underlig anledning).

2526C098-3D14-46AB-8269-60C6F6183304.jpeg


0461F206-52A1-420C-92A9-CE669EE5F6AF.jpeg
 
Senast Àndrad:
Nu verkar justeringarna runt Navitimer 8 ha gÄtt igenom fullt ut (nÀstan i alla fall. PÄ ett stÀlle pÄ hemsidan finns namnet Navitimer 8 kvar). Nu heter den Aviator 8 och har Àven fÄtt siffror pÄ vridringen (endast kronograferna, av ngn underlig anledning).

2526C098-3D14-46AB-8269-60C6F6183304.jpeg


0461F206-52A1-420C-92A9-CE669EE5F6AF.jpeg

Jag tycker den e snygg! BÀttre med numrerad bezel. Och aviator Àr ett smartare namn. Heja Kern!
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Nu verkar justeringarna runt Navitimer 8 ha gÄtt igenom fullt ut (nÀstan i alla fall. PÄ ett stÀlle pÄ hemsidan finns namnet Navitimer 8 kvar). Nu heter den Aviator 8 och har Àven fÄtt siffror pÄ vridringen (endast kronograferna, av ngn underlig anledning).

2526C098-3D14-46AB-8269-60C6F6183304.jpeg


0461F206-52A1-420C-92A9-CE669EE5F6AF.jpeg

Kern kunde dock varit smidigare i kommunikationen till AD. Bilderna gick ut för nÄgon vecka sedan. Jag screenshottade dem och visade min AD. De hade ingen info och visste inte om att förÀndringar gjorts. Bilderna togs bort men börjar dyka upp igen nu.
 

DrDre

Patek
Kern kunde dock varit smidigare i kommunikationen till AD. Bilderna gick ut för nÄgon vecka sedan. Jag screenshottade dem och visade min AD. De hade ingen info och visste inte om att förÀndringar gjorts. Bilderna togs bort men börjar dyka upp igen nu.

Jo, hela lanseringen av Navitimer 8 och de efterföljande Àndringarna har hanterats rÀtt konstigt. Det började sippra ut klockor med det nya utseendet redan i Mars men dÄ fanns ingen info alls om dem frÄn Breitling.

https://klocksnack.se/threads/den-officiella-breitlingtrÄden.24133/page-1002
 
  • Like
Reactions: bvb

Dixie

Audemars
2-Faktor
Den hÀr Navi8 var fin, sÀrskilt med siffror pÄ ringen.
Screenshot_20180721-085356_Instagram.jpg

Jo, hela lanseringen av Navitimer 8 och de efterföljande Àndringarna har hanterats rÀtt konstigt. Det började sippra ut klockor med det nya utseendet redan i Mars men dÄ fanns ingen info alls om dem frÄn Breitling.

https://klocksnack.se/threads/den-officiella-breitlingtrÄden.24133/page-1002
@Molle la upp en bild förra Äret med siffror pÄ vridringen. Sen dess har jag inte sett nÄgon. Men nu kommer det alltsÄ pÄ bredare front... Bra tycker jag, tyckte det gamla vridringen var för avskalad
 

DrDre

Patek
@Molle la upp en bild förra Äret med siffror pÄ vridringen. Sen dess har jag inte sett nÄgon. Men nu kommer det alltsÄ pÄ bredare front... Bra tycker jag, tyckte det gamla vridringen var för avskalad

Den var en limited edition av Navitimer 8 som togs fram tillsammans med Mr Porter. Det som hÀnt nu verkar vara en mer omfattande förÀndring dÀr bÄde namn och design Àndras.

https://www.breitling.com/gb-en/new...g-a-limited-edition-navitimer-aviator-8-23653
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Faaan flippar jÀvulen Àr o hÀlsar pÄ..jag har blivit sugen pÄ en Evo night mission o har inte rÄd att ha bÄda..övertala mig nu att behÄlla stÄlfisken för den e ju magisk med blÄ tavla Ä andra sidan Àr ju helsvart ocksÄ snyggt ;) ha en fin bratte tisdag :)
0F3CC1C2-9497-42C5-AF20-9E12E5B3029F.jpeg
 

Rulle

Audemars
Hej!
Är nybörjare pĂ„ det hĂ€r med automat-ur och Ă€r intresserad av en super-ocean frĂ„n 07, den Ă€r enligt Ă€garen provtryck & de har gĂ„tt "igenom" den i Ă„r.
Men nÀr Àr det dags för service?
Var servar man i Örebro med omnejd? pris cirka?

Allt gott
 
Topp